2019-09-04, 22:09
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalazarSlytherin
Helst no-deal såklart. Det kan förhoppningsvis inspirera andra länder att lämna EU.

Ehm, snarare tvärtom. Ingen kommer att våga lämna EU efter haveriet som är Storbritannien. Ett bra exempel är tönten Åkesson som helt plötsligt inte ville ha en SWEXIT.
Citera
2019-09-04, 22:12
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Nu har the Benn Bill skickats vidare till överhuset. Corbyn krossar för närvarande BoJo i direktsändning, Boris sitter med påsar under ögonen och ser ut som en blonderad råtta inträngd i ett hörn.

En stor grupp konservativa har enligt BBC i kväll skrivit till partiledningen och krävt att de i går uteslutna medlemmarna återfår sin partitillhörighet. Tories faller i bitar runt BoJo.

Ian Blackford/SNP slår en till spik i kistan. Han vet att Tories kommer att tappa hela Skottland vid det kommande valet. Självständigheten är inom räckhåll.
En av de som uteslöts är tydligen barnbarn till Churchill
Citera
2019-09-04, 22:37
Medlem
SalazarSlytherins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Ehm, snarare tvärtom. Ingen kommer att våga lämna EU efter haveriet som är Storbritannien. Ett bra exempel är tönten Åkesson som helt plötsligt inte ville ha en SWEXIT.

När folk ser hur illa EU behandar UK och hur de försöker sätta käppar i hjulet och försvåra deras utträde har jag svårt att tro det. EU sätter ett exempel med UK för att skrämma andra länder (t.ex. Italien) från att lämna.
Citera
2019-09-04, 23:03
Medlem
Misslyckandet med Brexit är UKs fel. Andra länder kan ha gjort det mycket bättre. I alla fall har SD och flera andra nationella rörelser förstått att det är bättre att stanna i EU för att förändra EU med demokratiska metoder.

Det var mycket roligt att ikväll se BoJo bli besegrad igen. Det kommer alltså bli en försening av Brexit. När detta är spikat så kan det bli nytt val och ut med med Brexitörerna!
Citera
2019-09-04, 23:04
Medlem
Citat:
När folk ser hur illa EU behandar UK och hur de försöker sätta käppar i hjulet och försvåra deras utträde har jag svårt att tro det. EU sätter ett exempel med UK för att skrämma andra länder (t.ex. Italien) från att lämna.

Denna ständiga offermentalitet. Det är Johnson et consortes som ställer helt orimliga krav, hade de fattat att kompromissa hade de varit ute nu.
Citera
2019-09-04, 23:41
Medlem
Citat:
Haha nä, Boris krossade Corbyn. Förhoppningsvis utesluter han även dessa från Tories och gör ett valsamarbete med Brexit Party så det blir brexit nångång. Helst no-deal såklart. Det kan förhoppningsvis inspirera andra länder att lämna EU.

Corbyn var överlägsen - och nej, du kommer snart att märka att det finns gränser för hur mycket Farage och hans Brexit Party är intresserade av att agera stödkompani till Boris, medan de ändå i stort sett hamnar utanför parlamentet med nuvarande valsystem.
Citera
2019-09-04, 23:42
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag tittar på debatten. Tro inget annat. Jag har gjort det hela jävla dagen.

Men, 1762 skrev Jean-Jacques Rousseau det här. Om man inte förstår det så förstår man inte civilisationer. En dum jävla länk nedan för att Wiki är det vad folk vill ha. Men hitta gärna en gammal schweizisk bok med samma text. Jag hittade en i Genéve för ett par år sedan.

MPs debate delaying Brexit LIVE
https://www.youtube.com/watch?v=cDrTUMANVtg

Rousseau
https://en.wikipedia.org/wiki/General_will

Om man skiter i det ovanstående, då öppnar man Pandoras ask. Rousseau visste redan då.

Har ni lärt er om ROUSSEAU? Vet ni vem han var, vad han stod för?
Problemet är väl inte att man skiter i allmänviljan!? Problemet är väl att det råder olika uppfattningar om vad som är allmänviljan?
Senast redigerad av Madagascar 2019-09-04 kl. 23:51.
Citera
2019-09-04, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag tittar på debatten. Tro inget annat. Jag har gjort det hela jävla dagen.

Men, 1762 skrev Jean-Jacques Rousseau det här. Om man inte förstår det så förstår man inte civilisationer. En dum jävla länk nedan för att Wiki är det vad folk vill ha. Men hitta gärna en gammal schweizisk bok med samma text. Jag hittade en i Genéve för ett par år sedan.

MPs debate delaying Brexit LIVE
https://www.youtube.com/watch?v=cDrTUMANVtg

Rousseau
https://en.wikipedia.org/wiki/General_will

Om man skiter i det ovanstående, då öppnar man Pandoras ask. Rousseau visste redan då.

Har ni lärt er om ROUSSEAU? Vet ni vem han var, vad han stod för?

Du vet om att både Robespierre, Lenin och Stalin åberopade sig på en "allmänvilja" som direkt går tillbaka på just Rousseaus analys, va?

För t ex bolsjevikerna är "folket" som bas för den politiska viljan lika med - det egna partiet. Och Boris har i princip en liknande uppfattning: folket är lika med Hard-Brexit-falangen. De andra räknas inte.
Citera
2019-09-05, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Live från Lords nu : https://www.parliamentlive.tv/Event/...c-ee785b88212c

Men osäkerheten kanske gällde om det blir livesändningar på natten?

De sänder nu, och jag tippar att de kommer att sända långt in på natten.

En man som heter Lord True, och som hade deltagit livligt i debatten, tog nattåget till Skottland strax före klockan elva Londontid (midnatt här). När detta meddelades i salen (av en av hans vänner) steg ett ljudligt stönande och ett och annat besviket "Nooo!" från överhusets bänkar.
Citera
2019-09-05, 00:16
Medlem
Madagascars avatar
För de överdrivet intresserade som försöker följa filibustringen i House of Lords så kan jag rekommendera dessa två twitter-konton:

https://twitter.com/tc1415 Random tory-sympatisöt i wales som twittrar om lords som om det vore en ishockey-match

https://twitter.com/Andrew_Adonis Labor-Lord som twittrar direkt inifrån House of Lords
Citera
2019-09-05, 00:18
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
De sänder nu, och jag tippar att de kommer att sända långt in på natten.

En man som heter Lord True, och som hade deltagit livligt i debatten, tog nattåget till Skottland strax före klockan elva Londontid (midnatt här). När detta meddelades i salen (av en av hans vänner) steg ett ljudligt stönande och ett och annat besviket "Nooo!" från överhusets bänkar.
Lord True har jag sett och hört. Filibustring verkar vara hans kall :-)
Citera
2019-09-05, 00:20
Medlem
Rufoss avatar
Våran regering är nog illa men jag blir rent äcklad av politikerna i UK.

De är så sjukt desperata att få stanna kvar i EU och gör nästan vad som helst för att nå detta heliga ändamål. Det förhalas och förhalas, om och om igen. Man får hoppas att britterna gör revolt snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in