2019-09-02, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Kan kanske blåsa upp till ett rejält moment 22 gällande det sista...?

Näää, de kan säker komma överens! Men varför ska ungarna behöva se en nedstämd gråtande mamma eller pappa i en vidrig miljö om det inte är oerhört angeläget. Inte aktuellt överhuvudtaget.
Citera
2019-09-02, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag vet att JG👤 vet vem som bringade livet om LW. Jag vet också att JG👤 har i förgången tid rört LW sexuellt mot hennes vilja.

Hon berättade det för dig i förtroende alltså!? Kanske har hon uppfattas som "lättillgängligt" då faller även teorin om flyktingar in på plats. Uppfattats alltså, jag påstår inte att hon var det.

För övrigt, om du stod BO nära, har inte polisen förbjudit dig att sprida dynga på nätet
Senast redigerad av 314Pi 2019-09-02 kl. 13:24.
Citera
2019-09-02, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Precis hade HD kroppsbesiktats i inledningen är det inte osannolikt mordet lösts i maj 2018
Dom gick "all in" på SD och negligerade HD.

Vi får väl hoppas att hon har kroppsbesiktigats, för det vet vi väl ändå inte?

Schazz har ju fått uppgift om att HD ska ha haft alibi. Om den uppgift Schazz fått stämmer, bör HD ha varit i situationen att hon behövt delge det och att det undersökts. Om hon inte har kroppsbesiktigats, kan man då ha ansett att alibit varit så pass starkt, samt att man generellt juridiskt sett saknat tillräcklig grund för ev. misstanke, att man inte kunnat kräva en kroppsbesiktning?
Citera
2019-09-02, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Tror du att JG och LW oxå skulle haft en affär?

Jag vet inte, men det är väl inte omöjligt även om det var längesen?
Citera
2019-09-02, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Om de redan tillbringar största delen av sommarlovet hos morföräldrarna är de troligtvis där nu. Dessutom verkar de ha häst/-ar där, så rent praktiskt borde denna lösning vara bäst för alla parter. Barnen har ju dessutom alla sina kaniner som troligtvis blev förflyttade i samband med gryningstillslaget på B*tesvägen.

Visst har HD en syster, har för mig läst det i tråden? Barnen kan även placerats där.

Kan HD börjat tala för att inte ha orkat med restriktionerna, därav den kriminalbuss som synts vid bostaden?
Citera
2019-09-02, 13:28
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det gör dom visst vid vallningar på brottsplatsen. Det är inte ovanligt. Man kan nog t.o.m säga det är ett måste i denna utredning.
Sannolikt så har Hanna eller Stefan visat hur mordet utförts och vem som gjort vad på plats. Förutsatt att uppgiften om kriminalvårdens bil är sann.
Du är det på spåren i din sista mening.

Ja just så menade jag: vallning på brottsplats :-)
Citera
2019-09-02, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
F-n vad du svamlar mycket. Du tar exempel och lösryckta saker som sanningar, huller om buller!

Så här står det: "Men ett bra EXEMPEL är: Ett barns käpphäst beslutas att tas i beslag...."

Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja det är det där med de små detaljerna man ska komma ihåg, men jag tror faktiskt jag läste det någonstans, där någon ifrågasatte varför de tog käpphästen från just HD föräldrars hus eller sommarstuga och diskussionen var då om polisen kunde tro att det skulle varit mordvapnet...och någon svarade att de var ihåliga och något kunde gömts i den...någonting sådant men kan givetvis blandat ihop varifrån käpphästen togs förstås...?? Jag hittar det inte nu men letar vidare...

Du kan sluta leta, jag har just svarat dig ju. Eller ska du vara dumt envis?
Citera
2019-09-02, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Hon berättade det för dig i förtroende alltså!? Kanske har hon uppfattas som "lättillgängligt" då faller även teorin om flyktingar in på plats. Uppfattats alltså, jag påstår inte att hon var det.

För övrigt, om du stod BO nära, har inte polisen förbjudit dig att sprida dynga på nätet

Det kan väl även finnas andra personer som kände LW mycket väl och som kan ha berättat saker och ting för mig❔ Dyngan tillhör varken polisen eller mig
Citera
2019-09-02, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chugurh
Hur är det med det eventuella basebollträet som saknas? Är detta en trådsanning eller stämmer dessa uppgifter.

Kollar man statistiskt så använder kvinnor oftare tillhyggen vid misshandel/mord.
Ex hammare som tyskan i Arboga.
Därav tanken att detta kan vara utfört av en kvinna om det stämmer.
Män tenderar att i större utsträckning använda nävarna vid fysiskt våld även om detta inte utesluter användandet av ett ev basebollträet.

Time will tell, ska bli spännande att ögna igen FUPen.

Detta fick mig att tänka på den fundering jag haft, om någon vet om HD och/eller SD fortfarande fortfarande brukade ha sina vigselringar på. Eller om det var vanligt för någon av dem att bära ring eller andra smycken ö h t. Satte mig in i ett kriminalfall i England, där man inte kunnat hitta DNA från BO någonstans ö h t kopplat till GM, förutom minimalt från blod på insidan av en ring som GM burit. Denne GM hade inte burit denna ring vid gripandet, utan den låg någonstans obekymrat i dennes hem vid husrannsakan. Men visst är det är väl ändå fullständigt självklart att smycken analyseras?
Citera
2019-09-02, 13:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej precis ingen av oss vet någonting. Det är därför jag frågar skribenten hur hen vet att polisen anser att JG vet något om mordet.

Varför lägger du dig i min fråga till skribenten? Jag vill veta hur hen vet att "Polisen menar att JG visste vem mördarna var". Vet du svaret kanske? Har polisen gått ut med ett sådant statement?

Jag vet inte huruvida polisen anser att JG vet nåt om mordet.
Jag vet bara att han blivit förhörd ett par gånger. Och att Jag utryckte min dubier kring hand agerande, under både de långa upprinnelsen till mordet, som tiden efter. Och att jag anser att hans agerande vid kartläggandet, dvs att gå SDs ärenden, är förkastligt, i o m denne under hels längs tiden var en misstänkt, icke avskriven, mördare.

Det sista får du själv forska vidare i.
Citera
2019-09-02, 13:44
Medlem
Jokermannen, hur vet du att JG vet vem som begick brottet?
Citera
2019-09-02, 13:44
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi

Min bild av LW, som bygger på enbart material tillgängligt på internet, är att hon tycks ha en tydlig sex appeal. Mina personliga erfarenheter av sådana kvinnor är att det här inte är något som skall förväxlas med sexuell lättillgänglighet, som alltså är någonting helt annat. Såväl batik-problematik som promiskuitet går därför bort helt i denna min egen högst subjektiva föreställning om brottsoffret som person. Men jag kan naturligtvis ha fel här.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-02 kl. 13:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in