2019-09-05, 00:30
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Jeg er meget godt orientert om saken, bedre enn de aller fleste og vesentlig bedre enn endel av dere i denne tråden.
Kom gjerne med dine bidrag, og orienter oss. Det er vel litt av poenget med å være med i tråden her.
Citera
2019-09-05, 00:30
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er vanskelig å si noe sikkert om dette slepesporet. TH skal ha oppdaget det da han kom hjem ca 13:30. TH oppdaget også at noe kunne ha foregått inne på et baderom. Det kan være lett å tro at slepesporet har en tilknytning eller nærhet til baderommet. Jeg vet ikke.

Det har heller ikke vært offentliggjort hvor i huset skosåleavtrykkene ble funnet. Om de ble funnet i nærheten av baderommet og eller slepesporet.

Som du sier, hvis slepesporet er falskt er det sannsynligvis ikke ved eller på åstedet.

Men skosåleavtrykkene skal kunne knyttes til forbrytelsen og åstedet. Mener politiet. Men Brøske vil ikke fortelle hvor i huset skosåleavtrykkene ble funnet.

Veldig mye er veldig usikkert om hva politiet har funnet av spor i huset.

Tack. Så är det. Det har väl också sagts i en avis att såvitt känt / om korrekt underrättade så är en betydande del av villans golv lagt med en form av klinker eller plattor (eller matta?) i mönster som skulle kunna överensstämma med det som framkommer av skoavtrycksbilden. Om än de plattorna verkar små för att vara riktiga plattor lagda på stora ytor.

Vi kan nog utgå ifrån att även sprox-spåren var utplacerade för att vilseleda.
Citera
2019-09-05, 06:57
Medlem
Citat:
Politiet sier de tror at skosåleavtrykkene er spor etter en gjerningsperson. Det kan virke som om Sprox-skoene som er brukt er helt nye, og kan være innkjøpte for dette formålet. Politiet har så langt ikke gitt noen indikasjon på hvem denne gjerningspersonen kan være. Men, politiet gir inntrykk av at skosåleavtrykkene kan knyttes til et reelt åsted og en reell GM. Om det er bortføring eller drap som skal ha skjedd på dette åstedet, sier politiet ingenting om. Politiet mistenker at AEH er blitt drept, men sier ingenting om hvor og når. Uansett, disse skosåleavtrykkene hverken peker mot TH, eller utelukker TH.

Noen har helt sikkert enten arrangert slepesporet, eller latt være å skjule sporene etter en reell voldshandling. Dette slepesporet var ikke langt nok til å indikere eller peke mot hvilken av utgangene i huset som skal forestille å ha blitt benyttet da AEH ble fraktet ut. Alternativt, hun kan ha forlatt huset på egne ben.

Brevet ble funnet i huset, så noen må ha vært inne i huset og lagt fra seg brevet ja.

Denne noen kan være TH. TH er den eneste personen vi med sikkerhet vet oppholdt seg i Sloraveien den dagen. Unntatt offeret.

Rent bortsett fra at hvis TH ikke bruker så store størrelse i sko må det jo også ha vært en annen.
Litt nysgjerrig på dette, er det ikke sånn at en som bruker 45 i skostørrelse også er høy og kraftig? Noen her som vet noe om det? Og noen her som vet om TH er høy?
Citera
2019-09-05, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Jeg er meget godt orientert om saken, bedre enn de aller fleste og vesentlig bedre enn endel av dere i denne tråden.

Da er det fint om du kommer med argumenter for hva du mener er feil og «oppspinn». Hvis ikke blir ditt bidrag lite konstruktivt.
Vi er alle klar over at det er snakk om en familie i dyp sorg, som klamrer seg til et håp om at AE er i live. Politiets uttalelser peker dog i retningen av drap. Og i denne tråden spekulerer vi i hva som kan ha skjedd, og hvem som kan stå bak.
Citera
2019-09-05, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
...

Håper du kommer tilbake snart, savner dine bidrag og interessante betraktninger
Citera
2019-09-05, 08:04
Medlem
Citat:
Det er vanskelig å si noe sikkert om dette slepesporet. TH skal ha oppdaget det da han kom hjem ca 13:30. TH oppdaget også at noe kunne ha foregått inne på et baderom. Det kan være lett å tro at slepesporet har en tilknytning eller nærhet til baderommet. Jeg vet ikke.

Det har heller ikke vært offentliggjort hvor i huset skosåleavtrykkene ble funnet. Om de ble funnet i nærheten av baderommet og eller slepesporet.

Som du sier, hvis slepesporet er falskt er det sannsynligvis ikke ved eller på åstedet.

Men skosåleavtrykkene skal kunne knyttes til forbrytelsen og åstedet. Mener politiet. Men Brøske vil ikke fortelle hvor i huset skosåleavtrykkene ble funnet.

Veldig mye er veldig usikkert om hva politiet har funnet av spor i huset.

Jeg tenker også at fotavtrykket er konstruert på et vis. I forbindelse med slepesporet. Det kan se ut som om det har tråkket på noe eller i noe. Jeg tror det var viktig for noen at det skulle finnes et spor etter ukjent gjerningsmann.
Om slepesporet er konstruert er jeg mer usikker på.
Brevet tror jeg ble plassert i etterkant.

Det er dessverre valg i Norge nå, så jeg vil tro det blir en stille uke. Politiet benytter seg av media bevisst, og vil nok helst ikke at oppdateringene de kommer med skal drukne i politisk viss-vass.
Citera
2019-09-05, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Litt nysgjerrig på dette, er det ikke sånn at en som bruker 45 i skostørrelse også er høy og kraftig? Noen her som vet noe om det?
"FOTENS STØRRELSE
Skonummer var naturlig nok sterkt korrelert med kroppshøyde. Den negative korrelasjonskoeffisienten mellom skonummer og alder ved menarke var større enn den positive korrelasjonskoeffisienten mellom kroppshøyde og alder ved menarke (tab 1). Det er utarbeidet egne percentilkurver for fotlengde i relasjon til alder" Se mer i spoiler
https://tidsskriftet.no/2013/01/kuriosa/vaere-pa-god-fot"
Ps. Jeg prøvde å finne en statistikk over skostørrelser, uten hell. Men det er nok ganske mange som har den skostørrelsen, og vi som ikke er etterforskere har nok ikke grunnlag for å kunne komme fram til hvem som hadde den Sprox-skoen på seg via skostørrelsen.

Kraftig? Tenker du på vekt? Har ikke hørt noe om at det er vanlig at lengden på fotbladet endres (etter at man er utvokst) av at man legger på seg. Derimot kan man gå opp i skostørrelse etter at man er ferdig utvokst, av andre grunner.
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-09-05 kl. 08:20.
Citera
2019-09-05, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chebba

Har hørt rykter (fra journalist)

Har journalister lov til å spre rykter?
Citera
2019-09-05, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
"FOTENS STØRRELSE
Skonummer var naturlig nok sterkt korrelert med kroppshøyde. Den negative korrelasjonskoeffisienten mellom skonummer og alder ved menarke var større enn den positive korrelasjonskoeffisienten mellom kroppshøyde og alder ved menarke (tab 1). Det er utarbeidet egne percentilkurver for fotlengde i relasjon til alder" Se mer i spoiler
https://tidsskriftet.no/2013/01/kuriosa/vaere-pa-god-fot"
Ps. Jeg prøvde å finne en statistikk over skostørrelser, uten hell. Men det er nok ganske mange som har den skostørrelsen, og vi som ikke er etterforskere har nok ikke grunnlag for å kunne komme fram til hvem som hadde den Sprox-skoen på seg via skostørrelsen.

Kraftig? Tenker du på vekt? Har ikke hørt noe om at det er vanlig at lengden på fotbladet endres (etter at man er utvokst) av at man legger på seg. Derimot kan man gå opp i skostørrelse etter at man er ferdig utvokst, av andre grunner.

Jeg tror virkelig ikke TH kan ha etterlatt seg sitt eget avtrykk. Har han noe med dette å gjøre, så er det enten plantet der/konstruert. Eller det er et «arbeidsuhell» gjort av ukjent gjerningsmann. Mulig en kombinasjon. Bakmannen har bedt om at det skal settes igjen et spor.
Citera
2019-09-05, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tack. Så är det. Det har väl också sagts i en avis att såvitt känt / om korrekt underrättade så är en betydande del av villans golv lagt med en form av klinker eller plattor (eller matta?) i mönster som skulle kunna överensstämma med det som framkommer av skoavtrycksbilden. Om än de plattorna verkar små för att vara riktiga plattor lagda på stora ytor.

Vi kan nog utgå ifrån att även sprox-spåren var utplacerade för att vilseleda.
På det fotografiet som er publisert i flere aviser av skosålespor fra Sprox-skoen, ser det ut til å være gulvfliser ja. Jeg har ikke lest i noen avis om hvilke områder i boligen som ev er flislagt. Kun her i tråden har jeg lest detaljer om gulvene i boligen.
Citera
2019-09-05, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg tror virkelig ikke TH kan ha etterlatt seg sitt eget avtrykk. Har han noe med dette å gjøre, så er det enten plantet der/konstruert. Eller det er et «arbeidsuhell» gjort av ukjent gjerningsmann. Mulig en kombinasjon. Bakmannen har bedt om at det skal settes igjen et spor.
Jeg tror ikke at TH er GM. Jeg tror også at skosåleavtrykkene er avsatt på gulvene med hensikt.
Det finnes vel også en mulighet for at AEH var utendørs da hun ble angrepet, og at alt av spor innendørs er laget i ettertid (for å ødelegge for etterforskningen)?
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-09-05 kl. 08:38.
Citera
2019-09-05, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Jeg tror ikke at TH er GM. Jeg tror også at skosåleavtrykkene er avsatt på gulvene med hensikt.
Det finnes vel også en mulighet for at AEH var utendørs da hun ble angrepet, og at alt av spor innendørs er laget i ettertid (for å ødelegge for etterforskningen)?

Så du tror på et hevnmotiv? Der planen er å ramme TH, ved å drepe hans kone og plante bevis mot ham? Eller går du i mot politiets hovedhypotese om drap, og tror dette er en reell kidnapping?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in