Citat:
GM eller GK behöver inte nödvändigtvis ha haft för avsikt att mörda, inte heller haft ett vapen med sig. De gick genom skogen för att diskutera ("följ med på en promenad, jag vill prata med dig om en sak") och hamnade av en tillfällighet vid bullerplanket, började diskutera och ordväxlingen blev allt hätskare och gick till handgripligheter. GM/GK kan ha knuffat LW, som kan ha slagit huvudet i en sten och sen "av bara farten" satt igång att dunka LWs huvud mot stenen (som troligen satt fast i marken) och slutade inte förrän LW var garanterat död. Vem som helst av SD och HD hade kunnat utföra detta och båda hade motiv.
Ja, varför inte, inte osannolikare än mycket andra teorier som florerar, snarare tvärtom. Undrar vad de då talade om men åklagaren lär ha ngn idé kring vad som utlöst alternativt händelseförlopp.
Jag tror dock allt är iscensatt och planerat, uppfattar ingen av de två misstänkta som slarviga impulsstyrda i bemärkelsen att de saknar impulskontroll, med undantag för att HD tappade greppet när hon greps. Att SD inledde en affär tror jag inte heller beror på bristande impulskontroll, utan var något han funderat på och tänkt igenom innan det begav sig. Tror han valde medvetet att följa åtrån och begäret.
Att två akademiker eller var för sig, utan planering, ballar ur helt plötsligt utomhus en varm sommarkväll, anser jag mindre sannolikt. Den som mördade LW anser jag inte saknade impulskontroll, utan var någon som väldigt gärna ville döda LW och därtill avsåg att komma undan. Om du begår ett mord i stundens hetta, ogenomtänkt, blir det väldigt svårt att undkomma lagens hämnande arm. Det tror jag vederbörande kände till innan mordet. Tror denna typ av hat inte bara exploderar helt sonika utan är ngt som gnagt, irriterat och pågått under längre tid, parallellt med att man börjat grubbla över alternativa sätt att likvidera personen, då hatet växer.
De sjuksköterskor jag känner är de mest noggranna personer jag känner, en av de kurser de läser är läkemedelsräkning, på den tentan får de inte ha många fel. Utan måste tenta om, och om igen, tills de sätter den. Slarv fungerar inte. Jag hörde om en kille som fick tenta fem ggr innan han klarade av den exempelvis. En av mina sjuksköterskevänner är så perfektionistisk att ingen tillåts att begå några fel,, tvättar sig enligt sjukskötersketradition. Lär barnen tvätta sig korrekt. Maxkontroll på allt så omgivningen blir ängslig. Fick be vederbörande tagga ner och slappna av en aning för ngr år sedan. Har nog blivit en aning miljöskadad av sjuksköterskegänget och allt de får lära sig om bakterier på sina kurser etc.
Sedan ingenjörer vad är de för personlighetstyper egentligen? En aning autistiska, öga för detaljer, spetskompetenser och specialintressen. Smånördiga och spetsfundiga. De flesta ingenjörer jag känner är autister, legofantaster, och bygger både modeller och byggnader. Så noggranna att de har svårt att avsluta. Uttrycker du dig språkligt inkorrekt eller slarvigt, rättas du ögonaböj.
Men, jag känner många autister och SD behöver inte vara insnöad i sin egen bubbla och specialintresse.
Senast redigerad av Mirandamirage 2019-09-02 kl. 22:06.
Senast redigerad av Mirandamirage 2019-09-02 kl. 22:06.