Citat:
Ursprungligen postat av
Laffar
Har följt tråden slaviskt från start men inte skrivit.
Så många mordtrådar man följt genom åren men den här liknar ingen annan. Det är typ nån form av Pokemon Go för vuxna, otrohet, sex, hot i tråden, USA resor, hintar till tråden från MGM som leker med tråddeltagarna m.m. Ja den här sjuka listan går att göras lång
Jag tror likt de flesta andra i tråden att polisen har rätt personer. Dock finns det en sak det inte tas hänsyn till som kan ha med motivet att göra och det är BO:s person. Det mesta verkar tillåtet att diskutera i tråden men detta ämne verkar vara tabu.
Ganska tidigt i tråden skrev ett flertal skribenter om hur BO var som person. Bl a togs relationen med barnen upp, besattheten av geocaching som gick före allt, hyperaktiv, flera kortvariga relationer, svårt att ta att bli avvisad. Just det med avvisad har det varit en del spekulationer om bilen/anmälan dessutom. Dock så blev dessa skribenter kraftigt ifrågasatta av bl a Sh.Holmes och lämnade tråden. Det mesta har ältats i tråden men tror detta är en aspekt att ta hänsyn till. Nåt som sagts, ett verbalt hot eller något från BO:s sida som triggat igång det. Jag är absolut inte ute efter att svartmåla LW utan är endast intresserad av att spekulera fram motiv.
En annan händelse som kanske borde uppmärksammas i Honans eminenta sammanfattning är kanske slagsmålet på eventet i Sundsvall. Där en uppmärksammad person i tråden gick till attack mot SD och sedan polisanmäldes. Samme person verkar ha stalkat BO och vägrat inse att hon inte var intresserad av honom. Får riktigt obehagliga vibbar av den här personen (Tror dock inte för fem öre att personen är inblandad i mordet) men samtidigt har personen varit en av de som starkt bidragit till att få tråden framåt.
Många ska ha en stor eloge som aldrig gett upp hoppet om en lösning, tänker på Glendale, GilGrissom, Honan6, Flixa, Schazz, Lonnrot, notknapparen, Gloriouslife & Tufsankatt m fl. Ge inte upp förrän GM/GK:s är dömda och sitter bakom lås & bom!
Jag tillhör den kategorin som varit med från början och det är ganska uppenbart att all den info som kommit från JokerMannen finns redan i tråden eller är rena gissningar. Framgår rätt tydligt genom flera skribenter framförallt Dalaan att JM är en bluff.
Det fetade... Du har så rätt! Men detta har han själv (JM), också börjat bli medveten om nu, varav hans aktivitet i denna tråd lugnat ner sig något... Han tappade ansiktet lite, när man pekade på hans tidigare posthistorik, i andra trådar... Men det är nog bara en tidsfråga innan han börjar hålla på igen... Människor som han fungerar nog så...
I övrigt, det du skriver om BO (LW), så var hon nog ingen ängel... Annars hade hon inte vänsterprasslat med SD, och förnedrat HD på det sättet som hon faktiskt gjorde... Det visar på bristande omdöme...
Att det blir lite känsligt att prata om LW på det sättet, är nog för att hon faktiskt blev mördad (på ett ganska brutalt sätt dessutom), och att det är barn inblandade i det hela! Men något helgon det var hon inte!
Sen så hoppas jag innerligt att HD är oskyldig till det hela! Men tyvärr, tror jag till och med att det var HD som höll i mordvapnet, samt slog ihjäl LW... Så jävla tragiskt allt detta...