2019-09-02, 23:14
Medlem
Pedr*m är extremt girig, har tidigare haft en bolag som hette fakturajuristerna. Man lurade äldre och företagare med falska Google annonser. Ped hyrde även en Volvo v60 åt Ashkan samt att dem sågs öppet. När M sidan såg detta så satte dem ett ultimatum att antigen sälja Askhan eller att betala böter. Volvon hade Volvo on call så man spårade vart askhan var innan han mördades.
Citera
2019-09-02, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mexicomuren
Denna pedram har man inte hört om på länge. En smutsigare och fulare människa får man leta efter om man nu ska lyssna på vad dom omkring han säger.

Jag har också tänkt i dom banorna... jag tror allt detta mot Naief är för att visa dom i Naiefs krets att dom menar allvar. Jag personligen tror att Naief är inblandad i npgot som han inte är ensam om . Och det finns flera i Naiefs krets som skiter på sig just nu för alla vet vi en sak.. det slutar inte här!!

Han gömmer sig i H*fterup, han lyckas alltid slingra sig undan och lägga skiten på andra. Det är många som har suttit pga P. Extremt vidrig kille som gillar att jobba på andras bekostnad.
Jag vet att han även lura flera hantverkare på pengar när dem renovera hans hus.
Citera
2019-09-02, 23:23
Medlem
mexicomurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abozzza
Pedr*m är extremt girig, har tidigare haft en bolag som hette fakturajuristerna. Man lurade äldre och företagare med falska Google annonser. Ped hyrde även en Volvo v60 åt Ashkan samt att dem sågs öppet. När M sidan såg detta så satte dem ett ultimatum att antigen sälja Askhan eller att betala böter. Volvon hade Volvo on call så man spårade vart askhan var innan han mördades.

Ja precis! Men han var inte hjärnan bakom fakturabolagen. Det var en annan vid namn Ahmed.
Citera
2019-09-02, 23:29
Medlem
mexicomurens avatar
Citat:
Han gömmer sig i H*fterup, han lyckas alltid slingra sig undan och lägga skiten på andra. Det är många som har suttit pga P. Extremt vidrig kille som gillar att jobba på andras bekostnad.
Jag vet att han även lura flera hantverkare på pengar när dem renovera hans hus.

Ja och det värsta med han är när man hört honom prata om hur han lever ett riktigt gott liv. Tänk att han lever lyx livet genom att blåsa andra. Fi ns folk han har blåst som blivit bankrutta. Har hört att det finns en hel familj som hamnat typ på gatan pga Pedram. Tänk vilken hemsk känsla att se någon annan leva lyxlivet med ens egna pengar. fy faaaa.
Citera
2019-09-02, 23:31
Medlem
Van Nostrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hon, BO, var inte en tonåring när hon fick barn. Hennes man var inte heller i fängelse när de fick barn ihop. Kanske kan även du förstå att människor kan förändras och att även en person som varit kriminell kan ändra sig. Varför skyller ni på Flashback på BO och hennes man i stället för att försöka reda ut vilka de var som mördade henne?

Om han verkligen hade förändrats och lämnat sitt kriminella liv hade skjutningen sannolikt aldrig ägt rum.
Dessutom är det väl primärt polisens, och inte forumets roll att hitta mördarna.
Citera
2019-09-02, 23:32
Medlem
Citat:
Ja och det värsta med han är när man hört honom prata om hur han lever ett riktigt gott liv. Tänk att han lever lyx livet genom att blåsa andra. Fi ns folk han har blåst som blivit bankrutta. Har hört att det finns en hel familj som hamnat typ på gatan pga Pedram. Tänk vilken hemsk känsla att se någon annan leva lyxlivet med ens egna pengar. fy faaaa.

Hur kommer det sig att ingen har klippt honom? Folk har blivit dödade för mindre?
Citera
2019-09-02, 23:33
Medlem
Citat:
Ja precis! Men han var inte hjärnan bakom fakturabolagen. Det var en annan vid namn Ahmed.
Menar du Ahmed som även kalla sig för Aboo? Bedragare från Oxie som höll på med kortbedrägerier?
Han hade ett eget skojeribolag där han blev dömd till nästan 3 år i tingsrätten men blev friad i hovrätten pga formalia.

Lite oftopic men NA lillebror drogs in i kortbedrägerier pga Ahm*d girighet. Grabben fick fängelse pga detta.

Ahm*d är av samma kaliber som P. Riktigt ful fisk som älskar pengar över allt annat.
Citera
2019-09-02, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Hur kommer det sig att ingen har klippt honom? Folk har blivit dödade för mindre?

Han vet vem han ska blåsa, men hans tid kommer. Jag är fullständigt övertygad om att det är Pedr*m som är orsaken till att man försökte släcka Na*f. När man inte kunde ta honom så tog man hans flickvän. Man kan säga jävligt mycket om NA men han har aldrig lurat någon, speciellt inte gamlingar och småföretagare som Pedram gjorde. Som det har skrivits om tidigare så består NA familj av hårt arbetande och laglydiga människor. Hans systrar är högutbildade och integrerade i samhället. Ingen lever på bidrag, alla betalar skatt och gör rätt för sig.

Jag har aldrig hört något om Att NA skall ha bötat någon eller bedragit någon. Visst han var inblandad i rån och annat skit. Men aldrig mot oskyldiga.
Citera
2019-09-02, 23:43
Medlem
Citat:
Han vet vem han ska blåsa, men hans tid kommer. Jag är fullständigt övertygad om att det är Pedr*m som är orsaken till att man försökte släcka Na*f. När man inte kunde ta honom så tog man hans flickvän. Man kan säga jävligt mycket om NA men han har aldrig lurat någon, speciellt inte gamlingar och småföretagare som Pedram gjorde. Som det har skrivits om tidigare så består NA familj av hårt arbetande och laglydiga människor. Hans systrar är högutbildade och integrerade i samhället. Ingen lever på bidrag, alla betalar skatt och gör rätt för sig.

Jag har aldrig hört något om Att NA skall ha bötat någon eller bedragit någon. Visst han var inblandad i rån och annat skit. Men aldrig mot oskyldiga.

Hans tid kommer garanterat, vilken smuts till människa. Då kan det bli interna konflikter mellan NA och Peder om det är hans fel att Karolin blev skjuten.
Citera
2019-09-02, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Om han verkligen hade förändrats och lämnat sitt kriminella liv hade skjutningen sannolikt aldrig ägt rum.
Dessutom är det väl primärt polisens, och inte forumets roll att hitta mördarna.
OK. Jag förstår då att forumets roll är att dissa BO: "Hon var ful, hon var ingen riktig läkare, bla bla i hela tråden.
Citera
2019-09-02, 23:49
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Du kanske får studielån, men utbildningen kostar mycket pengar. Behövs banklån, eller rån.

Återigen, det finns något som heter Erasmus inom EU. Polacker och andra EU-medborgare får plugga här och vi får plugga där. CSN-lån tar man för att klara uppehälle, omkostnader och litteratur under studierna. Och tydligen för att ta körkort nuförtiden?
Citera
2019-09-02, 23:50
Medlem
Vad heter Pedram mer. Hur gammal är han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in