2019-09-04, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backihallen
Varför detta breda motstånd mot SE som GM? Är det så att den lösningen inte är konspiratorisk eller spännande nog?

Det jag läser i vittnes förhören så är det mycket som pekar mot SE.
Han är på plats. Signalementet. Han ljuger i förhör.

Vilken annan tänkt GM kvalificerar sig mer än SE isåfall?

Nej, jag håller SE som mest trolig GM då jag ej sett något som bevisar det motsatta.

Polisiärt borde han absolut ligga högst upp på agendan, vilket han oxå tycks vara.

En kanske inte helt obetydlig del i motståndet mot SE som GM är att inget talar för att han skulle vara inblandad.
Citera
2019-09-04, 22:26
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Eftersom han ser AB bakom paret Palme, tror jag hans korrekta position innan mordet är 10 meter norr om mordplatsen. Detta eftersom AB går bakom paret Palme från banken till Dekorimas port, inte från La Carterie butiken till Dekorimas port.

Jag vet inte hur stora svårigheter han har, med sitt minne.

Han skulle inte reagerat starkare om han bara vara tio meter därifrån?

När han vänder sig är 4-5 personer vid Palme? Så han var tio meter från skotten och vände sig först efter en halvminut?
Citera
2019-09-04, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
En kanske inte helt obetydlig del i motståndet mot SE som GM är att inget talar för att han skulle vara inblandad.

Där är vi delade.
Enl min uppfattning är SE spåret det enda i hela utredningen som ger något som helst konkret uppslag om vem Som mördade Palme.
Citera
2019-09-04, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Han skulle inte reagerat starkare om han bara vara tio meter därifrån?

När han vänder sig är 4-5 personer vid Palme? Så han var tio meter från skotten och vände sig först efter en halvminut?
Där fick han något att bita i😀
Citera
2019-09-04, 22:32
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Vad tror du var Nicolas exakta position då skotten föll, och var han tog vägen sedan?
Jag tror han "står vid hörnet av Dekorima, eller under där, vid färgaffären, vid det avfasade hörnet" och att han sedan "vänder sig om" när han är ca. 25 meter in på Tunnelgatan och ser "4-5 personer som står i en grupp" på mordplatsen.
Citera
2019-09-04, 22:37
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag tror han "står vid hörnet av Dekorima, eller under där, vid färgaffären, vid det avfasade hörnet" och att han sedan "vänder sig om" när han är ca. 25 meter in på Tunnelgatan och ser "4-5 personer som står i en grupp" på mordplatsen.

Detta ska vi ta som en teori om att NF är mördaren?
Citera
2019-09-04, 22:39
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Där är vi delade.
Enl min uppfattning är SE spåret det enda i hela utredningen som ger något som helst konkret uppslag om vem Som mördade Palme.
Men SE pratade två minuter med Henry Olofsson efter att han stämplade ut och Inge Morelius såg GM vid Dekorima butiken innan makarna Palme kom dit.
Citera
2019-09-04, 22:41
Medlem
Citat:
Tror du att han mördade Olof Palme?
Citera
2019-09-04, 22:42
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Detta ska vi ta som en teori om att NF är mördaren?
Du kan fortfarande tro att det var SE och att NF endast var ett vittne som sprang iväg.
Citera
2019-09-04, 22:46
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Du kan fortfarande tro att det var SE och att NF endast var ett vittne som sprang iväg.

Jag tror inte det var SE. Har jag aldrig gjort.

Mördaren sprang in på tunnelgatan, det är en av få vittnesutsagor vi verkligen kan tro på. Och ingen annan skall ha sprungit samma väg.

Men grattis till unik teori. Inte hört tidigare att NF är mördaren
Citera
2019-09-04, 22:48
Medlem
Citat:
Där är vi delade.

Håller helt och hållet med. Det är ett uppslag.
Citera
2019-09-04, 22:52
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Tror du att han mördade Olof Palme?
Till skillnad från alla andra på plats, så hade han ett motiv, något som irriterade honom.

SOU 1999:88 s. 910 "Ressler hade vissa invändningar när det gällde gärningsmannens ”motiv”. I grunden saknas det motiv här. I stället rör det sig om vad Ressler kallade ”personal cause”. Han delade därför uppfattningen i GMP att det rör sig om ett personligt till skillnad från privat motiv. Det betyder att gärningsmannens ”motiv” härrör från omständigheter i hans eget personliga liv. I GMP:s hypoteser talas om en gärningsman motiverad av ett djupgående hat mot Olof Palme. Enligt Ressler borde det snarare röra sig om en fixering vid Olof Palme, eller irritation över denne"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in