Citat:
Ursprungligen postat av
I-van-Toer
Givetvis har du rätt rent tekniskt. Det går inte att säga emot. MEN sedan finns den moraliska och etiska biten i hela händelsen, och då svänger diskussionen in på ett helt annat spår. Om krafter, eliten, helt sonika skiter i folk så kommer det inte bli bra i framtiden. Det blir Pandoras ask och jag tror ingen egentligen vill att det ska ske.
Ja, tyvärr verkar politiker ha fjärmat sig från vanligt folk. Man ser väldigt mycket till sig själv och tar inte något egentligt ansvar för det man är tillsatt.
Tydligast är väl exemplet USA. Jag är oerhört kritisk mot Trump, men det gör inte att jag tycker att Clintons maktsfär känns det minsta bra. Man har en politikerelit som mer eller mindre köpts av storbolagen och egenintresse. Nu har Trump plockat in en massa lobbyister i sin cabinet och driver en politik som också gagnar de redan rika och mäktiga. Hur fasen bryter man den utvecklingen?
För att återknyta till Brexit så känns det som att storbolagen inte vill ha Brexit då de bedömer att det kostar dem en hel massa pengar, medan å andra sidan nationalisterna och Ryssland eldar på åt andra hållet. Hur fasen ska man kunna lita på att politiker agerar med landets bästa i åtanke?