2019-09-03, 18:11
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tack för detta svar!
Jag har funderat på varför SD (i skrift) verkar tillfredsställa sig med att plantera mer eller mindre transparenta budskap ”mellan raderna”? Beteendet skulle kunna basera sig på en vägran att brottas med den egna stoltheten, tänker jag. Bakom den självständiga och glättiga image SD livligt försvarar döljer sig eventuellt en rejält bräcklig självkänsla, om jag får gissa.

Förnekelse. Vill inte behöva se sitt ”verkliga” själv...?
Citera
2019-09-03, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Kaka söker maka.

Precis. HD har framställts som gjord av socker som går sönder vid ett milt duggregn. Det tror jag är helt fel men det har skyddat henne fram till nu. Klart hon blir förbannad när hon hämtas av polisen. Hur understår dom sig bara!
Citera
2019-09-03, 18:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det kan vara så att HD är van vid att manipulera folk.
Hon är nog van vid att folk dansar efter hennes pipa.
Se bara vad Hon ber JG göra, bara någon vecka efter att LW hittats mördad.
JG kontaktar en Co och ber att låta HD få fusklogga så att inte hennes svit förstörs.

De är ju totalt gränslösa och sjuka dessa individer.😡

Jag har alltid tidigare tänkt att det var SD som använde HD som ett vapen mot LW på något sätt. Båda blev hans redskap till hans egen fördel.

Nu kanske man får möblera om pjäserna lite i spelet...
Citera
2019-09-03, 18:15
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Vi tidpunkten för det inlarmade skriket, som inte polisen tog på allvar, ringer en kille i bärgningsbil in till 112 och medelar att han kommer i södergående körfält och möter en gående man i höjd med bullerplanket, som jag uppfattat det trodde han det rörde sig om ett fyllo som förirrat sig ut på motorvägen. Ponera nu att det är SD som är gärningsmannen och han efter dådet går ner på motorvägen, vandrar bort i höjd med Färdemansgatan och går upp på slänten, nu har SD bara att knata den korta biten till Betesvägen och gå in i huset.

Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Kan jag tyvärr inte säga, du får tro på det om du vill.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vad menas med i höjd med bullerplanket?

Eller skrevs det i samband med "på motorvägen i ..."

Hur som kan det knappast funnits en annan person i farten där vid just den tiden. Enligt polisen skall GM sneddat nerför slänten och gått under cykelbron. Vilket borde stämma bra med denna observation. Antar han förhörts noga. Vart tog i så fall HD vägen? Eller delade dom på sig? Hennes hemväg var kortare..

Uppgiften om "möter en gående man i höjd med bullerplanket" kommer från Champagneoclock som naturligtvis vägrar uppge källan. Den citerade texten finns endast här i tråden.

Är det kanske någon som "inspirerats" av mina skriverier i tråden angående en eventuell stig utmed planket på motorvägssidan. Blev väl inte klarlagt riktigt om det fanns en stig eller möjlighet att gå intill planket. På Googlemap tycker jag mig iallafall se en typ stig.

Beskrivningen kan ju vara riktig men personen kan ju vara en övermedicinerad och alkoholpåverkad HD som efter sitt hemska dåd tar sig hem till SD för bli tröstad.
Citera
2019-09-03, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men hur mentalt starkt är det isf?

Ilska är ett normalt manligt kraftuttryck jmfrt med hysteri som ofta används nedlåtande om kvinnor. Mansplaining.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Laffar
Har följt tråden slaviskt från start men inte skrivit.
Så många mordtrådar man följt genom åren men den här liknar ingen annan. Det är typ nån form av Pokemon Go för vuxna, otrohet, sex, hot i tråden, USA resor, hintar till tråden från MGM som leker med tråddeltagarna m.m. Ja den här sjuka listan går att göras lång

Jag tror likt de flesta andra i tråden att polisen har rätt personer. Dock finns det en sak det inte tas hänsyn till som kan ha med motivet att göra och det är BO:s person. Det mesta verkar tillåtet att diskutera i tråden men detta ämne verkar vara tabu.
Ganska tidigt i tråden skrev ett flertal skribenter om hur BO var som person. Bl a togs relationen med barnen upp, besattheten av geocaching som gick före allt, hyperaktiv, flera kortvariga relationer, svårt att ta att bli avvisad. Just det med avvisad har det varit en del spekulationer om bilen/anmälan dessutom. Dock så blev dessa skribenter kraftigt ifrågasatta av bl a Sh.Holmes och lämnade tråden. Det mesta har ältats i tråden men tror detta är en aspekt att ta hänsyn till. Nåt som sagts, ett verbalt hot eller något från BO:s sida som triggat igång det. Jag är absolut inte ute efter att svartmåla LW utan är endast intresserad av att spekulera fram motiv.

En annan händelse som kanske borde uppmärksammas i Honans eminenta sammanfattning är kanske slagsmålet på eventet i Sundsvall. Där en uppmärksammad person i tråden gick till attack mot SD och sedan polisanmäldes. Samme person verkar ha stalkat BO och vägrat inse att hon inte var intresserad av honom. Får riktigt obehagliga vibbar av den här personen (Tror dock inte för fem öre att personen är inblandad i mordet) men samtidigt har personen varit en av de som starkt bidragit till att få tråden framåt.

Många ska ha en stor eloge som aldrig gett upp hoppet om en lösning, tänker på Glendale, GilGrissom, Honan6, Flixa, Schazz, Lonnrot, notknapparen, Gloriouslife & Tufsankatt m fl. Ge inte upp förrän GM/GK:s är dömda och sitter bakom lås & bom!

Jag tillhör den kategorin som varit med från början och det är ganska uppenbart att all den info som kommit från JokerMannen finns redan i tråden eller är rena gissningar. Framgår rätt tydligt genom flera skribenter framförallt Dalaan att JM är en bluff.
Det fetade... Du har så rätt! Men detta har han själv (JM), också börjat bli medveten om nu, varav hans aktivitet i denna tråd lugnat ner sig något... Han tappade ansiktet lite, när man pekade på hans tidigare posthistorik, i andra trådar... Men det är nog bara en tidsfråga innan han börjar hålla på igen... Människor som han fungerar nog så...

I övrigt, det du skriver om BO (LW), så var hon nog ingen ängel... Annars hade hon inte vänsterprasslat med SD, och förnedrat HD på det sättet som hon faktiskt gjorde... Det visar på bristande omdöme...

Att det blir lite känsligt att prata om LW på det sättet, är nog för att hon faktiskt blev mördad (på ett ganska brutalt sätt dessutom), och att det är barn inblandade i det hela! Men något helgon det var hon inte!

Sen så hoppas jag innerligt att HD är oskyldig till det hela! Men tyvärr, tror jag till och med att det var HD som höll i mordvapnet, samt slog ihjäl LW... Så jävla tragiskt allt detta...
Senast redigerad av Manda96 2019-09-03 kl. 18:43.
Citera
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vore det inte trevligt med ett hederligt tillbakavisande? Nu tvingas man leva i osäkerhet om så mycket. Fupen kommer ju veta besked för det finns förhör.

Ja, tänk om det gick att få klarhet redan nu. Det är så många motsägelser i tråden.
Den här FUP:en ska bli jävligt intressant att läsa, måtte det leda till åtal!
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Precis. HD har framställts som gjord av socker som går sönder vid ett milt duggregn. Det tror jag är helt fel men det har skyddat henne fram till nu. Klart hon blir förbannad när hon hämtas av polisen. Hur understår dom sig bara!
Fast jag är ändå benägen att tro att hon faktiskt kommer bryta ihop och berätta. Tror hon vill ha slut på denna mardröm.
Citera
2019-09-03, 18:19
Medlem
Om hela Team Fusk blir blir inlåsta kan de ombilda lagnamnet till myst.namnet = Team Redrum ( ledtråd: baklängesord )
Det fortsatta mysteriepusslandet sker innanför murarna via långsamma brevväxlingar.

Jag tror att SD och HD fixar det där med brevskrivat galant. Värre blir det för maten JG som hellre skickar *kedjebrev än att komma på bra saker i eget huvud.

* Såg en loggning han gjort där han copy paste ett kedjebrev från Facebook. Det handlade om att vara snäll, men jag tänker att vara för snäll kan bli farligt för ens eget väl och ve om man har vänner som SD och HD....
Citera
2019-09-03, 18:22
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Skillnaden för HD kan vara att hon
älskar SD.
Att hon var beredd att förlåta honom
vad som helst.

Antagligen älskade hon inte LW och hade
ingen anledning att förlåta henne för
någonting.

Jag tror att LW kan ha varit ”oskicklig”
även i relationer med kvinnor.
Att komma på idéen att bjuda hem sin
älskares fru på fika och berätta om
affären låter inte alltför skickligt.
Vad som helst hade kunnat hända redan
då.

Skriver nog under på att LW var så oskicklig att jag t.om, beskrivit det som ett socialt handikapp.

HDs sätt att handskas med LW,s gränlösa framfart i sitt äktenskap var att medicinera bort Lena tills något (digital kontakt med SD?) må kväll den 14:de maj fick det komprimerade ursinnet att brisera bakom planket.

Kanske kan SD,s betydande skuld kan avläsas i skyddandet av HD men så långt som till att ta på sig straffet sträcker han sig nog inte.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-03 kl. 18:40.
Citera
2019-09-03, 18:25
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
De som har skrivit att han stalkade LW är inte de personer som uppger att de har känt och varit nära vänner med LW som jag minns det.

De som försvarar SD och de som svartmålar LW har påstått att han stalkade LW.
I mina ögon är det inte särskilt trovärdigt utan det handlar mer om att hitta på negativa saker om dem som försvarar LW.

Det är rätt ofattbart att någon tror på JM.
De kan ju titta på hans inlägg i andra trådar.
Edit: förtydligande

Helt enig med dig! Det här är ett mönster som återupprepar sig konstant i tråden.
Försvinner det en postare som försöker svartmåla LW och hennes ”försvarare” så dyker det snarast upp en ny. Allt för att misskreditera och vilseleda.
Citera
2019-09-03, 18:28
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Jag tror att hon fick en chock.
Både hon och SD trodde nog att de
klarat sig undan, att det inte fanns
några bevis mot dem, eftersom de
fortfarande var på fri fot efter 15,5
månader.
Det har hela tiden sagts att polisen letat
efter en ensam GM.
Polis och ÅK har aldrig tidigare gått ut
med att de misstänker HD.
Jag tror att hon var helt oförberedd på
att hon skulle kunna bli anhållen.