2019-09-04, 19:46
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Du har bättre minne än jag, jag har läst de flesta artiklar jag sett i media och önskar jag mindes dom verbatim... tyvärr har jag också ett vagt minne av att ha läst att han kontaktades ett par gånger innan inbrytningen. Men det kan naturligtvis vara falska minnen, det är mycket sorl i tråden.

Vissa saker fastnar speciellt när det börjar hetta till i ett fall likt detta.

Ingenstans har det stått att han kontaktas innan för något förhör och det faller ju på sin egen orimlighet när åklagaren fick beskedet de väntade på under måndagseftermiddagen, sedan blev det snabba ryck, beslut och gryningsräd.
Citera
2019-09-04, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Aha det är därför du ska tvinga mig att leta efter något bara för att du inte vill tro mig! Försök du bara, du får leta själv om du är så jäkla intresserad!
Skiter fullständigt i om du anser mig betrodd eller inte, din pajas!
Det liksom ingår i diskussionerna här att man verifierar uppgifter. Det handlar om att öka sin trovärdighet. Om man griper saker ur luften så får du också vara beredd att inte någon kommer tro dina uppgifter framöver..

Nu är i alla fall mannen häktad då insatsstyrka grep honom 06.00 på morgonen. Efter ett beslut om anhållan två timmar tidigare. Några dagar senare grep man hans ex. Och HENNE ringde man inte och förvarnade - trots att hon är skäligen misstänkt och inte på sannolika skäl. Mycket märkligt.
Citera
2019-09-04, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Den skuggan faller allena på SD. Det är en s.k. vuxen ”man” vi talar om här. Svenska rättsväsendet skall inte behöva sitta barnvakt.

Om nu både SD och HD är skyldiga kan man verkligen undra hur de tänkte. Fanns barnen aldrig med i deras sinnesbild? Är de inte mer värda än någon slags hämnd? Vedergällning? Svartsjuka? Förlorad makt? Förlorat ansikte?

Precis skulle inte ens för förvåna mig om
de utnyttjat barnen som redskap för sina egna motiv i denna härva, så extremt självupptagna och egoistiska de verkar vara i alla lägen så har jag en känsla av att barnen har mycket mer att bearbeta utöver gripandet av SD. Tyvärr
Citera
2019-09-04, 19:50
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
I december misstänktes inte längre SD eller några andra geocachare.

Haha du har nog drömt...
Rent önsketänkande.

Dom var ute och krattade i november och verkar då ha hittat några intressanta ting.
Dom gick ju redan då och väntade på resultat från NFC och skickade säkert in mer efter söket.

Dom verkar ha haft fortsatt span på #TeamDavidsson....och säkert några till...kanske även på medlemmar i #järngänget
Citera
2019-09-04, 19:51
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vissa saker fastnar speciellt när det börjar hetta till i ett fall likt detta.

Ingenstans har det stått att han kontaktas innan för något förhör och det faller ju på sin egen orimlighet när åklagaren fick beskedet de väntade på under måndagseftermiddagen, sedan blev det snabba ryck, beslut och gryningsräd.
Och lika fullt har jag för mig att jag läst det, om jag iddes skulle jag betala 49 kr för att läsa tillbaka på NA för att kolla där... men snart "semester" och då hade jag tänkt fokusera på annat
Citera
2019-09-04, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det liksom ingår i diskussionerna här att man verifierar uppgifter. Det handlar om att öka sin trovärdighet. Om man griper saker ur luften så får du också vara beredd att inte någon kommer tro dina uppgifter framöver..

Nu är i alla fall mannen häktad då insatsstyrka grep honom 06.00 på morgonen. Efter ett beslut om anhållan två timmar tidigare. Några dagar senare grep man hans ex. Och HENNE ringde man inte och förvarnade - trots att hon är skäligen misstänkt och inte på sannolika skäl. Mycket märkligt.

Hahaha jamen så bra du behöver inte tro mig, det är helt ok sörrö. Jag bjuder på det att du skrivit det nu. Kanoners 👍
Citera
2019-09-04, 19:52
Avslutad
Citat:
Jo visst men jag tror man vet om
att man är oskyldig och samarbetar istället och förstår allvaret, även om man är just oskyldig.

Det är klart man samarbetar, man vill ju komma därifrån så fort det bara går, men likväl känner man sig inte säker fast man är oskyldig, man är stressad, har ångest, sover inte eller väldigt dåligt, man vandrar mellan hopp och förtvivlan.

Är man frihetsberövad så förstår man allvaret, tro mig.
Citera
2019-09-04, 19:53
Medlem
Citat:
Och lika fullt har jag för mig att jag läst det, om jag iddes skulle jag betala 49 kr för att läsa tillbaka på NA för att kolla där... men snart "semester" och då hade jag tänkt fokusera på annat

Jasså där ser man, då var vi plötsligt två som läst det. Men vem vet, vi är väl två som inte är betrodda snart då
Citera
2019-09-04, 19:55
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Trevlig semester

Egentligen spelar det ju ingen roll för fallet, det som kommer att bli intressant är ju vad som kommer att hända på lördag.

Blir MGK kvar på "sannolika skäl" så har vi kriminalhistoria framför oss, otroligt spännande måste jag säga.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jasså där ser man, då var vi plötsligt två som läst det. Men vem vet, vi är väl två som inte är betrodda snart då
Jag är van att vara misstrodd Och inte helt 100.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardrock65
Det är klart man samarbetar, man vill ju komma därifrån så fort det bara går, men likväl känner man sig inte säker fast man är oskyldig, man är stressad, har ångest, sover inte eller väldigt dåligt, man vandrar mellan hopp och förtvivlan.

Är man frihetsberövad så förstår man allvaret, tro mig.

Precis jag tror dig. Men jag tror också att man blir väldigt fokuserad om du är oskyldig.
Mer orolig och stressad och flippar om du är skyldig..
Citera
2019-09-04, 19:59
Medlem
Citat:
Jag är van att vara misstrodd Och inte helt 100.
Men jag är 100 på att jag läst det, annars hade jag inte skrivit det. Men jag vet inte var jag läste det och tänker inte leta för kan mycket väl vara en låst artikel.
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-09-04 kl. 20:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in