2019-09-04, 10:07
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Intressant om SD fått ok att resa iväg till USA dagen efter att LW hittas mördad.
Vet du varifrån den uppgiften kommer?

Om det stämmer är det ju rätt märkligt att polisen därefter stoppar hans inresa och dessutom beslagtar hans bil på Arlandas långtidsparkering. Blir ju en trasslig misslyckad semesterresa för paret SD/HD.
Om man skulle avslöjat en annan person som mördare har man ju ställt till det rätt ordentligt för ett oskyldigt par. Hade varit bättre att informera dem att inte åka.

Var det trassel inom utredningsledningen då med flera inblandade kockar? En av orsakerna till att man städade upp och bytte ut folk?

Plötsligt fick man chansen att ta igen förlorad tid... Man kunde i lugn och ro gå igenom bil och hus. Givet att en trebarnsmor saknas och det finns stark misstanke så kanske jag inte har så starka invändningar mot det, även om det låter lite oortodoxt eller lite grisigt. Men ibland så sätter tillvaron krokben på ”god ordning” och det finns högre värden.
Citera
2019-09-04, 10:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jo ! det är exakt vad du tidigare har påstått, att LW utnyttjat sina adoptiv-föräldrar under 8 års tid för att kunna vara ute och leta burkar, men allt går ju att bortförklara, dessutom tror jag som du plötsligt nu framfört, att LW:s adoptiv-föräldrar alltid ställde upp på hennes sida för att hon skulle kunna jobba utan att behöva kosta på en egen barnvakt.

Då föreslår jag att du letar reda på ett
inlägg där jag har skrivit det och
citerar det.
Citera
2019-09-04, 10:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag är starkt övertygad om samma sak. Beskedet från NFC blev spiken i kistan. Säcken är knuten.

Så uthålligt detta TeamÅsaHiding gnetat på med hederligt utredningsarbete i väntan på besked från NFC. Imponerande!

Jag tror dom står på solid grund.

Fr o m 2020 kommer polisen få mer resurser till NFC som bl.a. skall leda till 8 nya regionala NFC kontor i landet. Hur det i sig skall lösa det stora bristen på forensiker vet jag dock inte.

Decentralisering igen? Hur ska lgwp hinna kolla alla resultat då...?
Citera
2019-09-04, 10:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Han har väl den vanliga amerikanska mentaliteten. Att man är lojal mot sina vänner i vått och torrt.

JG ser det som att hans vän hamnat i knipa genom att bli oskyldigt anklagad för mord, av främst allmänheten. Fram till nyligen har ju polisens misstankar mot SD varit på enbart skälig nivå. Det brukar inte räcka för en vän/familjemedlem som bevis nog i skuldfrågan.

Nu när misstankarna är sannolika verkar det ju som att han äntligen insett att SD kan vara skyldig. Han hade väl unfriendat SD nu om jag inte minns fel.

Jag kan hålla med dig om att JG visar upp lite typiskt beteende som amerikaner har.
De är ofta mer aktivt engagerade i "the community", precis så som de har uppfostrats till.
Man ställer upp för varandra, för välgörenhet, man är mer aktiv i föreningsliv, kyrkan, sporter osv.

Jag kan absolut förstå att de personer som har känt detta par, har svårt att tro att de är skyldiga. Man vill stå upp för dom, stödja dom, hjälpa dom i den svåra situation de är i med smutskastning mm.

Däremot får man inte gå steget längre.
Att själv bryta mot lagar, t ex att hota någon.

Om det har skett, då hoppas jag att det reds ut.
Citera
2019-09-04, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
SD och HD umgicks typ nada i april -18.

Människor som inte vill att Fb-hyenor ska rota på deras Facebook har inte Offentlig visning och istället har de valt att sidan endast visas för Vänner eller några utvalda.

De misstänktas sidor har enligt dig haft iställning Offentligt och visas för alla och sen "privatiserats" till Vänner direkt efter mordet?

Ah den uppgiften om SD och HD var det jag efterlyste - att de i princip inte umgicks före mordet, iaf inte öppet. Visst är det då konstigt att de har en resa planerad ihop "sedan länge" öht -- då är det ju antingen teorin om att det är en slags återföreningsresa som skulle ske - eller en "återhämtningsresa"? Kanske bara planerad av SD som inte då kunde ansöka om ESTA i HDs namn utan när han fick med sig henne i sista stund (?) så gjordes ansökan på vägen s a s.
Citera
2019-09-04, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det har jag heller inte påstått.
De var väl barnvakt när hon jobbade?

Varför skriver du hela tiden:
”fläka ut sig”?

Jag har för mig, om jag nu inte minns helt fel förstås? att det var någon som tidigare skrev inom tråden att man kunde se hur LW fläker ut sig på sina instagram-bilder, och hur hon på det viset bjöd ut sig till andra män.
Citera
2019-09-04, 10:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag har för mig, om jag nu inte minns helt fel förstås? att det var någon som tidigare skrev inom tråden att man kunde se hur LW fläker ut sig på sina instagram-bilder, och hur hon på det viset bjöd ut sig till andra män.

Och varför påstår du att det var jag som
skrev det?

Jag har aldrig ens tänkt den tanken.
Citera
2019-09-04, 10:17
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Du har naturligtvis rätt, jag mindes fel, sorry.

Dagen efter att Lena Wesström har försvunnit åker mannen och hans hustru på en sedan länge planerad resa till USA.”

Då lät (?)polisen alltså SD och HD åka iväg trots att han hade gripits - och släppts - dagen före och att SDs hus blivit avspärrat.

Redan samma dag som Lena Wesström anmäls försvunnen anhålls en man i 40-årsåldern, som bor i samma område.
Hans hus spärras också av.
Men mannen släpps samma dag.”

Märkligt förfarande speciellt i kombination att polisen sedan hindrade paret D att komma fram.

Om SD och LW nu var så tajta, bodde nära varandra, bästa vänner, umgicks etc, skulle man ju möjligen kunna tänka sig att SD själv - och kanske också HD - skulle varit tveksamma till att dra iväg på semesterresa när en av ens allra tajtaste vänner/granne/GC-kollega eventuellt är utsatt för kidnappning eller våldsbrott. På något sätt skulle man kanske vilja delta i sökandet efter henne.

Men reste iväg gjorde de....
Var var deras skolbarn den 15 maj? Följde döttrarna födda 2004 och 2006 också med på resan som innebar direkt avvisning och hemresa? Har fått för mig att resan bara var för SD och HD.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fnyh eter%2Fa%2F9vMJaq%2Fpar-misstanks-ha-mordat-sin-va n-och-granne-lena-wesstrom-45

Personligen skulle jag ju varit lite orolig för att lämna mina barn utan att veta vilken typ av brott det rörde sig om. Inte bara för risken utan för deras känsla av säkerhet. Men man vill förstås ogärna slänga en USA-resa i sjön. Nu var det ju fråga om att sitta i en pöl med lera, typ, och det kan man ju strängt taget göra hemma likaväl. Barnen skulle ha svårt att begripa den prioriteringen. Men undantag kan ju tänkas av olika anledningar.
Citera
2019-09-04, 10:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Förbjuden frukt smakar alltid bäst, så var det för Steffe och Softis. Håddan hade inte den minsta aning om vad som pågick mellan hennes make och Softis. Det finns mycket bakom denna historien som du inte känner till och därför blir det också svårt att förstå, men, en sak skall jag berätta för dig och det är, att det var inte Softis som bjöd hem Håddan på fika inom sin bostadsrätt, för att därinom berätta för Håddan att hon hade ett förhållande med hennes make, det kan du helt lägga åt sidan från och med nu.

Hur det egentligen gick till när Håddan började misstänka att Softis hade ett förhållande med Steffe, det är faktiskt en helt annan historia, vilken i sin tur döljer sig bakom en helt annan dörr.

Mvh/ @JokerMannen

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tror att den fetade uppgiften kom
från StHolmes.
Han har betydligt större trovärdighet än
vad du har.

Det kom från @mirdidjul66:

Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Lena hade t.o.m HD hem på fika en eftermiddag där hon personligen berättade för HD om sin relation me SD
Citera
2019-09-04, 10:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan hålla med dig om att JG visar upp lite typiskt beteende som amerikaner har.
De är ofta mer aktivt engagerade i "the community", precis så som de har uppfostrats till.
Man ställer upp för varandra, för välgörenhet, man är mer aktiv i föreningsliv, kyrkan, sporter osv.

Jag kan absolut förstå att de personer som har känt detta par, har svårt att tro att de är skyldiga. Man vill stå upp för dom, stödja dom, hjälpa dom i den svåra situation de är i med smutskastning mm.

Däremot får man inte gå steget längre.
Att själv bryta mot lagar, t ex att hota någon.

Om det har skett, då hoppas jag att det reds ut.

Ja så är det exakt. Därför kan jag föreställa mig att han varit aktiv i att försöka hjälpa att "bevisa sin väns oskuld" och ställt människor mot väggen d.v.s. frågat dem varför de far med lögner och smutskastar inte bara SD men hela hans familj.

Om det har gått så långt som att han hotat någon så lär ju polisen göra något åt saken tänker jag. De som blivit hotade gör väl en anmälan och då ska han självklart dömas för det. Men jag tänker inte ta för givet att han hotar människor bara för att han beter sig på ett sätt som är förenligt med hans uppfostran och kultur.
Citera
2019-09-04, 10:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det kom från @mirdidjul66:

Tack.

Var det hen som blev hotad?
Citera
2019-09-04, 10:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det är ifrån folk nära SD/HD så jag gissar att någon av dem själva är källan till att börja med. De kan naturligtvis ljuga men just i denna fråga har jag svårt att se varför. Om det var ett event i USA är det logiskt att de vill dit, tror knappast de båda skulle fly och lämna barnen och ska man göra det finns det bättre länder att välja,

Sedan kan de naturligtvis ha tyckt att det vore skönt att hålla sig borta tills stormen blåst över, om de nu är skyldiga, och möjligen ta tillfället i akt att dumpa lite bevis.

Spårar man upp eventet kan man se om de loggat att de kommer att delta och i så fall när. Det är förvisso inget som blir hugget i sten åt endera håll i vilket fall.

En förflugen tanke:
Kan man tänka sig att de sent ifyllda esta-lapparna delvis sammanhänger med att SD eller HD eller båda inväntade ngn form av besked eller beslut eller ställningstagande från LW? De ansåg det inte lönt att fylla i dem innan LW bestämt ngt eftersom det rörde resan? Förvisso tycks resan ha varit planerad länge, men det var ju turbulent mellan de tre, som vi vet.

Säg att SD kontaktar LW för att få besked. Hon hör inte av sig elelr vägrar. SD tar med sig HD och båda går över för att tala LW tillrätta? De promenerar ut för att inte väcka sonen. Gräl uppstår, HD lackar ur bigtime.

Eller: HD vill inte åka med SD innan hon/de pratat med LW om SD. LW säger som det är. HD lackar ur på LW snarare än på SD. Eller, HD går hem och SD lackar ur på LW.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-09-04 kl. 10:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in