2019-09-04, 20:54
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Visst är det så att de måste haft massor på fötterna innan de slår till på det där viset. Och polisen var visserligen numerärt måna, dock brukar de försöka vara väldigt mjuka när barn är i närheten. Hur nu en mjuk insatsstyrka ser ut... som slår in dörren.
Dom slår inte in dom, svenska ytterdörrar öppnas utåt så man bryter upp dom; lite mildare...

Jag tänker nog fortsätta tvivla på barnens närvaro till jag ser trovärdiga(re) källor.
Citera
2019-09-04, 20:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Visst är det så att de måste haft massor på fötterna innan de slår till på det där viset. Och polisen var visserligen numerärt måna, dock brukar de försöka vara väldigt mjuka när barn är i närheten. Hur nu en mjuk insatsstyrka ser ut... som slår in dörren.

De kanske smög in. Med hjälp av låssmed.
Men det är väl önsketänkande.
Citera
2019-09-04, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Precis, en av anledningarna kan faktiskt just varit att barnen var där och de bedömer att det kan uppstå någon situation som är mindre bra.
Men det är bara spekulationer
Gisslantagning tänker du? Med de egna barnen?
Citera
2019-09-04, 20:56
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Tänkbart scenario
Citera
2019-09-04, 21:05
Medlem
colis avatar
Citat:

Om en mördare inser att spelet är över, att hans liv i nuvarande form helt upphör, att barnen kommer få ny vårdnadshavare, huset och bilen säljas, jobbet upphör, körkortet dras in och att det inte finns en enda geocacher någonstans i fängelset....

Inte omöjligt att desperationen tar udda vägar. Gisslandsituation, utpressning, suicid.
Senast redigerad av coli 2019-09-04 kl. 21:07.
Citera
2019-09-04, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Om en mördare inser att spelet är över, att hans liv i nuvarande form helt upphör, att barnen kommer få ny vårdnadshavare, huset och bilen säljas, jobbet upphör, körkortet dras in och att det inte finns en enda geocatcher någonstans i fängelset....

Inte omöjligt att desperationen tar udda vägar. Gisslandsituation, utpressning, suicid.
Nej, det är ett fullt möjligt scenario. Framförallt när man inte förväntat sig något, anser sig ha kommit undan och andats ut. Då kanske man i förlängningen kan ta den biten att barnen blir traumatiserade och får hjälp för det istället - i ett senare skede.
Citera
2019-09-04, 21:09
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Visst är det så att de måste haft massor på fötterna innan de slår till på det där viset. Och polisen var visserligen numerärt många, dock brukar de försöka vara väldigt mjuka när barn är i närheten. Hur nu en mjuk insatsstyrka ser ut... som slår in dörren.

Alla är många gånger säkrare när det är insatsstyrkan som kommer. Det är för att skydda liv. Och minimera trauma. Om det är ngt som såras så är det bovens konstlade självkänsla.

Han har (förmodligen) förlitat sig på sitt våldskapital för att betvinga en svagare och till sist tagit hennes liv när hon inte velat göra honom till viljes. Inte mer än riktigt att han får känna på lite av lagens våldskapital.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-09-04 kl. 21:18.
Citera
2019-09-04, 21:09
Medlem
colis avatar
Citat:
Nej, det är ett fullt möjligt scenario. Framförallt när man inte förväntat sig något, anser sig ha kommit undan och andats ut. Då kanske man i förlängningen kan ta den biten att barnen blir traumatiserade och får hjälp för det istället - i ett senare skede.

Exakt. Först måste man säkra upp att situationen inte kan bli en katastrof - sedan kan man börja laga, trösta, hjälpa.
Citera
2019-09-04, 21:10
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Om en mördare inser att spelet är över, att hans liv i nuvarande form helt upphör, att barnen kommer få ny vårdnadshavare, huset och bilen säljas, jobbet upphör, körkortet dras in och att det inte finns en enda geocacher någonstans i fängelset....

Exakt. Där har du anledningen till
Insatsstyrkan, tror jag
Citera
2019-09-04, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Det tror jag med. Om den i tråden uppgivna medicineringen HD har/haft tyder det snarare på en sorts skörhet.

Ja det tycker jag med, hon verkar inte mått särskilt bra när hon ätit ångestdämpande. Det var väl rätt höga doser dessutom?
Citera
2019-09-04, 21:15
Medlem
Man får väl hoppas att insatsstyrkan hade hjälmar på sig så de slapp bli knoggnuggade.

(Jag vet att det inte är något lustigt med situationen men kunde inte hjälpa mig. Har läst en del komiska inlägg här och de har faktiskt varit lite avväpnande och hjälpt i sorgen.)
Citera
2019-09-04, 21:17
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det övergår ens förstånd att någon ens tänker att säga något sådant, oskyldig eller skyldig.
Dels det påstående att han aldrig trodde att brottet skulle klaras ut, och dels det uttalande hans försvarsadvokat sa att hans klient hade en teori om vad som kunde ha hänt, men att de skulle spara det till senare.

Expressen 2 juni-18:

Han kan nog tyckt att han var så finurlig när det skedde, att han trodde att mordet inte skulle lösas pga att han tror att han har gjort något smart.

det kan ju vara sådan enkla saker som att han verkligen har lämnat dörren öppen med flit och planterat ut mobilen (fast jag tycker ju tvärtom , att det pekar mot honom).

Kan han ha tänkt ut en plan, som att alla kommer att tro att det är jag, därför kommer de att söka febrilt efter bevis mot mig. Men jag har överlistat dom (polisen).

Han älskar väl gåtor?
Kan han ha hittat på något klurigt så att det finns bevis" som pekar på någon annan? Hanna?

Eller är han bara så iskall, att han är så van att klara sig, att han helt enkelt tror att det ska gå vägen igen? Med lögner och bläckfiskarmar.

Det är nog exakt så det ligger till.
Som andra narcissister eller psykopater- dom tycker dom är smartare än polisen. Det är ju den sidan av SD vi sett genom hans loggar. Pikar till oss här inne. Har för mig att våra kommentarer vid nåt tillfälle t. o.m gjorde att han korrigerade en logg. Say no more....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in