2019-09-03, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Man måste få ha lite kul också som motvikt mot tragiken. De här vuxna mänskornas sysslande har gått mig på nerverna länge. Humorn blir ändå en form av motvikt mot självsvåld, cynism och föraktet för lagen.
Ja sant. Jag tycker gänget är sjuka när jag ser hur vuxna springer runt dag som natt och letar burkar. Då menar jag inte de som gör det i normal omfattning men detta vi sett är inte friskt. Det är så sjukt så jag häpnar!
Citera
2019-09-03, 17:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Att i samförstånd begå brott innebär inte att båda behöver vara på brottsplatsen.
Allt är bara gissningar än så länge

Men mord i samförstånd, men ändå inte varit på mordplatsen?
Kan rubriceringen ändå vara skäligen misstänkt för mord?
Citera
2019-09-03, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
De där GEO-örhängena kan jag ändå inte släppa.
Säg att HD fick reda på att SD gett dessa till LW och det kan ju inte ha känts så kul.
När de ska till US kräver HD att SD ska ta tillbaka dem. LW ska inte ha något som hennes man köpt åt en annan kvinna. SD kontaktar LW men hon vägrar att lämna tillbaka dem. HD hotar med att hon följer inte med till US innan han fått tillbaka dem. Hon kräver att han går dit och tar tillbaka dem samtidigt som hon befinner sig en bit bort. SD säger att hon då själv får prata med HD om det. Bråk uppstår och resten är historia. Hade hon dessa på sig kanske HD ryckte av ett från örat så det blev blod.
Kanske fann de ett vid krattningen med HD DNA som nu kommit tillbaka från NFC samt med blod från Lena.
Kanske långsökt men men...
Har hon blivit ratad och byggt upp ett hat mot LW kanske droppen fick bägaren att rinna över.
Och kanske det andra hänget fanns hos HD som det bar ut i ett brunt kuvert.
Citera
2019-09-03, 17:23
Medlem
Citat:
De där GEO-örhängena kan jag ändå inte släppa.
Säg att HD fick reda på att SD gett dessa till LW och det kan ju inte ha känts så kul.
När de ska till US kräver HD att SD ska ta tillbaka dem. LW ska inte ha något som hennes man köpt åt en annan kvinna. SD kontaktar LW men hon vägrar att lämna tillbaka dem. HD hotar med att hon följer inte med till US innan han fått tillbaka dem. Hon kräver att han går dit och tar tillbaka dem samtidigt som hon befinner sig en bit bort. SD säger att hon då själv får prata med HD om det. Bråk uppstår och resten är historia. Hade hon dessa på sig kanske HD ryckte av ett från örat så det blev blod.
Kanske fann de ett vid krattningen med HD DNA som nu kommit tillbaka från NFC samt med blod från Lena.
Kanske långsökt men men...
Har hon blivit ratad och byggt upp ett hat mot LW kanske droppen fick bägaren att rinna över.

De kanske till och med har kunnat spåra örhängena och funnit dem vid senaste husis hos någon av paret D
Citera
2019-09-03, 17:27
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men varför ska man hitta någon annan GM/GMK?
Dom verkar ju sitta där dom sitter pga något.
De flesta verkar vara överens nu om att SD och HD skall vara väldigt misstänkta, oavsett om det finns någon som helst bevisning mot dem eller inte. Offra SD då tycker jag, om det nu är vad som krävs för att få lugnt i staden igen, och för att återupprätta förtroendet för lokaltidningen och rättsväsendet i Örebro. Men släpp gärna ut HD på lördag, för annars spårar ju det här ur helt.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-03 kl. 17:46.
Citera
2019-09-03, 17:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja sant. Jag tycker gänget är sjuka när jag ser hur vuxna springer runt dag som natt och letar burkar. Då menar jag inte de som gör det i normal omfattning men detta vi sett är inte friskt. Det är så sjukt så jag häpnar!

Det är väl alltid personerna det är fel på, även om somligt lockar till överdrifter. Det som att ha märklintågbana på hela källarplanet hemma och gå omkring med stinsmössa. TeamD blev väl sponsrade av kommunen eller nåt, stolleriet började väl med nåt sånt. Influrncer.

Med generell reservation för de som felat på mänskligare plan (än mord) och som mer drabbats än syndat.
Citera
2019-09-03, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Bra sammanställt Ozzie! 👍🏻

Låter inte som en slump.
Är övertygad om att vi kommer att få läsa om detta i FUP.
Låter som en av dom misstänkta...som är mycket skakad av händelsen...

”Vi tidpunkten för det inlarmade skriket, som inte polisen tog på allvar, ringer en kille i bärgningsbil in till 112 och medelar att han kommer i södergående körfält och möter en gående man i höjd med bullerplanket

Vad menas med i höjd med bullerplanket?

Eller skrevs det i samband med "på motorvägen i ..."

Hur som kan det knappast funnits en annan person i farten där vid just den tiden. Enligt polisen skall GM sneddat nerför slänten och gått under cykelbron. Vilket borde stämma bra med denna observation. Antar han förhörts noga. Vart tog i så fall HD vägen? Eller delade dom på sig? Hennes hemväg var kortare..
Citera
2019-09-03, 17:32
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Man kan välja att radera dem vid ett senare lämpligare tillfälle. Inte när HD nyligen fått reda på deras affär och redan är nedbruten. Man ska inte sparka på den som redan ligger. LW kunde gott ha väntat ett tag tills HD läkt.

Man kan inte behandla människor hur som helst, lite medmänsklighet får man allt ha. Hjälpa och stötta när de har det kämpigt, inte svika och såra dem ännu mer tills de brister! Det borde LW som pastor ha vetat...

Jag tror knappt mina ögon.

O-snyggt att all lägga all skuld för offrets död på henne själv.
Precis som du gjort i andra trådar.

Och du utger dig för att vara psykolog. Stackars dina klienter, säger jag bara.
Citera
2019-09-03, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det finns en grej med USA-resan som jag har funderat på ett tag. Och som borde betyda att det var planerat att HD och SD skulle åka på den tillsammans.
Jag har erfarenhet av att mitt resesällskap hoppat av en redan bokad resa och att en annan person då ville följa med. Att byta namn på resenären på flygbiljetten var ganska komplicerat och kostade även en del pengar.
OM det inte var så att HD skulle med på USA-resan hur hann de ändra flygbiljetten?

Var inte resan en "julklapp" till dom båda? Jag har för mig att jag läst det i tråden.
Citera
2019-09-03, 17:37
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag tror knappt mina ögon.

O-snyggt att all lägga all skuld för offrets död på henne själv.
Precis som du gjort i andra trådar.

Och du utger dig för att vara psykolog. Stackars dina klienter, säger jag bara.

Det är din egen fula tolkning.

Det är inte att lägga skulden på BO att söka efter motiv.
Citera
2019-09-03, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag försöker väl att förbereda mig för nästa jordbävning.

Om HD häktas på sannolika skäl på lördag, då vill jag ha tänkt igenom detta innan.
Det var ganska tumultartat de första dagarna.

Kan inte föreställa mig hur de närmaste tänker om detta...

Jag litar på utredningen, men HD är inte häktad på sannolika ännu.

Samtidigt funderar jag på hur kan de båda två neka om de båda är skyldiga?
Är de lika "hårdhudade"?

Har de snackat ihop sig? Att de ska neka och hålla sig till samma historia?
Om HDs historia skulle vara lika "slirande" på sanningen som SDs ,då blir det mycket knepigt att hålla sig på banan. För att inte säga omöjligt???

Och om jag förstått det rätt så är SDs versioner anpassade (MV).
Hur står HDs i förhållande till det?
Är hon inte så bräcklig som man trott med psykisk ohälsa av och till sedan andra barnet föddes? Hur kan hon hålla ihop och hur passar hennes version ihop med SDs som varierar beroende av vad han får sig serverat?

Varför är hon inte på sannolika nu?
Och varför bryter hon inte ihop ock erkänner?

Tankarna snurrar runt. Lika snabbt som tråden växer.

Jag tror ingen kommer att "bryta ihop" i detta tidiga stadium. Jag tror HD är mentalt starkare än SD.
Citera
2019-09-03, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror ingen kommer att "bryta ihop" i detta tidiga stadium. Jag tror HD är mentalt starkare än SD.

Ja de hysteriska skriken då hon greps tyder ju på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in