Citat:
Ursprungligen postat av
Powergirl
Och SD har receptet menar du att stoppa gängkriminaliteten? Ibland blir bara jag bara trött på offerkoftan som SD med all tydlighet tar på sig så fort de kan. Möjligen kunde det vara ett skäl att ta med SD i diskussionen. Inte för att de kan tillföra något men för att bevisa att offerkoftan passar väldigt illa.
Du tycker inte att det är lite ironiskt att sen sossarna bildade regering 2014 så har gängkriminaliteten formligen exploderat i Sverige? Dödsskjutningarna har gått från 19 fall 2014 till 45 fall förra året. En ökning på nästan 250% på fem år. 2014 låg antalet sprängdåd och granatattacker under 100. 2018 var de 162, men sen har dåden ökat än mer dramatiskt. Ökningen under det första halvåret i år jämfört med samma tid förra året är hela 45%. (Hur det ens är möjligt)
Så min fråga är: Vad kan sossarna som har tappat kontrollen över utvecklingen fullständigt bidra med när man ska vidta åtgärder mot gängbrottslighet? Det är ju sossarna själva som ställt till det!
Hur man än vrider och vänder på det så har inte SD som har haft makten eller ens nåt inflytande över politiken under de år som Sverige har råkat ut för den största grova brottsökningen ett I-land överhuvudtaget har råkat ut för i modern tid. Jag vet inte vad SD har för recept för att lösa problemen, men jag vet definitivt att sossarna inte har receptet!