2019-09-02, 19:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
fp

Mycket märkligt. Hela fältet helt tomt när jag ska citera dig!!
Kopierar in din text nedan:

Citat:
"/.../ Studievännen träffade han såväl den 10 maj som 16 juni; den senare dagen som för att visa omgivningen att han i vart fall hade minst två som trodde på hans version av morddagen: mugglarvännen och HD:
https://coord.info/GLW6JAHB
(häktades fre 1 juni men släpptes 8 juni)

HD:s 16 juni-version:
https://coord.info/GLW41FPW

Not. 5 juli 2018 skapade HD sitt nya geokonto S*ster*a*, dvs LW var då död sedan knappt två mån; skilsmässotiden hade ännu ej löpt ut; HD hade egen bostad sedan drygt 4 mån."

Just det, han verkar väldigt mån om att deklarera för alla att det är "kramkalas" och "varma kramar" och liknande som överensstämmer med din teori.
Citera
2019-09-02, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ja jag tror att de skilt sig, för att blickarna inte ska riktas mot deras håll, i lika hög utsträckning. Av typen: Varför skulle vi gemensamt döda LW, det är ologiskt, vi är inte ens längre gifta. Vi skildes efter hennes död. Ingen av oss är svartsjuk eller bitter på LW, vi har därför inga motiv till dådet. Med tillägget att en bodelning är betryggande av ekonomiska skäl, om endast en av dem exp. skulle låsas in, så påverkas inte den andres ekonomi, vid exp skadeståndsanspråk från LW:s familji. Blir mer praktiskt så för Davidssons family.

Varför tror du själv att SD och HD umgås mer än någonsin sedan skilsmässan och har varit tajta som siamesiska tvillingar? Gillar de bara att hänga, och mörda ihop, men de saknar känslor för varandra?

Vad gäller motiv så är väl det troligaste och rimligaste motivet svartsjuka då otrohet är inblandad. Det krävs ingen Einstein för att kunna relatera till det. Vad skulle det annars vara?

1. LW glömde lämna tillbaka gräsklipparen som hon lånat.
2.LW glömde gratta mig på födelsedagen.
3. LW fuskloggade

Eller tror du seriöst att SD ska lura HD att mörda LW, så han slipper båda två. Den typen av fiktion är en aning för magstark. Men du kan fantisera vidare fritt, jag anser det dock för långsökt i min smak.

Jag tror alltså att de fortfarande har känslor för varandra, och umgås som en fullvärdig familj.Däremot är det oskickligt att visa upp det för omvärlden, men det beror antagligen på att de söker tröst och stöd hos varandra efter att det förbjudna och tabubelagda inträffat.Det är av förklarliga skäl något de endast kan dela med varandra. Annars riskerar någon av dem läckage. Det här är inte några vana mördare. Det är min teori. En spekulation, som det mesta i tråden. Sedan är jag inte övertygad att de kommer lagföras, det måste var och en avgöra efter att ha läst Fup, huruvida bevisen håller eller inte.

Tillägg: Jag har aldrig sagt att tillhygge inte använts, endast att Hiding inte uttalat sig i frågan och att det går bra att döda utan. Men jag utesluter inte sten, basebollträ eller hammare med klo.

Det är möjligt att båda var svartsjuka på LW av olika skäl, men att HD, som SDs hustru var det hyser jag inte många tvivel om.
Citera
2019-09-02, 19:27
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
JG har dagligen loggat in på geocacheforumet. Dock ännu inte idag. Hm.

Men men, det kan ju bero på att han är utmattad efter Streak week. Eller att han faktiskt jobbar.

Eller så har han fullt upp med att läsa ikapp här inne i denna nu väldigt aktiva tråd, och försöker luska ut personer bakom fler SD/JG-negativa nick... mitt tex....
Citera
2019-09-02, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
OM SD och HD blir dömda går det nog inte utesluta att även JG har ett finger med i spelet han oxå...så tajta som han & SD verkar ha varit (utifrån bilder att döma) ända fram tills SD häktades återigen. Undrar hur deras relation var efter mordet? JG hämtade väl även paret på flygplatsen efter deras resa i början...och det spekulerades i tråden att paret D även skulle befunnit sig i hans stuga en kort tid...

Ja precis alldeles riktigt, han engagerade sig verkligen och ställde upp för sina vänner. Om han gjorde det för att han var naiv och trodde på deras oskuld eller om han visste om att de är skyldiga är ju frågan???

Jag har dock svårt att tro att han är så naiv att han inte ens tänkte tanken att de kunde vara skyldiga, eller åtminstone en av dom, med tanke på att han själv tagit ställning mot LW med unfriendning och ignorerat henne och behandlat henne som luft..så visst vet han vad allt bråk handlat om och då kan han inte ses som naiv och inte förstått något..såklart han vet massor, det är jag övertygad om. Har han dessutom gjort saker mot LW utan tillåtelse så förstår man att han kan haft motiv också dessutom.
Vi får väl se om han har så mycket respekt för sig själv att han vägar lägga korten på bordet för Lenas skull?
Man tycker ju att han borde inse att han annars förlorar respekt hos många, med tanke på allt man kunde läsa på hans Facebook tidigare så vill han ju liksom framstå som en hederlig man, det lär ju falla platt för honom, om han inte medverkar till sanningen när det gäller något så allvarligt som att lösa ett mord, men han kanske hellre tar den smällen?
Citera
2019-09-02, 19:28
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Tror dock att det är en annan kvinna än LW.

(Sms-konversationen torde ha ägt rum efter 2008 då han refererar till sin "fru". Och eftersom han nämner att *kvinnan* ska låtsas som hon inte känner honom ifall frun ringer, så bör *kvinnan* inte kunna vara LW eftersom HD ju rimligtvis skulle ha vetat att LW de facto kände SD. Hon hade ju bl.a. vigt paret).

Kan det månne vara JG som avses?
Citera
2019-09-02, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vi får hoppnings is snart svar på det här med planering eller ej.

Jag har hela tiden haft tilltro till den inormation som MV (Moralensväktare) delgett oss i tråden.
Det är en seriös postare, om man kollar på dennes posthistorik.
Så dennes kryptiska kommentar om ”någon form av planering” är intressant...

”Det finns indikationer på att mordet inte utfördes i affekt
utan att det fanns någon form av planering.””

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Jag tror inte det är planerat alls... Det lär isåfall vara ett av det sämsta planerade morden jag hört talas om... SD verkar dessutom vara en iskall och slug jävel... Tror nog han hade planerat det lite bättre än såhär, om han verkligen haft för avsikt att vilja döda LW! HD verkar dock labil, men tror till och med att hon, också hade planerat detta bättre...

LW blev mördad nära sitt hem, i ett relativt öppet område, och där människor mycket väl hade kunnat bli vittne till det hela... Man ska väl även ha hört fruktansvärda skrik från en kvinna i området, som man sedan ringt in till polisen, som (om jag nu minns rätt), ej skickade ut en patrull för att kolla detta!??? Eller? Det kanske är obekräftade uppgifter!?

Man har heller inte försökt att flytta på kroppen. Lägg därtill att polisen skött sig extremt dåligt, eftersom det tog ett par dagar för LWs kropp att hittas, och detta var väl av en privatperson om jag inte minns fel? Det om något är under all kritik!

Jag tror dock att både SD och HD har varit på brottsplatsen den aktuella kvällen! Sen vem av SD eller HD som fått spelet, och sedan slagit ihjäl LW vet vi inte... Men jag tvivlar starkt på att båda i samförstånd bragt henne om livet!

Någon av dom fick säkert psykbryt och slog ihjäl LW, den andra hjälpte sedan till att röja undan bevis etc etc...???

SDs eventuella motiv till att döda LW vet vi ju inte... Att HD ska ha ”hatat” eller åtminstone varit arg på LW, känns dock ganska säkert... Hon kände sig nog både bedragen och förnedrad å det grövsta... Äktenskapet gick åt helvete... Det tär nog en del på ens psyke...

Sedan är det väl inte omöjligt att SD blivit förbannad på LW med, ifall han har offrat hela sitt äktenskap med HD, för LWs skull, för att sedan kanske bli dissad utav LW i slutändan??? Eller om hon träffat någon annan bredvid...

Det går ju än så länge bara spekulera... Ingen av oss vet egentligen vad som hände den där kvällen, även om vissa leker en massa här (du vet vem du är), att dom vet mer än vad dom faktiskt gör... Det kommer fram tids nog...

Det är en jävla soppa det här... Tragiskt med såklart... Synd om barnen... Men tycker det borde ha klarats upp snabbare!

Jag tror dock dom har fått fast rätt personer! Men sen undrar man ju lite över JGs eventuella inblandning i detta... Han kanske plockas in han med... Vem vet!?

Många intressanta teorier har lagts fram i tråden iallafall!
Senast redigerad av Manda96 2019-09-02 kl. 19:58.
Citera
2019-09-02, 19:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Min bild av LW, som bygger på enbart material tillgängligt på internet, är att hon tycks ha en tydlig sex appeal. Mina personliga erfarenheter av sådana kvinnor är att det här inte är något som skall förväxlas med sexuell lättillgänglighet, som alltså är någonting helt annat. Såväl batik-problematik som promiskuitet går därför bort helt i denna min egen högst subjektiva föreställning om brottsoffret som person. Men jag kan naturligtvis ha fel här.

Helt rätt Draifos
Skönt allt läsa att fler kan göra denna distinktion.
Kudos
Citera
2019-09-02, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Kan det månne vara JG som avses?

Infon om sms:en kommer från Jokermannen, jag har förstått att vi får ta hans info med en nypa salt... Han verkar göra skäl för sitt namn här inne...😎
Citera
2019-09-02, 19:46
Medlem
Citat:
Vi får hoppnings is snart svar på det här med planering eller ej.

Jag har hela tiden haft tilltro till den inormation som MV (Moralensväktare) delgett oss i tråden.
Det är en seriös postare, om man kollar på dennes posthistorik.
Så dennes kryptiska kommentar om ”någon form av planering” är intressant...

”Det finns indikationer på att mordet inte utfördes i affekt
utan att det fanns någon form av planering.””

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Ja, han kändes väldigt seriös och delgav vettig info. Finns MV kvar i tråden?
Citera
2019-09-02, 19:48
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Med bara 4 dagar kvar till det brutala modnet på Lena...
...och Team Davidssons ler och njuter tillsammans i solskenet...
...de ser onekligen mycket lyckliga ut...

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/5cb352df-4b26-41fe-961c-d20d3b57de26_l.jpg
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/a8e11439-a331-400d-b2b4-b8e037ba39de_l.jpg
Ja, verkligen; de fullkomligt strålar ju av lycka! - Och den här dagen får SD t.o.m. fotografera sin mysiga bögbro:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/cc50b378-5d10-43f6-955a-a6c957e2e0b5.jpg
https://coord.info/GLVRHWFF
Här avstod han visst från att sprida lite allmänbildning som han annars yrar om är så viktigt för pöbeln:*
Undrar f.ö. om han inte har stavat "knallar" fel - eller om han möjligen vill ge läsaren en ledtråd?

Den andra bron han fotade denna dag - 4 dagar före mordet på LW - är föremål för dagens myst samt väcker frågan huruvida mordet redan här kan ha börjat planeras:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/4eb352e2-ff62-4905-961c-8a06f0238d9c.jpg

*
Citera
2019-09-02, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ursäkta att jag kliver in här, fick skäll för det härom dagen. Men jag har läst det mesta, dock.

Kan vara en större sten i naturen vid planket (om det nu är BP) som man dunkat LWs ansikte mot. Alltså ansiktet mot en sten, inte en lös sten mot ansiktet. Men det vet säkert polisen vid det här laget.
Ja, alltså... Har någon form av tillhygge faktiskt använts, så kan det ju vara allt möjligt... Att man sedan kan ha dunkat hennes huvud mot en sten, är heller inte helt omöjligt...

Utlåtande från rättsläkare lär nog ha gett en och annan fingervisning om, hur det hela gått till...
Citera
2019-09-02, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
De vanligaste motiven till mord brukar vara svartsjuka, hämnd, pengar etc. Så ja, det är och förblir det troligaste motivet.

Jag motsäger mig som sagt inte det, men jag tror inte du förstår vad jag menar i sammanhanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in