2019-09-01, 23:29
Medlem
SD har en annan värdegrund? Deras förklaringsmodell är för grund? S har fortfarande förmågan att få en att häpna, här Mikael Damberg.

SD har en svensk värdegrund, inte en baserad på våld, heder eller islam. Att SD haft rätt i mer än 20 är en sak men deras förklaringmodel är inte grund. Dom har förklarat för riksdagen i många år men ingen har lyssnat! Deras förklaringmodel är en för stor invandring, hjälp till fel människor, usel integrering i samhället, för generösa bidrag och inga krav, för få jobb och bostäder och dumma politiker. Naturligtvis kallas det grund förklaringmodel för dom vill inte höra det dom borde ha lyssnat på för många år sedan.

Alla lösningar och förslag är tydligen inte välkommna utan som vanlig ska S lösa det på egen hand genom att fråga övriga skyldiga partier. Det blir med andra ord ingen bra lösning alls eftersom dom inte vill höras talas om orsakerna till problemen. Vet gör dom naturligtvis för det kan ju knappast gått dom förbi dessa år men dom kan inte öppet säga det. Dom borde inte bara be SD om ursäkt utan hela svenska folket.

Att stoppa invandring som första åtgärd kommer inte på bordet även om det skulle frigöra massor av pengar till att göra något åt problemet. Det blir skattebetalare som får punga ut med mer för att strö över problemområden. Det blir väl en lösning likt gratis körkort, bil och iPhone för alla som det är "synd" om i problemområderna, kanske lite nybyggda lyxbostäder och sen semester för avkoppling i valfri diktatur dom kom ifrån. Ironiskt av mig naturligtvis men hårda tag och krav blir det inte. Det hela kommer att diskuteras, glömas och vi har vant oss med en ny nivå av helvetet då allt sopas under mattan.
Citera
2019-09-01, 23:31
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Frågan är om de ö.h.t kan nå den självinsikten? Sossarna och övriga stödpartier inom sjuklöven borde ha skämts ögonen ur sig för flera år sedan.

De har noll självinsikt. De kommer inte ens att kunna diskutera huruvida den iranska läkaren blev skjuten pga om hon var läkare eller gansterbrud.

Inte heller kommer de stå till svars för sin egen invandringspolitik och brist på integration som skapat eländet.

Andragenerationen av invandrare är mer kriminella än förstageneratioen av invandrare. Det är ett misslyckande som politikerna ska stå till ansvar för. Innan de löser detta så ska de inte ta in fler. Förstagenerationen av invandrare är mer kriminella än svenskar i gemen. Bara där borde en normal beslutsfattare kunna inse att något är fel. Våra politiker fortsätter årtionde efter årtionde i en våldskarusell som blir allt värre. Svensson hålls ovetande och HMF fängslad ifall denne protesterar.
Citera
2019-09-01, 23:47
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCreepy
Enligt expressen så bjuder S in alla partier förutom SD för att försöka hitta en lösning till det ökade kriminella klimat som råder i Sverige.

Vad tycket ni om detta? Gynnar detta SD? Gör S fel i att inte bjuda in SD?

För mig själv så är jag inte längre förvånad över regeringens barnsliga fasoner. Men tyvärr sticker det i ögonen på mig när hela västvärlden skrattar åt detta sjuka beteende i den svenska regeringen. Man skäms ju.

Artikeln finns att läsa här:

https://www.expressen.se/nyheter/ulf-kristersson-och-mikael-damberg-mots-i-debatt-/

Detta bevisar bara att SD har en poäng, och det kommer att gynna partiet. Fika med bullar och armband kommer inte att lösa gängproblemen i Sverige. Jag tror inte att SD ens är ett tillräckligt tufft parti för att hantera kriminaliteten i Sverige. Partiet börjar bli PK, precis som övriga partier. Det krävs andra lösningar nu, som nuvarande partier i riksdagen inte kan lösa.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2019-09-01 kl. 23:49.
Citera
2019-09-01, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Ett mycket moget beslut av S. Ta aldrig emot nazister eller fascister.

Men att välkomna Iran går bra? Iran som tex avrättar homosexuella, dom går bra att skaka hand och samtala med.
Citera
2019-09-01, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Socialdemokraterna inbjuder till samtal med alla partier ang skjutningarna "alla" partier utom *drumroll*
SD... Pga att de inte enligt Mikael Damberg inte delar deras "värdegrund"...

Hur kan Sveriges regering vara såhär utvecklingsstörda?

Hur länge dröjer det innan poliser skjuts till döds?

https://www.svtplay.se/video/23206894/agenda/agenda-1-sep-21-15-1?start=auto

I en demokrati borde alla folkvalda partier bjudas in vilket gör att det i mina ögon sett är obegripligt hur detta trams får fortgå! Inte första gången det är dagisnivå på våra politiker!
Citera
2019-09-02, 00:01
Medlem
smoerreboms avatar
Känns som att MP och V kommer ställa till mer problem på de här förhandlingarna än vad SD hade gjort.

Det borde vara guldläge för SD att använda sig av detta den närmaste tiden
Citera
2019-09-02, 00:05
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Enligt expressen så bjuder S in alla partier förutom SD för att försöka hitta en lösning till det ökade kriminella klimat som råder i Sverige.

För mig själv så är jag inte längre förvånad över regeringens barnsliga fasoner. Men tyvärr sticker det i ögonen på mig när hela västvärlden skrattar åt detta sjuka beteende i den svenska regeringen. Man skäms ju.

JA visst fan är det absurt att vuxenmobbingen fortgår ... det 3:e största partiet ska inte vara med medans samtliga andra partier inklusive V(!) och den sk oppositionen M+Kd . . .
Jag förstår inte hur dom får ihop resonemanget ! Det är ju mer än en miljon väljare som man spottar i ansiktet och återigen säger att deras röster inte räknas öht.
Skit samma om man är oense på varenda punkt så här gör man bara inte .
Riktigt jävla pinsamt . . . och fruktansvärt odemokratiskt.
Kan ju tycka att något av övriga partier borde ha stake nog att säga att nu räcker det och samtliga partier måste delta om det ska vara någon mening med detta möte .
Citera
2019-09-02, 00:10
Medlem
MrsVanity1s avatar
De inkompetentas förening ska lösa det som dom orsakat.

Jag skulle skratta om det inte var för att Sverige är så förstört.

Och 7 klövern är vad vi har att förlita oss på....

Sd har haft rätt hela tiden , något övriga partier och S givetvis vet.

Sandlådenivån fortsätter.
Och Sd kommer öka .
Citera
2019-09-02, 00:16
Medlem
Hade idioterna velat lösa problemet så hade de gjort det vid det här laget, de har iaf haft ett par decennier på sig att se den organiserade brottslighetens utbredning i landets förorter. De (främst sossarna) hade kunnat lägga fram egna förslag om lagändringar i riksdagen, hade högst troligt gått igenom med stöd av m och sd. Så det blir väl ytterligare ett menlöst möte och sedan ska det dras i långbänk i ytterligare ngn utredning. Vill de dock ha in ngn ny skatt, gymnasieamnesti etc. så går det snabbt som satan, ingen konsekvensanalys där inte. Så kan de sitta där med sin fina värdegrund, bjud in polarna i iran med vettja! Så som de har förstört detta land, so sad!

Sossarna är förövrigt livrädda för att förlora makten och fler väljare till sd. När ett islamistparti kommer in på banan på riktigt och lågkonjunkturen knackar på kommer de förlora stora delar av utisar och offentliganställda kärringar också. Då kommer det inte hjälpa att sponsra inte rasist men, expo eller på annat sätt skrämma motståndarna från att samarbeta med sd.
Senast redigerad av sweintoo 2019-09-02 kl. 00:25.
Citera
2019-09-02, 00:27
Medlem
LOL Nästan så att man får nypa sig i armen...

M o KD kommer ALDRIG, glömde jag STORA bokstäver? ALDRIG att kunna ta makten utan SD.
Nu, eller aldrig, borde de ge fingret till vänstern och svikarna L o C genom att tacka nej.
Citera
2019-09-02, 00:30
Medlem
RogerRogers avatar
Globalisterna är trängda nu, måste slå ihop alla sina sju (dum-)huvuden. Stänger förstås ute de enda som brukade lyfta problemen innan de inte längre gick att förneka. Ännu en dag i clown-Sverige.
Citera
2019-09-02, 00:49
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:

Artikeln finns att läsa här:

https://www.expressen.se/nyheter/ulf-kristersson-och-mikael-damberg-mots-i-debatt-/

Det var rekorderligt handlat att inte bjuda in Smutsdemokraterna. De har ju ändå inga lösningar. De kan ju bara kritisera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in