2019-09-04, 22:58
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Skulle köpt dina argument om det var riktat mot en somalier i Vivalla
Men en 45 årig gubbe i en villa i Hjärsta? nja det tror jag inte på.
Du menar det tungt beväpnade anfallet mot en ostraffad obeväpnad 45 årig gubbe?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-04 kl. 23:00.
Citera
2019-09-04, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den fupen blir tuff att läsa! Tur det finns möjlighet att bläddra till väsentligheter. Stackars förhörsledare, sitta och tröska med 700 förhör där de flesta är likartade. Suck.

Tror inte att du behöver oroa dig över alla förhör: det blir nog bara ett mindre antal som platsar i fup:et. Hade alla dessa förhör verkligen gett något av substans så skulle nog inte SD varit på fri fot så länge.

Citat:
Du tror väl inte att de slösar skattepengar för att göra en "uppvisning"? Och vem skulle sanktionera en sån åtgärd med risk för utredning och ifrågasättande, om det inte fanns fog för den? Nej, det där tror jag inte ett dugg på.

Ja det är nog helt och hållet upp till polisen (i samråd m åkl) hur de vill genomföra sina gripanden och det krävs nog inte något större beslutsunderlag.
Räcker att någon i chefsposition tycker så och bestämmer det. Tror jag.
Citera
2019-09-04, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Då är vi två.

Nej. Ni är tre. Ni två plus Remark.
Citera
2019-09-04, 23:03
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han sökte sanningen om de figurer han såg i broräcket och funderade på om konstnären ev. kan ha tänkt på bögsex när han placerat två män bredvid varandra. - Tanken att konstnären kanske tänkt sig ett antal barn som sprang över bron; pojkar och flickor, vilka på detta sätt skulle få sina avtryck i räcket, föll honom aldrig in. Han nämnde heller inte blomman som också finns i räcket och kan sägas förstärka intrycket av lekfullhet. - Prästbron blev en Porrbro.
Christer From som var med i "Tänkvärt" utesluter inte heller den möjligheten:
https://www.youtube.com/watch?v=T1lvMJ-l0_A
Senast redigerad av Draifos 2019-09-04 kl. 23:21.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tror inte att du behöver oroa dig över alla förhör: det blir nog bara ett mindre antal som platsar i fup:et. Hade alla dessa förhör verkligen gett något av substans så skulle nog inte SD varit på fri fot så länge.

Ja det är nog helt och hållet upp till polisen (i samråd m åkl) hur de vill genomföra sina gripanden och det krävs nog inte något större beslutsunderlag.
Räcker att någon i chefsposition tycker så och bestämmer det. Tror jag.

Insatsstyrkan sätts in vid riktigt allvarliga brott, som terrorism etc och sånt som den vanliga polisen inte kan hantera. Jag börjar undra om inte media helt enkelt skrivit fel och att det var piketen som var ute och fick med sig även ett gäng vanliga bilar. Det är ju också en speciell styrka men som hanterar det vanliga buset med lite extra resurser. Media kanske inte begriper skillnaden?

EDIT. Sedan 2015 kallas uppenbarligen piketen för regional insatsstyrka. I den media jag läst beskrivs det som enbart insatsstyrka, vilket jag själv tolkar som den internationella. Det här blir bara fel och mer fel. Och ändå rätt. Till ett par personers försvar har jag fått reda på nu att man tydligen varit och knackat på dörren några dagar innan de hämtade SD. Synd att man skall få reda på det bakvägen utan att nån lyckas verifiera det.
Senast redigerad av Picasso2 2019-09-04 kl. 23:22.
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du menar det tungt beväpnade anfallet mot en ostraffad 45 årig gubbe?
Jag menar att jag tvivlar på att det skulle vara en ”uppvisning” för oss skattebetalare.
Min uppfattning är att det fanns goda skäl att använda dessa krafter mot en 45 årig ostraffad gubbe. Vill i sammanhanget påminna om den 45 åriga ostraffade gubbe som sköt sina två barn och sig själv och spelade in delar av det på Facebook
Även 45 åriga ostraffade gubbar kan gå bananas.
Citera
2019-09-04, 23:06
Medlem
colis avatar
Citat:
Ja, det är detta lås som avses; ett hänglås med siffrorna 5 och 14, dvs morddagen 14/5. Hänglåset syns klart något t.v. om mittpunkten av bilden. Han har placerat sig aningen snett för att få just detta lås rätt belyst.
- På låset står: "5/9-14".

SD är fixerad vid siffror, talmystik, statistik...

Han kan ha fått en idé i huvudet av hänglåsen på bron, i kombination med att han också visste avresedatum för sin och HD:s USA-resa.

5/9-14
5x9=45=LW:s ålder
månad 5 dag 14

5+1+9+1+4=20 (Snedstrecket kan ses som en etta)
20 (århundrade)

5/9-14
5x9x1x4=180
18 (år)

5+9=14-14=0=död

14/5 2018 i en ålder av 45 år

Ett år senare ger SD en fingervisning om att han signerar mordet (något DNA hade han inte räknat med):
https://coord.info/GLYND7CT

Det kan t.o.m. vara så djävulusiskt uträknat att LW var tänkt att vara själva cachen, eller en "present" till polisen. - Det borde finnas fler ledtrådar, t.ex. betr. mordvapnet.

Ett sjukt brott - en sjuk hjärna.

Intressant och tankeväckande.
Utifrån sett ser ju detta helt osannolikt ut. Men det gör faktiskt också dessa vuxna inblandades besatthet av GC.
Det är som hela deras liv kretsar kring denna LEK och allt av övriga livet är bara pauser till nästa episod av leken. De var som besatta allihop, tappat verklighetsförankringen.
Om en sjuk hjärna ville sifferleka med datum och koordinater och skapa en hemlig cacher - skatt kunde det mycket väl se ut så här.

Tror nästan att man skulle koppla in sekt-avprogrammera till dessa personer med den GC-besatthet som de visat upp. Det är inte sunt
Citera
2019-09-04, 23:06
Medlem
Citat:
Han sökte sanningen om de figurer han såg i broräcket och funderade på om konstnären ev. kan ha tänkt på bögsex när han placerat två män bredvid varandra. - Tanken att konstnären kanske tänkt sig ett antal barn som sprang över bron; pojkar och flickor, vilka på detta sätt skulle få sina avtryck i räcket, föll honom aldrig in. Han nämnde heller inte blomman som också finns i räcket och kan sägas förstärka intrycket av lekfullhet. - Prästbron blev en Porrbro.

Ehh det där var för flummigt för mig 🙈 men bra att du begriper, men tack för att du försökte förklara alla fall
Citera
2019-09-04, 23:09
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Christer From som var med i "Tänkvärt" utesluter inte heller den möjligheten:
https://www.youtube.com/watch?v=T1lvMJ-l0_A
Pastorn får väl klä på bögarna lite kläder:
https://www.instazu.com/media/765994564434791790
Citera
2019-09-04, 23:18
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Intressant och tankeväckande.
Utifrån sett ser ju detta helt osannolikt ut. Men det gör faktiskt också dessa vuxna inblandades besatthet av GC.
Det är som hela deras liv kretsar kring denna LEK och allt av övriga livet är bara pauser till nästa episod av leken. De var som besatta allihop, tappat verklighetsförankringen.
Om en sjuk hjärna ville sifferleka med datum och koordinater och skapa en hemlig cacher - skatt kunde det mycket väl se ut så här.

Tror nästan att man skulle koppla in sekt-avprogrammera till dessa personer med den GC-besatthet som de visat upp. Det är inte sunt
Han får mycket gjort...
171119 Den perfekte "FTF-hanen" löser myster, byter däck, geocachar och bakar scones innan övriga vaknar:
https://coord.info/GLTMC54T
Citera
2019-09-04, 23:20
Bannlyst
Citat:
Insatsstyrkan sätts in vid riktigt allvarliga brott, som terrorism etc och sånt som den vanliga polisen inte kan hantera. Jag börjar undra om inte media helt enkelt skrivit fel och att det var piketen som var ute och fick med sig även ett gäng vanliga bilar. Det är ju också en speciell styrka men som hanterar det vanliga buset med lite extra resurser. Media kanske inte begriper skillnaden?

Styrkan kallas för "Regionala insatsstyrkan" och är helt enkelt föredetta "piketen".
Dom hoppar ofta in när det handlar om grov brottslighet. Åklgaren har "sannolika" på honom för mord, och då klassas han som farlig.
Då chansar inte polisen, utan då skickar man i hårdingarna.
Dom tjafsar inte, utan deras enda uppgift är att gripa en misstänkt mördare på ett eller annat sätt, om dom så skall bryta sig in.
SD klassas i det skedet som farlig, och teoretiskt kapabel till vad som helst.
Därför var Regionala Insatsstyrkan där.
(Piketen, alltså)
Citera
2019-09-04, 23:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Gyllensvinet plockades också in av
insatsstyrkan. Jag kommer inte ihåg
var hans barn befann sig vid det
tillfället.
Någon annan kommer kanske ihåg?

De käkade väl flingor där hela glada familjen. Men i o m att de tog honom innan barnen nått dagis-ålder så är oddsen gynnsamma för att de hade traumatiserats mer av att ha honom kvar, ohämtad. — Wow, kolla kulsputan som pappas kompisar sticker i ryggen på honom. Jag ska bli pesis som pappa nä ja bli stor”. (Hursom så finns det tid att böja det krökta tillbaka).

Killar som MR mullsjö o MR mulletroll hinner inte blinka om insatsstyrkan har bestämt sig. Om de inte ligger beredda med nån detonator.

Med tanke på att häktningen ägde rum 0400 så är det inte så troligt att den föranleddes av annat än manöverns genomförande. Jag vet inte vad insatsstyrkan utgår ifrån, men det verkar ju i senaste laget att kalla dem efter häktning. Alltså har insatsstyrkan nog haft ”vägarna förbi” och sen har häktning skett när man stod klara att slå till. Vore jag örebropolisen skulle jag skicka förbi nån polis till huset några dagar tidigare när man visste att GM var på jobbet, pch kolla om det fanns några okända installationer på platsen och studera lite skottvinklar. Det blir roligare då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in