Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Vi får hoppnings is snart svar på det här med planering eller ej.
Jag har hela tiden haft tilltro till den inormation som MV (Moralensväktare) delgett oss i tråden.
Det är en seriös postare, om man kollar på dennes posthistorik.
Så dennes kryptiska kommentar om ”någon form av planering” är intressant...
”Det finns indikationer på att mordet inte utfördes i affekt
utan att det fanns någon form av planering.””
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Jag tror inte det är planerat alls... Det lär isåfall vara ett av det sämsta planerade morden jag hört talas om... SD verkar dessutom vara en iskall och slug jävel... Tror nog han hade planerat det lite bättre än såhär, om han verkligen haft för avsikt att vilja döda LW! HD verkar dock labil, men tror till och med att hon, också hade planerat detta bättre...
LW blev mördad nära sitt hem, i ett relativt öppet område, och där människor mycket väl hade kunnat bli vittne till det hela... Man ska väl även ha hört fruktansvärda skrik från en kvinna i området, som man sedan ringt in till polisen, som (om jag nu minns rätt), ej skickade ut en patrull för att kolla detta!??? Eller? Det kanske är obekräftade uppgifter!?
Man har heller inte försökt att flytta på kroppen. Lägg därtill att polisen skött sig extremt dåligt, eftersom det tog ett par dagar för LWs kropp att hittas, och detta var väl av en privatperson om jag inte minns fel? Det om något är under all kritik!
Jag tror dock att både SD och HD har varit på brottsplatsen den aktuella kvällen! Sen vem av SD eller HD som fått spelet, och sedan slagit ihjäl LW vet vi inte... Men jag tvivlar starkt på att båda i samförstånd bragt henne om livet!
Någon av dom fick säkert psykbryt och slog ihjäl LW, den andra hjälpte sedan till att röja undan bevis etc etc...???
SDs eventuella motiv till att döda LW vet vi ju inte... Att HD ska ha ”hatat” eller åtminstone varit arg på LW, känns dock ganska säkert... Hon kände sig nog både bedragen och förnedrad å det grövsta... Äktenskapet gick åt helvete... Det tär nog en del på ens psyke...
Sedan är det väl inte omöjligt att SD blivit förbannad på LW med, ifall han har offrat hela sitt äktenskap med HD, för LWs skull, för att sedan kanske bli dissad utav LW i slutändan??? Eller om hon träffat någon annan bredvid...
Det går ju än så länge bara spekulera... Ingen av oss vet egentligen vad som hände den där kvällen, även om vissa leker en massa här (
du vet vem du är), att dom vet mer än vad dom faktiskt gör... Det kommer fram tids nog...
Det är en jävla soppa det här... Tragiskt med såklart... Synd om barnen... Men tycker det borde ha klarats upp snabbare!
Jag tror dock dom har fått fast rätt personer! Men sen undrar man ju lite över JGs eventuella inblandning i detta... Han kanske plockas in han med... Vem vet!?
Många intressanta teorier har lagts fram i tråden iallafall!