2019-09-03, 15:47
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Bevisligen kommer dettta möte inte att resultera i omedelbara omställningar i invandrarpolitiken.

Det som behövs är omedlbart stopp på all invandring oavsett vilken katrgori det gäller.
Stänga gränserna, återuppta tullens fulla sysselsättning, passtvång vi gränspassering.

Alla asylärenden måste gås igenom en gång till för att se vilka som forfarande inte lämnat landet.
Jaga upp alla som uppehåller sig illegalt, ge polis (ev. militär) befogenhet att samla in identifiera och utvisa utan vidare åtgärd. Detta innebär fri husransakan på misstänkta adresser.
Polisen ges alla befogenheter att söka via alla register efter icke registrerade svenskar, och registrera alla som påträffas med fingeravtryck m.m.

Asyl ges under prövotid, därefter ges tillfälligt uppehållstillstånd, sist PUT. Om personen vill stanna i Sverige skall språk och arbete vara uppfyllt.

Asylskäl skall endast ge till personer som faller in under de kriterier som fanns förr, d.v.s. om man kunde bevisa att man var utsatt för personförföljese av politiska skäl eller särskillt ömman de fall.

Brottsbekämpningen skall stramas upp på alla nivåer, polis ges de medel dom vill ha, även militär kan användas när det behövs.

Domstolar och åklagarväsen styrs så att verksällande domar efteföljs utan förkortande strafftider.
Straffskalan höjs och skärps på alla områden. Straffåldern sänks, likaså åldern för att bli omhändertagen inom socialbyråns områden. Kriminella familjer som inte kan anpassa sina barn blir automatiskt utvisade.
Utvisningstraff utarbetas så att "tröskeln" sänks och fler blir avvisade,

Stödet till brottsoffer måste bli bättre

Anstalter byggs och utvecklas så att de inte bara är en förvaring utan en utbildning i förberedande arbete för att lättare anpassas in i samhället.

Media skall vara behjälplig att verkställa alla punkter annars dras presstödet in.

Finns säkert mycket mer som borde ingå i ett sätt att komma tillrätta med det jag listat, där jag utgår från min syn på samhällets största problem på dessa områden.
Inga större uppoffringar utan enkla åtgärder som inte skulle kosta skjortan utan betala sig själv under rimlig tid.

Och det är bråttom att detta startar nu............... och visst ja, jag skulle oxå se Sverige som ett land för bara svenskar, men vi måste börja nånstans. Hur jävla svårt kan det va?

Lät både väl genomtänkt och möjligt att genomföra tycker jag... kör på detta!
Fattas bara att få med drösen av alla känslomänniskor-PK-rätta-värde-grunden-genus-tokar på tåget...
Citera
2019-09-03, 17:18
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ganska meningslöst att jämföra eftersom alla länder verkar jämföra lite olika och är mer eller mindre nära sanningen. Rätt stor chans dock att Sverige inte tillhör storljugarna i grenen. Där hamnar typ Polen som knappt har några våldtäkter alls eftersom offren pressas att inte anmäla.

Med andra ord kan du inte belägga ditt påstående utan kastar in handduken.
Citera
2019-09-03, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Bevisligen kommer dettta möte inte att resultera i omedelbara omställningar i invandrarpolitiken.

Det som behövs är omedlbart stopp på all invandring oavsett vilken katrgori det gäller.
Stänga gränserna, återuppta tullens fulla sysselsättning, passtvång vi gränspassering.

Alla asylärenden måste gås igenom en gång till för att se vilka som forfarande inte lämnat landet.
Jaga upp alla som uppehåller sig illegalt, ge polis (ev. militär) befogenhet att samla in identifiera och utvisa utan vidare åtgärd. Detta innebär fri husransakan på misstänkta adresser.
Polisen ges alla befogenheter att söka via alla register efter icke registrerade svenskar, och registrera alla som påträffas med fingeravtryck m.m.

Asyl ges under prövotid, därefter ges tillfälligt uppehållstillstånd, sist PUT. Om personen vill stanna i Sverige skall språk och arbete vara uppfyllt.

Asylskäl skall endast ge till personer som faller in under de kriterier som fanns förr, d.v.s. om man kunde bevisa att man var utsatt för personförföljese av politiska skäl eller särskillt ömman de fall.

Brottsbekämpningen skall stramas upp på alla nivåer, polis ges de medel dom vill ha, även militär kan användas när det behövs.

Domstolar och åklagarväsen styrs så att verksällande domar efteföljs utan förkortande strafftider.
Straffskalan höjs och skärps på alla områden. Straffåldern sänks, likaså åldern för att bli omhändertagen inom socialbyråns områden. Kriminella familjer som inte kan anpassa sina barn blir automatiskt utvisade.
Utvisningstraff utarbetas så att "tröskeln" sänks och fler blir avvisade,

Stödet till brottsoffer måste bli bättre

Anstalter byggs och utvecklas så att de inte bara är en förvaring utan en utbildning i förberedande arbete för att lättare anpassas in i samhället.

Media skall vara behjälplig att verkställa alla punkter annars dras presstödet in.

Finns säkert mycket mer som borde ingå i ett sätt att komma tillrätta med det jag listat, där jag utgår från min syn på samhällets största problem på dessa områden.
Inga större uppoffringar utan enkla åtgärder som inte skulle kosta skjortan utan betala sig själv under rimlig tid.

Och det är bråttom att detta startar nu............... och visst ja, jag skulle oxå se Sverige som ett land för bara svenskar, men vi måste börja nånstans. Hur jävla svårt kan det va?

Edit: borde ha fortsatt på första raden:.... då detta är anledningen till att skjutningar i dessa kretsar finns i landet.

Lysande! Helt onödigt att partierna träffas och diskuterar. De kan ta dina förslag rakt av.

Skulle i tillägg till dina förslag kunna tänka mig att någon slags frivilligrörelse bildas som hjälper tullen och polisen gratis.

1000 snabbutbildade tulltjänstemän kollar igenom varenda fordon som lämnar Sverige i jakt på stöldgods. Jobbar gratis. Ytterligare 1000 snabbutbildade kollar igenom fordon som kommer över Öresundsbron och med färjorna.

Jag kan tänka mig att jobba gratis med den typen av sysslor om andra ställer upp. En folkrörelse!

Andra volontärer kan stötta polisen med ID kontroller, övervakning och trafikövervakning.
Citera
2019-09-03, 18:02
Medlem
Jag har för mig att kommissionens förslag ska vara klara till nästa höst. Därefter ska det väl skrivas en proposition av det hela som ska mynna ut i ett lagförslag, sedvanlig remissförfarande tar väl 1,5 år. Sedan utskottsbehandling och Riksdagsbeslut.

Jag misstänker att inget vettigt, om det nu ens är vettigt, kommer ut av detta innan slutet av 2021.

Det här är en simpel förhalningstaktik och jag hoppas innerligt att SD lämnar lokalen om allt visar sig gå på tomgång. Klockan är tio över tolv nu och det behövs skarpa och omedelbara åtgärder.

Det måste gå att gena i kurvorna oavsett vad nu internationella konventioner, Amnesty International och dylika bidragsorganisationer svamlar om.
Citera
2019-09-03, 18:15
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag har för mig att kommissionens förslag ska vara klara till nästa höst. Därefter ska det väl skrivas en proposition av det hela som ska mynna ut i ett lagförslag, sedvanlig remissförfarande tar väl 1,5 år. Sedan utskottsbehandling och Riksdagsbeslut.

Jag misstänker att inget vettigt, om det nu ens är vettigt, kommer ut av detta innan slutet av 2021.

Det här är en simpel förhalningstaktik och jag hoppas innerligt att SD lämnar lokalen om allt visar sig gå på tomgång. Klockan är tio över tolv nu och det behövs skarpa och omedelbara åtgärder.

Det måste gå att gena i kurvorna oavsett vad nu internationella konventioner, Amnesty International och dylika bidragsorganisationer svamlar om.

Naturligtvis går det att komma snabbare till skott. Det är vi som bestämmer i detta landet och utländska intressen som kan/vill bromsa detta är bara bullshit.
Tyvärr så kommer det att bli som du förespår, då vi inte har de politiker som vi behöver för detta.
Citera
2019-09-03, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Lysande! Helt onödigt att partierna träffas och diskuterar. De kan ta dina förslag rakt av.

Skulle i tillägg till dina förslag kunna tänka mig att någon slags frivilligrörelse bildas som hjälper tullen och polisen gratis.

1000 snabbutbildade tulltjänstemän kollar igenom varenda fordon som lämnar Sverige i jakt på stöldgods. Jobbar gratis. Ytterligare 1000 snabbutbildade kollar igenom fordon som kommer över Öresundsbron och med färjorna.

Jag kan tänka mig att jobba gratis med den typen av sysslor om andra ställer upp. En folkrörelse!

Andra volontärer kan stötta polisen med ID kontroller, övervakning och trafikövervakning.
Galna förslag. Hur länge tror du detta med gratisvolontärer skulle hålla? En vecka? Två? Knappast längre skulle dessutom minska turismen till Sverige radikalt.
Citera
2019-09-03, 19:07
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen

Hur många tror du är intresserade av att gratis bistå en regim som medvetet byter ut urbefolkningen? Utanpå de enorma skatter man måste betala för att finansiera deras folkmordsprojekt. Pass för mig i alla fall.
Citera
2019-09-03, 19:15
Medlem
KungPuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
SD har en annan värdegrund? Deras förklaringsmodell är för grund? S har fortfarande förmågan att få en att häpna, här Mikael Damberg.

SD har en svensk värdegrund, inte en baserad på våld, heder eller islam. Att SD haft rätt i mer än 20 är en sak men deras förklaringmodel är inte grund. Dom har förklarat för riksdagen i många år men ingen har lyssnat! Deras förklaringmodel är en för stor invandring, hjälp till fel människor, usel integrering i samhället, för generösa bidrag och inga krav, för få jobb och bostäder och dumma politiker. Naturligtvis kallas det grund förklaringmodel för dom vill inte höra det dom borde ha lyssnat på för många år sedan.

Alla lösningar och förslag är tydligen inte välkommna utan som vanlig ska S lösa det på egen hand genom att fråga övriga skyldiga partier. Det blir med andra ord ingen bra lösning alls eftersom dom inte vill höras talas om orsakerna till problemen. Vet gör dom naturligtvis för det kan ju knappast gått dom förbi dessa år men dom kan inte öppet säga det. Dom borde inte bara be SD om ursäkt utan hela svenska folket.

Att stoppa invandring som första åtgärd kommer inte på bordet även om det skulle frigöra massor av pengar till att göra något åt problemet. Det blir skattebetalare som får punga ut med mer för att strö över problemområden. Det blir väl en lösning likt gratis körkort, bil och iPhone för alla som det är "synd" om i problemområderna, kanske lite nybyggda lyxbostäder och sen semester för avkoppling i valfri diktatur dom kom ifrån. Ironiskt av mig naturligtvis men hårda tag och krav blir det inte. Det hela kommer att diskuteras, glömas och vi har vant oss med en ny nivå av helvetet då allt sopas under mattan.
Det var inte ironiskt, det var huvudet på spiken. Kanske det bästa Jag läst på fb någonsin..
Citera
2019-09-03, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Även inlåsning, utvisning (också retroaktiv) samt sänkt straffåldersgräns (old enough to do the crime, old enough to do the time) bidrar direkt till att kriminella lyfts från gatan och samhället blir de facto tryggare. Även en 1-2-3-stegsprincip kanske att visst överseende om det är en förstagångsförseelse av lindrig art, men sedan snabbt ökande straffskärpa vid nästa förseelse och därefter hårda straff. Ingen straffrabatt över huvud taget utom ev för "kronvittnen" vars hjälp löst ett större brott än det de själva begått.

Ev även bidragsbegränsningar för "skyddande av brottsling" mm bör göra sitt, det är indirekt medhjälp till brott i sig.

Ett annat problem är att domstolar och nämnder förefaller ha en tendens att släppa folk snarare än att låsa in dem och detta måste också addresseras. Inom en mängd svenska institutioner och instanser har vänsteragendan smugit sig in och det är förödande redan idag. Hur det skall lösas vet jag inte men det måste adresseras först.

Det borde finnas administrativa domstolar av typen Magistrates’ som kan snabbt flytta ungdomsbrottslingar bort från gatan. Det kan vara straff av typen fotboja eller antisocialt beteende som gör att man får utegångsförbud.
Rätten att överklaga enklare ärenden bör tas bort. Ingen anledning att mala sånt genom hela rättsapparaten.
Citera
2019-09-03, 19:44
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Anmälningsbenägenheten sjunker? Nej det är ju precis tvärtom. Vilket du själv beskriver i ditt inlägg, Inte konstigt att extremhögern inte funkar med sådan ignorans gällande fakta.

Nej, anmälningsbenägenheten minskar. Ännu en gång ljuger ju. Mitt inlägg beskriver enbart hur brottsligheten och våldet har ökat ofattbart mycket.
Citera
2019-09-03, 19:48
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vad baserar du det på? Har du verkligen studier från världens alla länder som kan backa upp det galna påståendet?

Sanningen i detta är inte alldeles enkel, men där rättsvården har en bra chans att stämma i bäcken innan man får stämma i ån, så handlar det om snabb och tydlig respons (dvs, mycket hög sannolikhet att man åker fast) snarare än ett hårt (eller hårdare) straff.
Citera
2019-09-03, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Nej, anmälningsbenägenheten minskar.
Nej det gör den troligen inte. ldag går det att anmäla brott enklare snabbare och på fler sätt än någonsin tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in