2019-09-04, 19:49
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenal1000
har träffat den hära salam eller salle. Ganska smart kille om han köper bilar på kredit i och med att han 0 taxerar bevisar bara hans smarthet men att han ser fattig ut i andras ögon tror jag inte han bryr sig om det , jag tror han bara ler åt vad folk skriver här inne. Bilar på kredit eller inte kredit måste ändå betalas i slutändan .han hade en fett diamant klocka på sig sist jag träffade på honom Så det ni säger verkar ej stämma Resor dyra kläder osv tror ni är bara lite avis men iofs så hade jag också varit det
Hahaha älskar såna här inlägg.

Smart är han inte, inte du heller.
Citera
2019-09-04, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abozzza
Aljawahiri
Al-Jawahiri
Citera
2019-09-04, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Håller med.
Varför blöder hjärtat för partners som medvetet väljer att leva med kriminellt smuts?
Socionomer och läkare dessutom.
Två yrkeskategorier som i ena stunden ska hjälpa människor som tex utsätts för grovt våld, våld som deras män direkt eller indirekt utsätter andra människor för.

Tror det är dags att sluta prata om "socionomer och läkare som väljer att leva med tungt kriminella" som ett utbrett faktum, eftersom det inte är det. Det här är människor som överlag umgås med folk i sina egna kretsar.

Det är många i den här tråden som riktar fokus mot kvinnornas ansvar i egenskap av partners till kriminella, och det är väl möjligen ett ämne som kan diskuteras för sig själv i en annan tråd, liksom om man vill diskutera hur lämpligt det är för personal inom vård/socialarbete att vara ihop med ex/kriminella. Förutom att det är smaklöst att säga att KH skulle ha sig själv att skylla, så vet vi ju inte ett skit om hennes relation till NA. Var hon fullt medveten om hans ev pågående kriminalitet? Kanske. Visste hon ingenting, utan utgick från att det var ett rån för tio år sedan och inget mer? Kanske. Var hon utsatt för hot eller våld i sin relation? Kanske. Vi vet ingenting.

Sen är det möjligt att man skulle kunna använda Lysistrate-greppet som en riktad insats till straighta kvinnor (dvs att inte ligga med/bli ihop med kriminella), om man tror att det skulle påverka dessa snubbars motivation till att hålla sig ifrån kriminalitet. Själv tror jag inte att det skulle ha särskilt stor effekt på människor som redan har så dålig människosyn & bristande respekt för allt och alla att de använder pengar och våld för att få vad de vill.
Citera
2019-09-04, 20:57
Moderator
Chantres avatar
Enligt Sydsvenskan.

Citat:
Det var efter uppmaning på Facebook från Joakim Harde som 120 Malmöbor slöt upp för en tyst manifestation i hörnet av Sergels väg och Nicoloviusgatan.

Folk gick verkligen man ur huse för att visa sitt deltagande.

Bilder:

https://www.pppress.se/nyhet/tyst-minut-mot-valdet-drog-ca-150-personer-vid-mordplatsen-sergels-vag/
Senast redigerad av Chantre 2019-09-04 kl. 21:09.
Citera
2019-09-04, 21:07
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Enligt Sydsvenskan.

Vad det några politiker med i manifestation eller var det bara det vanliga genuina svenska med nallebjörnar och handhjärnan och ingen handling.
Citera
2019-09-04, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Vad det några politiker med i manifestation eller var det bara det vanliga genuina svenska med nallebjörnar och handhjärnan och ingen handling.

Vilken "handling" hade du velat se i denna manifestation?
Citera
2019-09-04, 21:49
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack

Folk är genuint trötta på skiten, varför ska en mördad sörjas mer än någon annan?

Det mördas två personer i månaden och alla andra vidriga typ sexbrott på det.

I det här fallet tungt kriminella, tur var att ingen helt oskyldig vart drabbad.

Jag kan tänka mig att uppslutningen var minst sagt ljummen, det är fan dags att staten tar tag i detta rakt över istället för att skapa teater av enskilda fall.
Citera
2019-09-04, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Enligt Sydsvenskan.

Bilder:

https://www.pppress.se/nyhet/tyst-minut-mot-valdet-drog-ca-150-personer-vid-mordplatsen-sergels-vag/
ser inte ut att vara mer än 30 pers på PPs bilder...
Var de andra 120 håller hus kanske någon på sydsvenska kan tala om. Oavsett är det en meningslös handling - bortsett från att det kanske ger och annan vänsteridiot sin godhetsfix. Ingen kommer sluta skjuta för att 30 pers står vid några ljus.
Citera
2019-09-04, 22:01
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Folk är genuint trötta på skiten, varför ska en mördad sörjas mer än någon annan?

Det mördas två personer i månaden och alla andra vidriga typ sexbrott på det.

I det här fallet tungt kriminella, tur var att ingen helt oskyldig vart drabbad.

Jag kan tänka mig att uppslutningen var minst sagt ljummen, det är fan dags att staten tar tag i detta rakt över istället för att skapa teater av enskilda fall.
Ok jag svarar samma som dig till föregående inlägg.
Helt klart att skall vill man bo kvar i Malmö med sina nära och kära barn barnbarn rubbet.
Så måste befolkningen ställa sina korrupta politiker mot väggen som är brukligt i civiliserade samhälle.

I annat fall är det bara att flytta bort ifrån skiten vem vill bo i en stad där samhällskontraktet är brutet?
Möjligen då några kvarbliva drömmare ifrån 1969 som sadlat om till äkta kulturmarxistister.
Som har suttit på kommunala inrättningar och ätit sig feta i 40 år.
Senast redigerad av dack 2019-09-04 kl. 22:18.
Citera
2019-09-04, 22:12
Bannlyst
Är nog en av de mest tragiska fallen jag läst om. Visst hon hann nog inte lida alltför länge. Men att bli dödad med sitt barn i sina armar är helt fruktansvärt. Vad jag förstår är även andra kriminella äcklade av det som har hänt. Kvinnor och barn brukar vara lite av en förbjuden zon. Hemskt!
Citera
2019-09-04, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimousinKungenRask
Är nog en av de mest tragiska fallen jag läst om. Visst hon hann nog inte lida alltför länge. Men att bli dödad med sitt barn i sina armar är helt fruktansvärt. Vad jag förstår är även andra kriminella äcklade av det som har hänt. Kvinnor och barn brukar vara lite av en förbjuden zon. Hemskt!
Tråkigt att de kriminella i tar tag i saken !
Citera
2019-09-04, 22:36
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DOMAREN99
Tråkigt att de kriminella i Malmö tar tag i saken !

Varför är det tråkigt??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in