2019-09-02, 23:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Som jag svarade Ozzi så blev det fel!
Precis som du så har jag försökt att läsa ikapp, jag har legat 5 timmar efter, konstant.
Får skylla på att jag läser och skriver via mobilen, allt medan jag försöker jobba samtidigt!
Man kan liksom inte släppa tråden, den bara fortsätter att växa , lavinartat!

Det är omöjligt att ha någon slags struktur på det hela. För att inte missa för mycket försöker jag att läsa lite från slutet och sedan lite ikapp från det jag missade för flera dagar sedan. Och aldrig kommer man ikapp.
Och rörigt blir det i tråden och i huvudet när den växer så snabbt med nya inlägg och nya skribenter.
Vilket också är roligt.
Så det är inte konstigt att man gör fel...
Citera
2019-09-02, 23:55
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har inte hängt med alls i det är ärendet. Nu är det två häktade, och jag vet att hon vigde de båda. Och att brudgummen och Lena tydligen haft en relation. Men var ligger motivet nånstans.

Välkommen Picasso! 👍🏻

Läs Honan6 superinformariva sammanställning så är du snart ikapp.
Och missa inte hennes väldigt överskådliga PDF, med mycket bilder, i slutet!

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-09-02, 23:56
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Det var då själva fan.
På nåt sätt har ju kärringen blivit misstänkt och häktad för mord.
Åklagaren kör ju på Mord, utan andra alternativ.
På nåt sätt måste vi ju klämma in kärringen i historien...... Fan.!!

Jag kör på att kärringen är delaktig i ALLT utom att ha varit på brottsplatsen.
Hon ville se LW död och hon fick SD att göra det.... Och på Fre/Lör så kommer åklagaren att köra upp en häktning "på sannolika skäl" rätt upp i röven på henne, och jag kommer fira det med en räkmacka och ett glas Prosecco.

Aldrig längtat så efter en FUP...

Från det ena till det andra.,. Kan man tänka sig att SD för säkerhets skull lovat bort flygbiljetten till för många brudar och sen hamnat i en sits där han måste skära ner på efterfrågan? Han kan ha mötts av ett raseriutbrott som fått hela Hjärsta i gungning men som inte iofs borde kunna ses som anstiftan i juridisk mening utan som mest kanske som en antydan till stämpling i affekt? Och SD har rusat omkring och försökt komma på hur han ska kunna både ha kakan och äta den? Eller hur han ska kunna lösa ett helt olösligt dilemma, att få både HD o LW med på resan utan att nån av dem upptäcker den andre? Livrädd för att göra ngn av dem besviken slår han ihjäl den för tillfället något mindre rasande, för att se om problemet känns hanterligare efteråt...
Citera
2019-09-02, 23:57
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag skrev förvisso ”och kroppen som låg på marken” där forensiker befann sig men jag släpper det för jag har troligen fel i min tolkning av platsen i vilket fall.
Jag tror inte det finns några tydliga uppgifter om exakt var kroppen låg. Du kan säkert ha sett rätt.
Citera
2019-09-03, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Vad får dej att vara så säker?
Utan minsta tvekan skriver du.

Antingen ljuger folk som kände de båda, eller så har dom talat sanning gällande HD👤 och även LW👤 inkluderad.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-03, 00:12
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Du är grym på sammanfattningar och att strukturera upp information Honan6!! Och det är hela tråden tacksam för.

Dock måste jag säga att bilden du har skapat, med gravsten och allt, är totalt smaklös. Vad är syftet
annat än att kommunicera din egen besatthet av den här tragiska historien? Du måste ju förstå att digital
information sprider sig som en löpeld över internet. Innan du hinner säga *Photoshop* har bilden nått Lenas
barn. Inte okej i min bok.
Senast redigerad av allegrageller 2019-09-03 kl. 00:16.
Citera
2019-09-03, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det är enbart själsligt sjuka individer som begår brottsliga handlingar som mord, bedrägeri och rån så som våldtäkt, och deras själsligt sjuka handlingar lämnar svåra emotionella spår till offrets anhöriga och bekanta, framför allt när det handlar om mord.

Mvh/ @JokerMannen

https://youtu.be/HDzSo86Q5qA

Jag har sedan maj 2018 ofta tänkt på slutklämmen i klippet ovan och tänkt att det måste finnas disadvantages med Lenas förövare också. Motivet är kanske uppenbart för mördaren/mördarna men svårbegripligt (för att inte säga ofattbart med alla barn som drabbats) för någon vars hjärna funkar på annat sätt, dvs har en spärr.
Citera
2019-09-03, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har inte hängt med alls i det är ärendet. Nu är det två häktade, och jag vet att hon vigde de båda. Och att brudgummen och Lena tydligen haft en relation. Men var ligger motivet nånstans.

Att hon ”vigt de” och sen skedde detta ofattbara, lutar mot att det hänger ihop med att Lena ”vigt de två”. Visste hans då brud att BO & GM haft nån slags relation som inte var platoniskt? För det låter vansinnigt att en kvinna inne med den vetskapen skulle gå med på och ”önska” att killens ”tidigare” förälskelse utför hennes/deras vigsel. Jag tror när saker som han undanhöll kom fram, är vad fick vansinnet att sippa ut. Antar att båda misstänkta ville bevisa något för varandra, så de sporrade varandra till att begå ett avsky brott. Lenas enda ”fel” är att hon (för de) var för äventyrlig och frisinnad, att hon viger de två även med den vetskapen att hon haft något med honom måste ha stuckit på ett par ögon.
Citera
2019-09-03, 00:23
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Om SD är inblandad så tänker jag att detta var det smartaste stället. SD visste att han skulle bli misstänkt iom historiken med LW. Bättre då att välja en plats på hemmaplan där han av naturliga skäl rörde sig. Större risk som någon annan skrev om han skulle ha lurat iväg LW längre bort. Dels pga att mobilernas position skulle ha avslöjat att han och LW varit samtidigt på annan plats - att sätta på flygplansläge en längre stund och på det viset avslöja att man inte ville lämna digitala spår vore inte heller så smart.
Om man bortser från digitala spår så lämnar man andra spår efter sig som blir svårare att bortförklara på främmande plats. Stor risk med vittnen någonstans längs vägen dit, på plats och vägen hem.
Till sist så har han dessutom ett ganska rimligt försvar iom platsen, nämligen: Tror ni att jag är så dum att jag skulle ha ihjäl LW när jag iom hennes polisanmälningar alldeles uppenbart skulle ha varit den första att bli misstänkt? Och om jag nu vore så korkad, tror ni verkligen att jag skulle ha valt en så idiotisk plats att utföra detta på?

Om SD är inblandad tror jag att allt är genomtänkt in i minsta detalj.

Vad han däremot ev inte hade räknat med i kalkylen var att hans telefon skulle ha kunnat hoppa mellan två master precis där vid vägen.
Eller att hans eller HDs telefon skulle koppla upp sig mot LWs wifi utanför hennes hus.

Observera att detta inte är fakta, jag vet inte om någons telefon har kopplat upp sig mot vare sig annan mast eller annans wifi. Men det är förslag på vad som kan ha hänt (har ju kommit upp i tråden från flera håll som rimliga scenarium).

Finns mer att spåna om kring detta men texten blir för lång, de som har tagit sig hela vägen hit i min textmassa greppar förhoppningsvis iaf andemeningen.

Ps: Mitt inlägg utesluter absolut inte HD, men jag tror att SD, oavsett HDs inblandning och roll, har varit med och tänkt igenom varje litet steg och det grundligt.

Det är møllertänk. Inte helt omöjligt. Dock byggde møllertänk nog på hälften lathet och hälften annan, prioriterad agenda — så hon räknade med att snacka sig ur problemen och himla med ögonen. Och gjorde det så gärna.

Offren skulle tamejfan dö där och då så verkligheten fick faktiskt lov att foga sig. Planeringen var bitvis utstuderat ondskefull. Perfekt grej att lägga tankarna på när man ammar förmodligen. I någon överförd form är det kanske möjligt här med SD. Såna typer har ofta gått länge och tänkt på vad de ska hitta på om de blir dragna vid näsan eller svikna. Det håller dem uppe. Demonstrationen av makt kan ha prio framför undvikandet av upptäckt. Det är där och då som gäller. För att inte behöva konfronteras med nesan. Grusa. Eller bli grusad.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-09-03 kl. 00:57.
Citera
2019-09-03, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Du är grym på sammanfattningar och att strukturera upp information Honan6!! Och det är hela tråden tacksam för.

Dock måste jag säga att bilden du har skapat, med gravsten och allt, är totalt smaklös. Vad är syftet
annat än att kommunicera din egen besatthet av den här tragiska historien? Du måste ju förstå att digital
information sprider sig som en löpeld över internet. Innan du hinner säga *Photoshop* har bilden nått Lenas
barn. Inte okej i min bok.

Oj! Den bilden hade jag missat!

Måste säga att jag håller med dig. I båda punkterna.

Strålande sammanfattningar! Fruktansvärd bild. För såväl LW med familj som för SD, HD och deras barn. Bilden är makaber oavsett utgång, men betänk även att ingen av Davidssonarna är dömd i rätten ännu.
Senast redigerad av Zymbal 2019-09-03 kl. 01:21.
Citera
2019-09-03, 00:25
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja kanske närmare planket har väl någon sagt. Jag läste förresten någon tidigare teori om att kroppen skulle kunna ha hivats över planket, men det ser ju ganska högt ut. Har också funderat över varför HD har plockats i scenariot nu, och om de verkligen anser sig ha bevis mot båda nu, eller egentligen bara mot den ene.

En möjlig förklaring till skiftet av teori skulle kunna vara att någonting i det tänkta händelseförloppet kräver två personer för att fungera. T.ex. skulle man kunna ha hittat teknisk bevisning mot den ene, men förstått att den andra också måste ha varit med. Kanske för att en person aldrig skulle orka hiva kroppen över planket själv.

Det här var alltså bara ett exempel, men min tanke är alltså att införandet av HD i ekvationen skulle kunna ha föranletts av en insikt om att en enda gärningsperson inte räcker till för att få ihop det nya tänkta scenariot.

LW har inte hivats över planket, till att börja med...
Citera
2019-09-03, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Om SD är inblandad så tänker jag att detta var det smartaste stället. SD visste att han skulle bli misstänkt iom historiken med LW. Bättre då att välja en plats på hemmaplan där han av naturliga skäl rörde sig. Större risk som någon annan skrev om han skulle ha lurat iväg LW längre bort. Dels pga att mobilernas position skulle ha avslöjat att han och LW varit samtidigt på annan plats - att sätta på flygplansläge en längre stund och på det viset avslöja att man inte ville lämna digitala spår vore inte heller så smart.
Om man bortser från digitala spår så lämnar man andra spår efter sig som blir svårare att bortförklara på främmande plats. Stor risk med vittnen någonstans längs vägen dit, på plats och vägen hem.
Till sist så har han dessutom ett ganska rimligt försvar iom platsen, nämligen: Tror ni att jag är så dum att jag skulle ha ihjäl LW när jag iom hennes polisanmälningar alldeles uppenbart skulle ha varit den första att bli misstänkt? Och om jag nu vore så korkad, tror ni verkligen att jag skulle ha valt en så idiotisk plats att utföra detta på?

Om SD är inblandad tror jag att allt är genomtänkt in i minsta detalj.

Vad han däremot ev inte hade räknat med i kalkylen var att hans telefon skulle ha kunnat hoppa mellan två master precis där vid vägen och således avslöja förflyttning trots att han höll sig inom området.
Eller att den skulle koppla upp sig mot LWs wifi utanför hennes hus.

Observera att detta inte är fakta, jag vet inte om någons telefon har kopplat upp sig mot vare sig annan mast eller annans wifi. Men det är förslag på vad som kan ha hänt (har ju kommit upp i tråden från flera håll som rimliga scenarion).

Finns mer att spåna om kring detta men texten blir för lång, de som har tagit sig hela vägen hit i min textmassa greppar förhoppningsvis iaf andemeningen.

Ps: Mitt inlägg utesluter absolut inte HD, men jag tror att SD, oavsett HDs inblandning och roll, har varit med och tänkt igenom varje litet steg och det grundligt.

Jag tänker i samma banor. Då närmar vi oss egenskaper som återfinns hos en psykopat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in