2019-09-02, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadsagerman
Vill och vill..... Jag är ganska stensäker på att soc har jourfamiljs placerat barnet.
Hotbilden är alldeles för stort mot barnet. Dom måste avgöra vad som är det bästa för barnet här och hur säkert det är för fadern att ha barnet. Den tryggheten och säkerheten är lika med noll i dag. skulle barnet inte bli placerad för att se till barnets bästa här så skulle det vara grova fel inom socialtjänsten.

Barnet förlorade båda sina föräldrar den dagen. Förjävla synd.

Håller med dig.. från att ha två föräldrar, till att bli i princip föräldralös.. tragiskt :/ ! Hoppas barnet får det bra hos jourfamiljen!
Citera
2019-09-02, 14:10
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus
De träffades 2017.

Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
Vad gör en blivande läkare med en sån kriminell?

Eller kan det vara så att rånbytet betalade för hennes läkarutbildning?

För 57 miljoner kan man köpa många färdiga uppsatser! hon kanske även kom in med fusk på högskoleprovet?
Dessa kriminella är ju vara att gå bakvägen, ni tror väl inte att hennes girige gubbe hade titat på medans
Högskoleprovet gäller nog inte i Polen

Citat:
Ursprungligen postat av butiksagare
Tveksamt. En läkarutbildning tar väl en 5 år? Och de träffades för två år sen. Så det känns irrelevant. Och det finns ju faktiskt CSN och extrajobb. De flesta fixar sin utbildning själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus
Det där har tröskats flera tiotal gånger redan, de kände inte ens varandra när hon utbildade sig, så nej, det där är ett totalt blindspår, du är 275a på en boll som redan var över sidlinjen.

Är du säker på det? Vill minnas att en familjemedlem (plastbror/syster) skrev:

Citat:
Jag kan intyga att bröderna och familjen samt BO föräldrar är inte några kriminella.
Hur jag vet det för att min mor var tillsammans Med BO pappa i mer än 10 år.

Nu är det så med att BO har varit väldigt "hoppig och vild av sig" av sig och det hade Bo redan i unga ålder.. Och ja hon verka haft en sida där hon är väldigt skötsam och ordentligt. Sen haft en annan sida där hon hänger med tungt kriminella människor. Det är tyvärr så att en del kvinnor söker spänning. Om BO är inblandad i några krimella verksamheter som gått under radarn för polisen ? Det vet inte jag. Går bara att spekulera
Det började redan när BO pappa var tillsammans med min mor och hon började ha tendenser redan då.
Det jag personligen är förvånad över är hur BO familj kunde acceptera ett jävla avskum och farlig människa som han.. Om de nu gjorde det. Det vet jag inte
Så snälla blanda inte in BO familj i detta. Skapa inga falska rykten utan låt dem sörja Ingen typiskt "blattefamilj"
Ska poängtera att jag det är drygt 10 år sedan jag var nära BO familj och kände bara BO när hon var tonåring.

Och vidare:

Citat:
Han tillhörde M falangen i Malmö. Han är en grovt kriminell människa.
BO kände honom sen tidigare då BO hängde med kriminella människor sedan hon var ungdom.

Vilket jag tolkar som att de känt varandra sen de var unga (tonåringar), vilket borde vara betydligt tidigare än när hon började plugga.

Sen betyder det ju absolut inte att det bara därför är troligt att hon fått pengar till sin utbildning osv men nog vet hon mycket bäl om hans tidigare (och ev nuvarande) livsstil.
Senast redigerad av Donald.Trams 2019-09-02 kl. 14:18.
Citera
2019-09-02, 14:13
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donald.Trams
Är du säker på det? Vill minnas att en familjemedlem (plastbror/syster) skrev:

Och vidare:

Vilket jag tolkar som att de känt varandra sen de var unga (tonåringar), vilket borde vara betydligt tidigare än när hon började plugga.

Sen betyder det ju absolut inte att det bara därför är troligt att hon fått pengar till sin utbildning osv men nog vet hon mycket bäl om hans tidigare (och ev nuvarande) livsstil.

Man behöver väl inte betala utbildningen med egna pengar. Utan man får låna av csn? Ifall man tänker studera till läkaren polen?
Citera
2019-09-02, 14:21
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otursmannen
Man behöver väl inte betala utbildningen med egna pengar. Utan man får låna av csn? Ifall man tänker studera till läkaren polen?

Absolut, men frågeställningen var om hon hade möjlighet att ta del av rånbytet på något sätt. Vissa hävdade att de bara känt varandra ett par år och det därför är omöjligt att hon kände honom innan hon började plugga.

Ville bara visa på att de har varit minst vänner sedan tonåren (enligt källan jag refererade till).
Citera
2019-09-02, 14:22
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Absolut, men frågeställningen var om hon hade möjlighet att ta del av rånbytet på något sätt. Vissa hävdade att de bara känt varandra ett par år och det därför är omöjligt att hon kände honom innan hon började plugga.

Ville bara visa på att de har varit minst vänner sedan tonåren (enligt källan jag refererade till).

Ja dem kände varandra säkert i mer än 10 år.
Citera
2019-09-02, 14:41
Medlem
Citat:
Hur lång är denna amir mekky?
Han är nästintill dvärg
Citera
2019-09-02, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magicstrip
Säg mig varför 85 procent som sitter i svenska fängelser är av utländsk bakgrund? Se gärna på domar i olika trådar som finns här på FB hur många procent utländska namn är inte det? Man hittar ett enda Svensson namn på tio dömda!!!Är inte det lite konstigt tycker ni inte det? Vi har importerat kriminella element med helt andra värdegrunder. En miljon svenskar vet om detta men hoppas att övriga vaknar upp snart!!

Det är inte på grund av etnicitet du ska dömas, lägg av med tjafset. Dina gärningar bedöms utifrån vad du gjort, inte varifrån du kommer. I nazityskland var det annorlunda, även i Polen och många andra länder för längesedan. Det där kan hända igen. Akta dig noga för det! Nu snackar vi om ett barn som förlorat båda sina föräldrar, vad hände och varför? En del tror att de vet, andra ställer sig frågande. Sluta bunta ihop alla, det hjälper ingen. Fördomarna mot "araber med kiosk/kemtvätt" är så stora att du inte behöver lägga på mer skam. Folk tror att de tvättar pengar, även om de skulle jobba 7/24 och vara skickliga på att få det att gå ihop, eller ännu hellre, ge vinst.

Alla fördomar kryllar i detta fall, och ställer till det. Tänk dig själv att komma ut som läkare, och ha studerat i Polen/inte i Sverige. Det är inte bra nog. Men vad säger man om alla svenskar som påstår att de läst de ena utbildningen efter den andra, medan de i själva verket bara läst några poäng? Det är vanligare än du tror.

BO fullföljda sina studier, kan man anta. Det är väl kollat? Allt runt henne måste kollas. Varför? Hon är ett brottsoffer. Inte för att skapa stigma. Någonstans blev hon, med eller mot sin vilja, inblandad. Kanske var det först när skotten avlossades, kanske var det långt tidigare.

Btw: Hur stor andel av alla invandrare är kriminella? Inte många, en väldigt liten andel, men de gör förstås stor skada när de blåser ur samhällssystemen eller förvandlar förorter till no-go för tjejer som faktiskt bor där. Här verkar BO ha levt ett ganska vanligt liv, eller?
Senast redigerad av rappytt 2019-09-02 kl. 14:45.
Citera
2019-09-02, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadsagerman
Vill och vill..... Jag är ganska stensäker på att soc har jourfamiljs placerat barnet.
Hotbilden är alldeles för stort mot barnet. Dom måste avgöra vad som är det bästa för barnet här och hur säkert det är för fadern att ha barnet. Den tryggheten och säkerheten är lika med noll i dag. skulle barnet inte bli placerad för att se till barnets bästa här så skulle det vara grova fel inom socialtjänsten.

Barnet förlorade båda sina föräldrar den dagen. Förjävla synd.
ja så är det tyvärr
Citera
2019-09-02, 14:54
Medlem
Citat:
Allt beror ju hur man definierar svensk? Född i sverige? Båda föräldrarna svenska? Båda farföräldrar svenska? Och så är inte statistiken strukturerad i Sverige.

Men Schweiz har tagit emot mycket mindre invandrare än Sverige och de fyller ändå 80% av fängelseplatserna. Svårt att tro att vi skulle ha några dramatiskt bättre siffror, snarare sämre. Vill minnas att i tråden ”fråga en plit” uppgavs att det ibland var 100% med invandrarbakgrund, men att det varierar då de kommer och går.

https://samnytt.se/schweiz-atta-av-tio-i-landets-fangelser-har-utlandsk-bakgrund/

Men vad har det med denna tråd att göra, han är bevisligen en kåkfarare och hon kan inte gärna missat att han ”försvann” en massa år när de känt varandra sen tonåren (kanske varit ett par länge).

Vad hon känner till eller inte vet vi ju inte. Men det är svårt att missa, efter två års kärleksliv, att hennes fantastiske sambo är/har varit grovt kriminell. Det tror inte ens jag på. Men antagligen översåg hon med det eftersom kärleken är blind. Jag har sagt det förr och säger det igen: när passionen sätter in så blir man dum i huvudet. Men de flesta behöver inte betala med sitt liv för sin kärlek. Men det sitter fullt med folk i fängelse för att ha mördat sina kärestor. Det är inte så ofta man blir skjuten av partnerns gamla bekanta.
Citera
2019-09-02, 14:59
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Det är inte på grund av etnicitet du ska dömas, lägg av med tjafset. Dina gärningar bedöms utifrån vad du gjort, inte varifrån du kommer. I nazityskland var det annorlunda, även i Polen och många andra länder för längesedan. Det där kan hända igen. Akta dig noga för det! Nu snackar vi om ett barn som förlorat båda sina föräldrar, vad hände och varför? En del tror att de vet, andra ställer sig frågande. Sluta bunta ihop alla, det hjälper ingen. Fördomarna mot "araber med kiosk/kemtvätt" är så stora att du inte behöver lägga på mer skam. Folk tror att de tvättar pengar, även om de skulle jobba 7/24 och vara skickliga på att få det att gå ihop, eller ännu hellre, ge vinst.

Alla fördomar kryllar i detta fall, och ställer till det. Tänk dig själv att komma ut som läkare, och ha studerat i Polen/inte i Sverige. Det är inte bra nog. Men vad säger man om alla svenskar som påstår att de läst de ena utbildningen efter den andra, medan de i själva verket bara läst några poäng? Det är vanligare än du tror.

BO fullföljda sina studier, kan man anta. Det är väl kollat? Allt runt henne måste kollas. Varför? Hon är ett brottsoffer. Inte för att skapa stigma. Någonstans blev hon, med eller mot sin vilja, inblandad. Kanske var det först när skotten avlossades, kanske var det långt tidigare.

Btw: Hur stor andel av alla invandrare är kriminella? Inte många, en väldigt liten andel, men de gör förstås stor skada när de blåser ur samhällssystemen eller förvandlar förorter till no-go för tjejer som faktiskt bor där. Här verkar BO ha levt ett ganska vanligt liv, eller?

Jag förstår dina tankar men det hemska som har hänt måste ha en orsak, och de flesta här är nyfikna på vad som ledde till att hon avrättades på öppen gata.

Det är fullt normala spekulationer här i AB&K, och detta brott blir extra intressant eftersom det fått mycket media och det är ett ovanligt BO.

Missförstå inte intentionerna med tråden, ingen som dömer henne som skyldig (än så länge har hon framstått som hederlig) men att hon har en del i att det hände just henne. Hon kände honom väl, hon kan inte ha missat alla våldsbrott i Malmö men valde att leva med en kriminell. Då kan det tyvärr sluta så här, jag tycker hon brast i ansvaret för sitt lilla barn som inte valt att leva under sådana här risker.

Alternativet är att vi omyndigförklarar alla kvinnor och kör islam 100%, fadern fattar alla beslut som rör unga ogifta kvinnor och det är i varje fall jag inte så pigg på.
Citera
2019-09-02, 15:08
Medlem
Citat:

Du kanske får studielån, men utbildningen kostar mycket pengar. Behövs banklån, eller rån.
Citera
2019-09-02, 15:22
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Du kanske får studielån, men utbildningen kostar mycket pengar. Behövs banklån, eller rån.
CSN är väl ändå ingen bank i den benämningen? Men studielån lär krävas och det beviljas cirka 75000/termin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in