2019-09-03, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det fetade är ju väldigt intressant.
De har alltså återvänt igen på em igen...undrar vad den första genomgången gav för intressant resultat?
Nåt graverande som kommit fram i förhör med SD som resulterat i ett återbesök?

Tycker det verkar som någon skrev åklagaren går "all in", nu eller aldrig sista chansen. Ta allt som finns i huset, leta blodspår på alla kläder leta efter alla föremål som skulle kunna användas som vapen.

Samtidigt några sådan föremål finns naturligtvis inte som pekar i önskad riktning. Men även rester av någons ett år gamla näsblod triggas väl av mobben till att vara från mordoffret.
Citera
2019-09-03, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Om han skrivit det själv så låter det lite konstigt att han kallar sig själv Jerry. Det borde väl stå jag?

Håller med, men har sett det på andra sidor också. Man beskriver sig själv i tredje person. Distanserar sig?
Citera
2019-09-03, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Tycker det verkar som någon skrev åklagaren går "all in", nu eller aldrig sista chansen. Ta allt som finns i huset, leta blodspår på alla kläder leta efter alla föremål som skulle kunna användas som vapen.

Samtidigt några sådan föremål finns naturligtvis inte som pekar i önskad riktning. Men även rester av någons ett år gamla näsblod triggas väl av mobben till att vara från mordoffret.

Så skulle det ju oxå kunna vara, ett sista desperat försök. Men n e j, så får det bara inte vara. Vi vill inte få ett nytt Mats Alm fall.
Citera
2019-09-03, 08:07
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Varför det? Otroligt dumt, när det finns möjlighet att hålla sig bland träden ända fram till hans eget hus.

Ja det har du rätt i. Han korsar gatan mitt för sitt hus. Med förskolan bortom dungen där. Men han sneddar förbi hörnet på deras tomt i alla händelser.
Citera
2019-09-03, 08:07
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har följt den här tråden sedan start och har aldrig sett en bild med en kropp.

Däremot fanns det en fantastiskt bra bild, sett ovanifrån som @UlfUtredaren länkade till. Tyvärr är länken nu död.

Det är den bästa bild som förekommit i tråden (som jag minns det), skarp och perfekt vinkel.
Det har inte jag heller sett och jag har också följt tråden från början.
Däremot fanns det någon bild där konturerna av kroppen var inritade.
Citera
2019-09-03, 08:09
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Om han skrivit det själv så låter det lite konstigt att han kallar sig själv Jerry. Det borde väl stå jag?
Nu har jag inte titta på hur andra presenterar sig men det kan ju vara en standard som alla presentationer följer.
Jag tycker inte det är konstigt.
Citera
2019-09-03, 08:15
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Vill minnas att hörvittnet daalan uppgett att skriket hördes flera minuter. Kanske borde dubbelkolla, vill inte sprida osanningar.

Det stämmer att dalaan sagt att det var utdraget. De trodde det var ifrån en pågående våldtäckt på deras sida av motorvägen.
Det måste även ha varit hög volym isåfall.
Citera
2019-09-03, 08:15
Medlem
Det är något med kvinnan så ger mig dåliga vibrationer.. Är något ondskefullt över henne..
Citera
2019-09-03, 08:21
Medlem
Citat:

Misstankegraden på SD har höjts ifrån skäligen till sannolika. Så bevisningen har uppenbarligen stärkts. Om det sedan leder till fällande dom återstår att se.

Självklart är SD misstänkt och förmodligen högst inblandad i gärningen. Man bör inte mordhota och trakassera någon som sedan hittas mördad samtidigt som man saknar alibi. Håller du inte med om detta? Det finns ingen mob eller drev mot SD och ingen annan har försatt honom i den här situationen förutom han själv. Rimligtvis blir han fälld för de hot och trakasserier han gjort även om han skulle råka vara oskyldig till själva mordet.
Citera
2019-09-03, 08:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Det är något med kvinnan så ger mig dåliga vibrationer.. Är något ondskefullt över henne..

Båda ser ut att ha sjangserat sen sötebrödsdagarna.
Citera
2019-09-03, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Då är väl knappast HD delaktig i mordet? Om hon bara står och tittar på och skriker? Åklagaren anser nog att hon varot delaktig i mordet om hon vill ha henne häktad.
Hur kom LW till planket, varför ingriper inte HD, varför anmäler hon inte sen, o.s.v.
Klart hon blir anhållen för mord innan allt detta får svar.
Citera
2019-09-03, 08:40
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Är det inte obegripligt hur hennes kropp legat vid bullerplanket i flera dagar? E18 precis intill och inte en jäkel som sett en kropp ligga där?
De borde synts under själva dådet rent av kan jag tycka. E18 är upplyst rätt rejält.
När jag åker förbi på motorvägen tittar jag alltid mot planket nu för tiden och jag tycker att förare borde sett människor där om en misshandel ägde rum.

Där planket ser ut att ta slut så fortsätter det i en vinkel upp mot bebyggelsen. Det var utefter den vinklade biten hon hittades. Vad som händer där är väl dolt. Åkte förbi i helgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in