2019-09-04, 14:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om vi får vänta på åtal så gör det inget
så länge de sitter häktade med fulla
restriktioner.
Der är ett riktigt bra ”straff” medan vi väntar.

Det håller jag med om. Egentligen vill man att de ska sitta i häkte så länge som möjligt.
Men det är olidigt att vänta på FUP.
Citera
2019-09-04, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Får man ha fulla restriktioner med "skälig misstanke"?
Ja, SD hade det när han satt första vändan.
Citera
2019-09-04, 14:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Han hade ju redan förmedlat sin teori initialt. Polisen har följt upp detta och begärt data från USA. Men grunddata hade redan administratörer gått igenom och förmedlat till polisen.
Det var ett blindspår visade det sig (av flera anledningar och tolkningar som nu kommer hagla in)

Men här måste väl även du tänka att den teori han säger till dig att han har, men inte velat förmedla till polisen, att denna teori är väl inget att "spara på"? Vilket Ess i rockärmen är den teorin om cachen?

Känner inte du att det han har sagt till er, är en annan än han har och sparar på?
Det kortet som han sparat på borde peka på en person, det kan knappast vara ett Ess annars.
Eller?
Citera
2019-09-04, 14:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Får man ha fulla restriktioner med "skälig misstanke"?

Ja, HD har det nu.
Citera
2019-09-04, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tack.
Orsaken till frågan är hur dom har fått upp misstankegraden från skälig till
sannolika, det är ju en avsevärd skillnad.
Kan det vara så efter misslyckande sist som inte nådde upp till sannolika att de samlat på sig från tex vittnen och kanske konstiga saker från avlyssning men ändå valt att invänta NFC för att komma med fickorna fulla? Så kom svaren och bingo! Jag får en känsla att detta är solida bevis och jag tror HD kommer flyttas upp till sannolika i helgen.
Citera
2019-09-04, 14:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Om vi får vänta på åtal så gör det inget
så länge de sitter häktade med fulla
restriktioner.
Der är ett riktigt bra ”straff” medan vi väntar.

Om HD är skyldig till mordet,borde hon vara av "hårdare" virke. Jag har förstått att det inte är peanuts att sitta under dessa förhållanden.

Många bryter nog ihop även om de föresatt sig att inte erkänna.
Citera
2019-09-04, 14:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja, HD har det nu.

Skulle just leta upp en artikel om det och såg att AB har låst en av sina artiklar.

Det är väl bra om vi som hinner kan citera så mycket som möjligt av artiklar när de kommer ut.

RB kap 24, 5a§:

Senast redigerad av notknapparen 2019-09-04 kl. 14:59. Anledning: Tillägg
Citera
2019-09-04, 15:00
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Skulle just leta upp en artikel om det och såg att AB har låst en av sina artiklar.

Det är väl bra om vi som hinner kan citera så mycket som möjligt av artiklar när de kommer ut.

Ja, jag såg att NA var lyckliga över att
de nu har 10 000 (?) prenumeranter
till nätupplagan.

Det här är business för dem.

Samtidigt har de en smal balansgång att
gå. De kan inte skriva för mycket ”snusk”
om fallet av rädsla att förlora en massa
frikyrkoprenumeranter.

Någon efterlyste bevakning av lokal
media liknande den på Möller.
Jag tror att det är frikyrkokopplingen
som är skillnaden i Örebro.
Citera
2019-09-04, 15:08
Medlem
Angående geocaching:

Den penetration av geocaching med tolkning av olika bilder, tagna cacher och loggar, är en övertolkning i alla led. Vissa tror sig till och med hitta motiv i detta.

Geocaching är en hobby. Det finns inga vinnare eller vinster. Stor del av dom mest bitna tittat på statistiken. Vem har loggat flest av någon typ eller storlek, under en dag, månad år, livstid, o.s.v.
Vissa loggar skrivs med stor inlevelse och detaljrikt, andra dagar och cacher har man varken tid eller cachen inte var så bra att lägga tid på. Ibland tar man massa bilder, ibland inga (bilder bör rdigeras och skalas ned innan uppladdning, serverkapaciteten är inte enorm).

Att fuskloggar förekommer är jag övertygad om, speciellet bland yngre förmågor ”Jag såg burken…”. Ibland på en resa med MASSA loggar så händer det att man väljer fel burk på kartan. Men oftast är det burkar man glömmer/missar att logga.

Envisa skribenter som påpekar att SD och HD skulle ägnat sig åt fusk som lutar åt organiserad form stämmer inte. Den ”dispyt” som oftast blossar upp är när ett team loggar burkar på olika håll, eller att alla ska klättra på en T5:a för att få logga.

Det finns ingen som går runt och känner ilska eller liknande för att någon har tagit en burk man själv inte tagit. Rent löjligt att ens tänka i dom banorna.
Likna det med fågelskådare: Tror ni att dom är hatiska om någon sett en fågel som dom själva inte sett?

Står ens nick eller team namn i remsan får man logga den på nätet – PUNKT. Inga ”men” eller liknande finns.

OT: I somras var vi ett gäng iväg och cachade. Under EM ramlade en och bröt nyckelbenet, så hen satt i husbilen medan vi tog dom sista cacherna. Alla vi loggade med ett team nick för dagen. Givetvis sa vi åt hen att logga även dom sista cacherna, hen hade ju varit med i bilen hela resan och löst massa och deltagit efter bästa förmåga. Fusk? Jo, enligt många, men inte enligt dom flesta, som gör detta med vänner och skiter fullständigt i all statistik.
Citera
2019-09-04, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Kontot EGT har varit väldigt beskyddande mot SD och HD från start. Idogt jobbande på att framföra teorier som INTE pekade mot #TeamDavidsson

Glömmer inte EGTs ”pundarteori” - som hen dessutom vidhöll i ett flertal inlägg

.

Glömmer heller inte Holmes inlägg. EGT har ju varit tydlig med sina åsikter....

Precis därför tar jag allt EGT skrivit med en nypa salt.
Citera
2019-09-04, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men här måste väl även du tänka att den teori han säger till dig att han har, men inte velat förmedla till polisen, att denna teori är väl inget att "spara på"? Vilket Ess i rockärmen är den teorin om cachen?

Känner inte du att det han har sagt till er, är en annan än han har och sparar på?
Det kortet som han sparat på borde peka på en person, det kan knappast vara ett Ess annars.
Eller?
Ska kanske förtydliga: Den "teorin" förmedlades till polisen och det var polisen som tog upp det i förhöret utan att kräva svar, bara att det inte lede någonstans. Därav behövde inte SD ställa sig på borde och skrika ut sin "teori" mer.
Citera
2019-09-04, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Angående geocaching:

Den penetration av geocaching med tolkning av olika bilder, tagna cacher och loggar, är en övertolkning i alla led. Vissa tror sig till och med hitta motiv i detta.

Geocaching är en hobby. Det finns inga vinnare eller vinster. Stor del av dom mest bitna tittat på statistiken. Vem har loggat flest av någon typ eller storlek, under en dag, månad år, livstid, o.s.v.
Vissa loggar skrivs med stor inlevelse och detaljrikt, andra dagar och cacher har man varken tid eller cachen inte var så bra att lägga tid på. Ibland tar man massa bilder, ibland inga (bilder bör rdigeras och skalas ned innan uppladdning, serverkapaciteten är inte enorm).

Att fuskloggar förekommer är jag övertygad om, speciellet bland yngre förmågor ”Jag såg burken…”. Ibland på en resa med MASSA loggar så händer det att man väljer fel burk på kartan. Men oftast är det burkar man glömmer/missar att logga.

Envisa skribenter som påpekar att SD och HD skulle ägnat sig åt fusk som lutar åt organiserad form stämmer inte. Den ”dispyt” som oftast blossar upp är när ett team loggar burkar på olika håll, eller att alla ska klättra på en T5:a för att få logga.

Det finns ingen som går runt och känner ilska eller liknande för att någon har tagit en burk man själv inte tagit. Rent löjligt att ens tänka i dom banorna.
Likna det med fågelskådare: Tror ni att dom är hatiska om någon sett en fågel som dom själva inte sett?

Står ens nick eller team namn i remsan får man logga den på nätet – PUNKT. Inga ”men” eller liknande finns.

OT: I somras var vi ett gäng iväg och cachade. Under EM ramlade en och bröt nyckelbenet, så hen satt i husbilen medan vi tog dom sista cacherna. Alla vi loggade med ett team nick för dagen. Givetvis sa vi åt hen att logga även dom sista cacherna, hen hade ju varit med i bilen hela resan och löst massa och deltagit efter bästa förmåga. Fusk? Jo, enligt många, men inte enligt dom flesta, som gör detta med vänner och skiter fullständigt i all statistik.

Ursäkta mig, men geocaching måste vara bland den nördigaste sysselsättningen som finns. Pokemon go för den lite "mognare" skaran. Så det jag vill ha sagt med det är att bevisar bara vilken besatt jubelidiot SD är. Tvivlar inte en sekund på att han är GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in