2019-09-02, 18:19
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tror bägge är starka men inom olika områden. - En av SD:s starka sidor är som jag uppfattat det en mycket utstuderad manipulation.

Tror inte att HD har så mycket på sitt mordkonto, men det återstår ju att se. - Den 14/15 maj bodde hon sedan c:a tre mån i egen bostad: Söndagen den 13 maj var HD och Si**en på väg mot Ö-bro, efter att över helgen ha företagit en längre cachingtur i Ö-götland. - Loggarna ger ett intryck av harmoni och samförstånd.

Dessförinnan: lör 21 april; c:a tre veckor före mordet, bjuder SD:s mor sin söte, för att inte säga festlige, son på hembakta bullar i V-ås. - SD hade efter en tvådagarskurs tänkt bli skyddsrumssakkunnig inom Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB), men upptäcker (ungefär samtidigt som HD tillsammans med sin mor och syster den 18 april hittar sin sista cache i Aten) att han saknar behörighet. I stället för att fortsätta plugga skyddsrumsfakta går han ut framemot kvällen och letar upp en cache samt hinner i förbifarten också trycka i sig en sliskig hamburgare. - Han synes ensam och övergiven; till råga på eländet har någon också haft fräckheten att offentligt kalla honom Tummetott; dessutom rättat hans felaktiga tidsuppgifter. Han har också anmälts för ofredande och misshandel, låt vara att utredningen betr. misshandel lagts ned i sept. - Hur som helst synes han ha tappat en del terräng.

Eftersom SD "love the smell of FTF in the afternoon" skyndar han sig fre 27 april att fixa em-fika på sitt jobb, innan han rullar i väg mot vildmarken. - HD, däremot, utökar på fm sina kunskaper inom mystlösande och cyklar sedan vidare mot nya burkar; under em byter hon färdmedel till Si**ens bil.

LW kämpar på med sin rehabilitering; hon väljer bort SD:s sällskap och söker sig till nya cachingteam.

Det är nu drygt två veckor fram till mordet.

Som alltid är du femomenal på att berätta en historia, fiktiv eller ej 👍🏻

Här kommer ett tillägg...

Med bara 4 dagar kvar till det brutala modnet på Lena...
...och Team Davidssons ler och njuter tillsammans i solskenet...
...de ser onekligen mycket lyckliga ut...

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/5cb352df-4b26-41fe-961c-d20d3b57de26_l.jpg
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/a8e11439-a331-400d-b2b4-b8e037ba39de_l.jpg
Citera
2019-09-02, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Jag anser dig inte partisk, jag kommenterade tidigare ditt svar till snorjohan då han kommenterade att Nötknäpparen bemöter all info som om HD var heliga Maria. Du bad honom att inte bli irriterad, medan jag förstod SnorJohans frustration. Ursäkta min otydlighet.

Tack det var skönt och bra det.
Då får du nog tänka på att vara lite tydligare, det blir lätt missförstånd här.
Citera
2019-09-02, 18:23
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nej, som det står innan bildlänken är det en bildkomposition. Har du något bättre ord att föreslå till den fingerade bilden, så tar jag tacksamt emot förslag så att inte fler tror att SD har tagit selfie utanför avspärrningen. Fast iofs skulle det inte förvåna ifall han gjort det.
Vem har gjort bildkompositionen med SD framför LW dörr när den var avspärrad?
Citera
2019-09-02, 18:23
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Så då fick även jag lämna mitt lilla bidrag till din imponerande sammanställning. Om det var klädsammare för MGM låter jag vara osagt. 😄

Tack, Loonrot! Jag är tacksam för att du gjorde mig uppmärksam på saken.
Njae, den ersatta bilden kanske inte är klädsammare, men han har tagit den på egen hand och den är inte manipulerad. Hans egna exempel på att han har flera sidor i sin personlighet? Nåväl, på den andra bilden ser han ut som den oskyldiga pojken han säger sig vara.

Länk till sammanfattning för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68579639
Citera
2019-09-02, 18:25
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vem har gjort bildkompositionen med SD framför LW dörr när den var avspärrad?

Vad har det för betydelse?

Citera
2019-09-02, 18:27
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Efter incidenten i bilen så får HD reda på deras vänsterprassel. Motivet till anmälningen vet jag, men lämnar den punkten tills vidare.

SD gör avbön till HD. I stort sett all kontakt klipps (ett resultat har ni sett på bilden från ett event). HD ger en viss förståelse för SD beteende. Dom hade varit sexuellt inaktiva under hennes sjukdomsperiod och han sökte mänsklig kontakt utanför äktenskapet.

Paret D försökte hitta tillbaka till varandra, men HD kände sig för sviken och SD:s försök lite för påträngande. Därav tar hon beslut att flytta ut. Dock fortfarande i tron/hoppet att dom ska hitta tillbaka till varandra, börja dejta och uppvakta för att bli nykära i varandra igen.

Varför SD nu tar upp relationen med LW vid sidan om vet jag inte, inte heller vem som egentligen var drivande. Hört att det var LW, men även att det var SD.

Mitt i allt detta, under den intensivaste planeringen för den stundande USA resan så får (antagligen, jag vet inte) HD reda på att SD och LW fortfarande hade en sexuell relation.

Eftersom han haft sexuell relation med LW medans hon varit ute med andra män, så trodde jag inte SD var svartsjuk. Men han har sagt att hon inte hade en sexuell relation med andra som är nämnda här.

Så till frågan: vem och varför?
Att båda sitter häktade för samma brott (mord), tyder att det finns bevis på att båda varit på platsen.
Givetvis kan en utfört och den andra ”städat”.
Men om det finns sanning i skadorna som LW hade, så känns det mindre troligt att det är hon som skriker.
Min hypotes om random par, där hon skriker vid åsynen vad som utspels, kan ju appliceras även här. SD slår ihjäl LW inför HD, som skriker i förfäran.
Hur och varför dom tog sig till planket är en annan sak jag inte förstår.

Då är väl knappast HD delaktig i mordet? Om hon bara står och tittar på och skriker? Åklagaren anser nog att hon varot delaktig i mordet om hon vill ha henne häktad.
Citera
2019-09-02, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Så då fick även jag lämna mitt lilla bidrag till din imponerande sammanställning. Om det var klädsammare för MGM låter jag vara osagt. 😄

Jag får säga detsamma; har nu också fått lämna mitt lilla bidrag
till @Honans utomordentligt välskrivna sammanställningar!

Gällande foto av MGM så kanske det tidigare var klädsammare.
Men man vet inte vad som rör sig i dennes tankeverksamhet -
mycket möjligt att det senare är betydligt häftigare och speglar
hans personlighet på pricken. Who knows.
Citera
2019-09-02, 18:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Nix , dom får inte träffa sina barn, bara advokaten..

Låter logiskt.

Synd om barnen, måste vara katastrofkänslor för dom med insatsstyrka och att polisen tror att mamma och pappa är mördare. Och inte vilken person som helst heller som polisen tror att dom har mördat.

Min tanke att det inte är bra i nuläget heller att barnen träffar föräldrarna när allt är kaotiskt för alla, utan att någon som har förstånd nog att ta hand om dom på ett så bra sätt som möjligt och kunna svara på frågor utan att oroa för mycket.

Tänker också på att personer som SD som är mycket manipulativa kan hitta på vad som helst. Tänk bara på Arbogakvinna som pekade på sin egen son (som var 12 år?). Hon försökte väl på många sätt smuggla lappar med uppmaningar om både det ena och andra (stämpling till mord på sin mamma bl a från fängelset).

SD skulle kunna påverka barnen som vittnen, eller på annat sätt kunna förstöra utredningen. Det skulle kunna räcka med så enkla meningar som:

Du älskar väl pappa, eller hur?
Vilket skulle kunna tolkas av ett barn att man inte får säga till polisen om man vet något.
Citera
2019-09-02, 18:33
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Tack, Loonrot! Jag är tacksam för att du gjorde mig uppmärksam på saken.
Njae, den ersatta bilden kanske inte är klädsammare, men han har tagit den på egen hand och den är inte manipulerad. Hans egna exempel på att han har flera sidor i sin personlighet? Nåväl, på den andra bilden ser han ut som den oskyldiga pojken han säger sig vara.

Jag måste iväg och slå ihjäl lite tid på annat håll.

Lev väl, pirater... och lycka till med värvet.
Citera
2019-09-02, 18:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Senaste händelseförloppet är så omskakande. Jag har hela tiden misstänkt att HD har något litet finger med i det hela (sedan hon hoppade på planet med SD anade jag oråd).
Men jag har fortfarande svårt att ta in möjligheten att hon kan vara _delaktig_ alternativt ENSAM GM. Senaste scenarierna & teorier som har cirkulerat, om att hon skulle varit en "stalker" av LW och planerat mordet och tillslut skridit till verket låter oerhört långsökt. Och skrämmande. Som manuset till en ny deckare.

Jag har aldrig trott på att mordet var planerat. Teorin om att SD och HD tillsammans skulle ha planerat och gjort dådet tror jag inte heller är så troligt. Jag tycker att det mesta tyder på att det var ett mord i "stundens hetta".

HD kan ju ha fått syn på SD och LW och smygit efter dom...känt aggressionen växa och greppat ett "tillhygge" på vägen...

Vi får hoppnings is snart svar på det här med planering eller ej.

Jag har hela tiden haft tilltro till den inormation som MV (Moralensväktare) delgett oss i tråden.
Det är en seriös postare, om man kollar på dennes posthistorik.
Så dennes kryptiska kommentar om ”någon form av planering” är intressant...

”Det finns indikationer på att mordet inte utfördes i affekt
utan att det fanns någon form av planering.””

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-09-02, 18:37
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Vad har det för betydelse?

Såg nu att det är du som fixat till bilden med en belåten SD framför LW,s avspärrade dörr. Den har figurerat tidigare i tråden ty jag känner igen den,
En eloge till dig Honan6 för att du hade ryggrad att erkänna det. Sånt ger tillit.
Såtillvida det inte var någon annan som avslöjade den förfalskade bilden?
Men hur tänkte du när du la in den i din sammanställning?

Edit: Ser nu att Lönnrot som fick dig att erkänna att det var en fejkad bild på SD framför dörren.
Ingen eloge alls till dig Honan6.
Här är bilden:
https://www.bildtagg.se/bild/lm3ztwxu9zyfcsilb9x9tgi
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-02 kl. 18:58.
Citera
2019-09-02, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Då är väl knappast HD delaktig i mordet? Om hon bara står och tittar på och skriker? Åklagaren anser nog att hon varot delaktig i mordet om hon vill ha henne häktad.
Håller med. Om medhjälparteori stämmer, kan man tänka sig att SD och HD gick ut i samförstånd. En part kan ha sagt till den andre att LW skulle näpsas. LW luras ut hastigt av en och mot planket. Överfall av andre. Hålls fast då första slaget delas ut. LW skriker. HD skriker och flyr. Ses raglande vid motorvägen av bärgare. SD fullföljer mordet och tar sig snabbt hem. Spekulation.

Edit: Raglandet skulle bero på Stesolid+ alkohol. Inte säkert att det var HD förstås. Personen kan ha uppfattats som berusad utan att vara det. Kanske bara förvirrad.
Senast redigerad av Elsa2018 2019-09-02 kl. 18:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in