2019-09-04, 22:39
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MammaMu72
Jag tänker inte tala om hur jag vet men min källa kan inte bli säkrare. De var där. Ingen tvekan!!
Barnen var där punkt!
Insatsstyrkan ville säkert SD skulle ta barnen som gisslan det var därför dom slog till när han var tillsammans med dom.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-04 kl. 22:41.
Citera
2019-09-04, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Polisen har verkligen inte legat på latsidan.

- Att det tagit så lång tid att få fast en gärningsman beror på det ovanligt stora och komplexa utredningsmaterialet, förklarade Åsa Hiding i maj. Över 700 förhör har gjorts och man har granskat material i digitala media.

https://www.sandaren.se/mordet-pa-equmeniapastorn-lena-wesstrom-insatsstyrkan-har-gripit-man
Den fupen blir tuff att läsa! Tur det finns möjlighet att bläddra till väsentligheter. Stackars förhörsledare, sitta och tröska med 700 förhör där de flesta är likartade. Suck.
Citera
2019-09-04, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Uppvisning för vem?

Für alle! För media, för den skattebetalande och alltmer stats/poliskritiska allmänheten som allt oftare nu ställer sig frågan "Vad f-n får jag för pengarna?".
För dig och mig.
Och vissa går på det. Andra inte.
Citera
2019-09-04, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Für alle! För media, för den skattebetalande och alltmer stats/poliskritiska allmänheten som allt oftare nu ställer sig frågan "Vad f-n får jag för pengarna?".
För dig och mig.
Du tror väl inte att de slösar skattepengar för att göra en "uppvisning"? Och vem skulle sanktionera en sån åtgärd med risk för utredning och ifrågasättande, om det inte fanns fog för den? Nej, det där tror jag inte ett dugg på.
Citera
2019-09-04, 22:50
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
För dig och mig.
Skulle köpt dina argument om det var riktat mot en somalier i Vivalla
Men en 45 årig gubbe i en villa i Hjärsta? nja det tror jag inte på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Alla poliser i fält har skyddsväst.
Det var väl så att några fick ett uppdrag att transportera SD från häktet via suckarnas gång till rättscentrum.
Okej, det måste ha varit från polisarresten mera, för först sätts man i polisarrest när man är anhållen och sedan till häktet efter häktesförhandlingen i tingsrätten om man blir häktad.
Lite märkligt att de grep han med insatsstyrkan men han kanske är våldsam.
Citera
Medlem
colis avatar
Citat:
Ja det är ju alltid lätt att vara kritisk, inte minst mot polisen. Men man kan nog hursomhelst konstatera att det händer att de missbedömer vissa situationer.

Ok. Men tänker att man helt enkelt bara kunde avvakta någon/några timmar tills han går ut för att ta sig till jobbet. Och då bara griper man honom.
Lugnt och fint.

Fast då hade det ju inte blivit några för polisen feta fina rubriker.

Tänk om polisen vet någon mer än vi?
Det kanske fanns något span kommit på som kunde vara på väg att hända?
Inte så roliga rubriker om det händer när polisen tagit sig en sovmorgon i väntan på att gripa honom mer färre mannar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag misstänker feltolkning, eller att det var en felaktig uppgift som snabbt rättades till. För jag har också lusläst alla artiklar.

Som flera skrivit; det faller på sin egen orimlighet om de andra uppgifterna om anhållande (mitt i natten) och gripande (kl 6) stämmer. För när i tid och hur skulle polis försökt nå honom? Per telefon mitt i natten, eller genom att ringa på hans dörr?

Tänker att de kan försökt nå honom någon dag/ar tidigare för att ställa frågor ang något om mordet men inte får tag i honom.
Att det sedan på måndagkvällen/natten/småtimmarna till tisdagen kan varit något tjafs tex med HD och hon ringer polisen?

Två olika saker alltså.

Ja absolut media skriver ofta fel men jag har läst det någonstans, det är jag helt säker på.
Citera
2019-09-04, 22:51
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du tror väl inte att de slösar skattepengar för att göra en "uppvisning"? Och vem skulle sanktionera en sån åtgärd med risk för utredning och ifrågasättande, om det inte fanns fog för den? Nej, det där tror jag inte ett dugg på.
Då är vi två.
Citera
2019-09-04, 22:52
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Okej, det måste ha varit från polisarresten mera, för först sätts man i polisarrest när man är anhållen och sedan till häktet efter häktesförhandlingen i tingsrätten om man blir häktad.
Lite märkligt att de grep han med insatsstyrkan men han kanske är våldsam.
Helt rätt, så går det till. Arresten lyder inte under kriminalvården
Citera
2019-09-04, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Barnen var där punkt!
Insatsstyrkan ville säkert SD skulle ta barnen som gisslan det var därför dom slog till när han var tillsammans med dom.

Neee tror snarare att de var oroliga för barnen av någon anledning men det var nog ingen fara med dom...frågan är varför de kan trott det..😉
Citera
2019-09-04, 22:56
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jag tror inte han syftade på att han sökte sanningen av eller om någon bro.
Han talar i gåtor men jag tror det var något extra jobbigt läge alla fall..
Han sökte sanningen om de figurer han såg i broräcket och funderade på om konstnären ev. kan ha tänkt på bögsex när han placerat två män bredvid varandra. - Tanken att konstnären kanske tänkt sig ett antal barn som sprang över bron; pojkar och flickor, vilka på detta sätt skulle få sina avtryck i räcket, föll honom aldrig in. Han nämnde heller inte blomman som också finns i räcket och kan sägas förstärka intrycket av lekfullhet. - Prästbron blev en Porrbro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in