2019-09-04, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Styrkan kallas för "Regionala insatsstyrkan" och är helt enkelt föredetta "piketen".
Dom hoppar ofta in när det handlar om grov brottslighet. Åklgaren har "sannolika" på honom för mord, och då klassas han som farlig.
Då chansar inte polisen, utan då skickar man i hårdingarna.
Dom tjafsar inte, utan deras enda uppgift är att gripa en misstänkt mördare på ett eller annat sätt, om dom så skall bryta sig in.
SD klassas i det skedet som farlig, och teoretiskt kapabel till vad som helst.
Därför var Regionala Insatsstyrkan där.
(Piketen, alltså)
Då får man inte skriva enbart insatsstyrkan. Det finns nämligen två stycken. Den regionala (piketen) och den nationella - de sistnämnda är de riktigt tunga grabbarna. Jag har gjort en rättelse i mitt inlägg, som är lika lång som själva inlägget
Citera
2019-09-04, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
P

Ja du får ha din åsikt. Men hur får du ens ihop det fetade? Fullständigt motsägelsefullt.

Men glöm inte att hålla ett öga...och ett öra eller två...på verklighten också.

Dina båda vänner sitter just nu häktade. På olika misstankegrader dock, men trots allt är det ett obestridligt faktum.

Anser du att utredningsgruppen med FU-ledare Hiding i spetsen är helt ute och cyklar?

Sitter du inne med någon information som helt förändrar gärningsbeskrivningen?

Öm så är fallet så tycker jag att du borde höra av dej till dom och berätta detta för dom.

Om inte annat för Stefan och Hannas skull.

Om du nu Hanna blir blir häktad även hon på den högre misstankegraden på lördag - tror du fortfarande då att din ”pundarteori” är mer sannolik?
Läs igen vad jag skrev.... Lite för mycket engagemang för en feltolkning från din sida...
Citera
2019-09-04, 23:26
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det är detta lås som avses; ett hänglås med siffrorna 5 och 14, dvs morddagen 14/5. Hänglåset syns klart något t.v. om mittpunkten av bilden. Han har placerat sig aningen snett för att få just detta lås rätt belyst.
- På låset står: "5/9-14".

SD är fixerad vid siffror, talmystik, statistik...

Han kan ha fått en idé i huvudet av hänglåsen på bron, i kombination med att han också visste avresedatum för sin och HD:s USA-resa.

5/9-14
5x9=45=LW:s ålder
månad 5 dag 14

5+1+9+1+4=20 (Snedstrecket kan ses som en etta)
20 (århundrade)

5/9-14
5x9x1x4=180
18 (år)

5+9=14-14=0=död

14/5 2018 i en ålder av 45 år
Numerologi med olustig träffsäkerhet; ett vurmande för talmystik kan ha föranlett de här tankebanorna.
Citat:
Ett år senare ger SD en fingervisning om att han signerar mordet (något DNA hade han inte räknat med):
https://coord.info/GLYND7CT
En fingervisning, ja, på årsdagen. - Med sitt grandiosa sinnelag, sin övertro på sin egen förmåga, kan han ha njutit av att dela ut små ledtrådar.
Citat:
Det kan t.o.m. vara så djävulusiskt uträknat att LW var tänkt att vara själva cachen, eller en "present" till polisen. - Det borde finnas fler ledtrådar, t.ex. betr. mordvapnet.
Faktum är att hennes lägenhet hade skapats till en virtuell utgångspunkt i geocachesammanhang. Med ett avstånd på ca 1.60 m till fyndplatsen så kan det ses som det avstånd som bör finnas mellan två cacher.
Om mgm har lurat ut LW i tron att en present/cache kunde återfinnas 1.60 m från bostaden, så har han kunnat varit förberedd att slå till när hon väl anlänt till platsen.
Citat:
Ett sjukt brott - en sjuk hjärna.
Han kan ha avhumaniserat henne totalt, ja.
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Insatsstyrkan sätts in vid riktigt allvarliga brott, som terrorism etc och sånt som den vanliga polisen inte kan hantera. Jag börjar undra om inte media helt enkelt skrivit fel och att det var piketen som var ute och fick med sig även ett gäng vanliga bilar. Det är ju också en speciell styrka men som hanterar det vanliga buset med lite extra resurser. Media kanske inte begriper skillnaden?

EDIT. Sedan 2015 kallas uppenbarligen piketen för regional insatsstyrka. I den media jag läst beskrivs det som enbart insatsstyrka, vilket jag själv tolkar som den internationella. Det här blir bara fel och mer fel. Och ändå rätt. Till ett par personers försvar har jag fått reda på nu att man tydligen varit och knackat på dörren några dagar innan de hämtade SD. Synd att man skall få reda på det bakvägen utan att nån lyckas verifiera det.

Som t.ex i denna tråd:
Filipstad - pedofilernas paradis. 11-årigt flickoffer låstes in bland våldtäktsmän
(FB) Filipstad - pedofilernas paradis. 11-årigt flickoffer låstes in bland våldtäktsmän

Minns inte vad som skulle hämtas, barnen eller pappan.
Men ledningen för insatsstyrkan hade den som övningsobjekt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Styrkan kallas för "Regionala insatsstyrkan" och är helt enkelt föredetta "piketen".
Dom hoppar ofta in när det handlar om grov brottslighet. Åklgaren har "sannolika" på honom för mord, och då klassas han som farlig.
Då chansar inte polisen, utan då skickar man i hårdingarna.
Dom tjafsar inte, utan deras enda uppgift är att gripa en misstänkt mördare på ett eller annat sätt, om dom så skall bryta sig in.
SD klassas i det skedet som farlig, och teoretiskt kapabel till vad som helst.
Därför var Regionala Insatsstyrkan där.
(Piketen, alltså)

Vem vet hur länge de satt utanför och rekade innan de slog till dessutom.
Citera
2019-09-04, 23:30
Medlem
Draifoss avatar
Ingen som vet varför åklagaren misstänker just det här paret?
Citera
2019-09-04, 23:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Då får man inte skriva enbart insatsstyrkan. Det finns nämligen två stycken. Den regionala (piketen) och den nationella - de sistnämnda är de riktigt tunga grabbarna. Jag har gjort en rättelse i mitt inlägg, som är lika lång som själva inlägget

Noterat detta. Var håller den regionala till och när stiger de upp om morgonen?

Fast det är kanske klassat. Men de är väl i ö-bro.
Citera
2019-09-04, 23:32
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Tänk om polisen vet någon mer än vi?
Det kanske fanns något span kommit på som kunde vara på väg att hända?
Inte så roliga rubriker om det händer när polisen tagit sig en sovmorgon i väntan på att gripa honom mer färre mannar.
Fetad text: absolut; det finns givetvis en, för allmänheten, ännu okänd orsak till att man valde att ta till det tunga artilleriet denna morgon.
Citera
2019-09-04, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Nej det är DU som ska!
De kan sökt honom flera dagar utan att lyckas för att endast ställa några frågor, under tiden kan de dessutom fått klartecken att gripa honom. Ska man behöva förklara allt för dig eller?
Om dom sökt honom och inte fått tag i honom, bryter dom sig in i ett tomt hus då?

SD anhålls i sin frånvaro vid 17-tiden (fast någon polis sa ett par timmar innan, så menades det på em/kvällen), av åklagaren. Detta besluts skickas till polisen för verkställan, vilket inte tar 5 minuter.

Då skall själva gripandet planeras och personal rekvireras för uppgiften. Insatsstyrkan har drygt 2 timmars framkörning o.s.v (fast min initiala uppgift gör gällande att det var förstärkt piket som gick in).

Är det uppgifter som måste haverera tråden?
Citera
2019-09-04, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det du nämner var att LW, under en joggingtur skadat sin fot varför blodvite uppstått och blivit omplåstrad på SD/HDs toalett på nb. En förklaring som kan vara förminskande men även stämma med verkligheten. Vet inte. Tror ursprunget var att SD berättat det. Kan vara EGT? som förmedlade uppgiften.
Skadad fot har jag inte hört om, och det är inte nått åt det håller mina uppgifter är.
Blodet är inte på en begränsad plats, utan på flera platser i huset.
Citera
2019-09-04, 23:42
Medlem
P.O.Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag misstänker feltolkning, eller att det var en felaktig uppgift som snabbt rättades till. För jag har också lusläst alla artiklar.

Som flera skrivit; det faller på sin egen orimlighet om de andra uppgifterna om anhållande (mitt i natten) och gripande (kl 6) stämmer. För när i tid och hur skulle polis försökt nå honom? Per telefon mitt i natten, eller genom att ringa på hans dörr?

SD anhölls i sin frånvaro 16:47 den 26/8, alltså på måndagseftermiddagen innan gripandet
Citera
2019-09-04, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Om dom sökt honom och inte fått tag i honom, bryter dom sig in i ett tomt hus då?

SD anhålls i sin frånvaro vid 17-tiden (fast någon polis sa ett par timmar innan, så menades det på em/kvällen), av åklagaren. Detta besluts skickas till polisen för verkställan, vilket inte tar 5 minuter.

Då skall själva gripandet planeras och personal rekvireras för uppgiften. Insatsstyrkan har drygt 2 timmars framkörning o.s.v (fast min initiala uppgift gör gällande att det var förstärkt piket som gick in).

Är det uppgifter som måste haverera tråden?

Tror du huset var tomt till kl 6.00 på morgonen?
Jag tror något hände som de såg som en fara för både SD och barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in