2019-09-02, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Enligt polisen vet man inte vad motivet skall ha varit. Har åklagaren sagt det där?
Nope, inte åklagaren vad jag minns. Tror det var Nerikes Allehanda som skrev det ganska direkt efter att hon mördats. Vem som angav svartsjuka som motiv minns jag inte.
Citera
2019-09-02, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nej, som det står innan bildlänken är det en bildkomposition. Har du något bättre ord att föreslå till den fingerade bilden, så tar jag tacksamt emot förslag så att inte fler tror att SD har tagit selfie utanför avspärrningen. Fast iofs skulle det inte förvåna ifall han gjort det.
Fotomontage kanske blir mer klargörande.
Citera
2019-09-02, 17:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Nej, som det står innan bildlänken är det en bildkomposition. Har du något bättre ord att föreslå till den fingerade bilden, så tar jag tacksamt emot förslag så att inte fler tror att SD har tagit selfie utanför avspärrningen. Fast iofs skulle det inte förvåna ifall han gjort det.

Det förändrar ju saken en del vad gäller just den bilden. Skulle jag säga. Om det är lämpligt beteende överlåter jag åt dig själv att bedöma eftersom du med all sannolikhet är fullt kapabel att bedöma det.

Vore det inte bra med en särskild tråd för bildkompositioner som föreställer den misstänkte? På så sätt skulle de som är intresserade av det kunna studera denna sida av saken utan att störas av annat?
Citera
2019-09-02, 17:40
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ja, jag har kollat bilden nu. Vad vill han kommunicera med den bilden? Förstår han att som skäligen misstänkt, kan bilden uppfattas provokativ? Eller saknar det betydelse för honom hur han uppfattas? Märkligt, mycket märkligt.

Honan har sen dess förklarat att bilden tillhör hans privata etsningar av den misstänkte, så du för bortse från den.
Citera
2019-09-02, 17:43
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Och detta är ju synnerligen märkligt.🤔
Enl uppgift, "citat" från AB, hade ju åkl efter häktningen gått ut och bestämt hävdat att de anser att det föreligger sannolika skäl: vad har nu hänt som enl åkl har sänkt misst-graden?
Det där är säkert ett retoriskt uttalande, locket ligger stadigt på och de undviker att säga något som helst som media kan spinna vidare på. Antar att de vill behålla fokus i utredningen.
Citera
2019-09-02, 17:46
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det förändrar ju saken en del vad gäller just den bilden. Skulle jag säga. Om det är lämpligt beteende överlåter jag åt dig själv att bedöma eftersom du med all sannolikhet är fullt kapabel att bedöma det.

Vore det inte bra med en särskild tråd för bildkompositioner som föreställer den misstänkte? På så sätt skulle de som är intresserade av det kunna studera denna sida av saken utan att störas av annat?

Nej, bilden är inte ett lämpligt beteende av mig, men med tanke på hur SD själv har använt bilder på sin GC:sida t ex som "Skrik som en gris", nedräkningsbilderna han sen tog bort, budskap till trådskrivare och GC:are som han stört sig på, videoklipp och länkar med olika budskap som "I see you" o s v så känns min bild ändå rätt så oskyldig, men den manipulerade bilden kanske ser alldeles för äkta ut. Jag tar till mig av dina rader och kommer att ersätta den med en annan bild.
Citera
2019-09-02, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Enligt skribenten Filttoffla (som säger sig ha känt SD i 20 år) så studerade
SD till pilot vid SAS Flight Academy och blev färdig pilot strax efter 11/9 2001.

Utbildade sig till byggingenjör förmodligen i Stockholm eller Västerås, enligt
samme skribent Filttoffla. Årtal har dock ej framkommit.

Honan6, är det något du vill ta med i din sammanställning att
SD är utbildad pilot?

Erinrar mig medan jag skriver att det var en skribent som ifrågasatte
om det verkligen stämde, med SAS Flight Academy och året 2001.

Tillägg: Det var detta inlägg jag kom att tänka på, skribenten
@DreamTwister som inte riktigt trodde på det:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Skribenten @Filttoffla säger att h*n arbetat med SD och
känt honom under 20 år. @Filttoffla spekulerar att det
efter 11/9 -attacken i USA var trögare att få jobb som
pilot. Enligt honom/ henne så tvingades oerfarna piloter
att jobba under dåliga villkor, för att uppnå de flygtimmar
som krävs för att behålla sina typcert.

Se alla inlägg nedan, som skribenten ModestyBlaiser sammanställt
den 18/9 -18, med inlägg av skribenterna @ Filttoffla samt @mjukdocka,
angående SD:s yrkesliv:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen(2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-09-02 kl. 17:54. Anledning: Tillägg
Citera
2019-09-02, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Honan har sen dess förklarat att bilden tillhör hans privata etsningar av den misstänkte, så du för bortse från den.

Ja, såg det i efterhand. Inte bra att döma honom på felaktiga grunder. Tycker inte du att det ska bli sannerligen intressant när Fup kommer att få se vilka som talat sanning, och inte här i tråden angående deras unika insiderkännedom.
Med tanke på den massiva motsägelsen i det mesta? För vad vet vi egentligen? Konkret. En skilsmässa. Geo-intressen.

De hade ett mångårigt förhållande är alla överens om, men sedan går åsikterna isär.
Senast redigerad av Mirandamirage 2019-09-02 kl. 17:59.
Citera
2019-09-02, 17:48
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag fick för mig att den bilden mer är ett fotomontage av Honan6, en liten blinkning till linslusen?
Så har även jag tolkat bilden, ett montage av Honan6
Citera
2019-09-02, 17:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Om det var planerat förstår man inte hur hjärnorna på två vuxna människor kan komma till en sådan totalt idiotiskt ond slutsats att en person ska dö.
Varför inte flytta till en annan stad i stället. En ganska så mycket smartare lösning. Om HD är iblandad, varför i helvete (ursäkta kraftuttrycket) inte byta ut pekoralet till karl och gå vidare i livet.
Eller hade det slutat lika illa för henne då kanske?
Men eftersom SD inte verkar ha haft ihjäl något tidigare ex (svårt att tro att han har något iofs) av svartsjuka så tyder det väl på att HD har ett finger med i spelet.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu har jag inte läst alla inlägg de senaste dagarna, och bilddumpen har försvunnit i bruset...

Jag förstår hu du menar att man kan förstå och se JGs besvikelse.
Men jag kan också se ett dolt "hot".
Det hotet består i att någon har gjort sig besväret att ta reda på vem nicket är, dvs vi vet vem du är.

Istället kunde man ha skrivit ett generellt inlägg, men även det känns konstigt.
Jag försöker tänka mig in i JGs situation.

Kanske (om jag var helt oskyldig och trodde stenhårt på SD) skulle jag prata med mina vänner om att jag läser på flashback och att det verkar som att det är människor som känner SD som skriver där, har du sett det? Kanske skulle jag också uttrycka mina egna tankar.

Kanske skulle jag också försöka lista ut vilka de var.
Det skulle inte finnas på världskartan att jag skulle infiltrera tråden (säger inte att det är det han har gjort), och absolut inte tvinga på mina egna tankar, kräva att andra inte får skriva eller hota (naturligtvis inte) någon.

Att luska ut nick på flashback och lägga upp det offentligt på fb...
Det kan tolkas som att hängs ut på skampåle, ha en avskräckande effekt på andra och sist men inte minst upplevas som ett förtäckt hot...

Skärmdumpen (JGs kartläggning/ identifiering/kontakt med fb-postare): https://myfile.is/l1Ne704dna/EC6AFB57-F4AE-4779-89E5-DC290CB10FEE_jpeg
Citera
2019-09-02, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Två till synes helt normala nyskilda och ateistiska småbarnsföräldrar i Örebro skall alltså enligt åklagaren tillsammans ha lurat in en frikyrkopastor (som en gång vigde dem) bakom ett bullerplank vid motorvägen och slagit ihjäl henne. Motivet är enligt polisen en gåta. Märkligt att inte seriös riksmedia tar upp det här, borde ju vara ett riktigt scoop.

"Seriös riksmedia"; finns det sån.🤔 I detta land.
Men visst har de stora tidningarna skrivit en hel del om fallet. Kanske inte så mkt nu om HD, hennes roll etc.
Men eftersom det råder så stora frågetecken om det i nuläget så är det kanske ett bra val.

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Någon har inte koll.
Antingen åklagaren eller Aftonbladet.
Jag satsar på att det är Aftonbladet som surrar.

Ja. Är med på ett gemensamt bett.

Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det där är säkert ett retoriskt uttalande, locket ligger stadigt på och de undviker att säga något som helst som media kan spinna vidare på. Antar att de vill behålla fokus i utredningen.

Njo, men det blir ju en något märklig retorik att pendla mellan misst-graderna. Om syftet är att få arbetsro och hålla fokus.
Citera
2019-09-02, 17:52
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Nej, bilden är inte ett lämpligt beteende av mig, men med tanke på hur SD själv har använt bilder på sin GC:sida t ex som "Skrik som en gris", nedräkningsbilderna han sen tog bort, budskap till trådskrivare och GC:are som han stört sig på, videoklipp och länkar med olika budskap som "I see you" o s v så känns min bild ändå rätt så oskyldig, men den manipulerade bilden kanske ser alldeles för äkta ut. Jag tar till mig av dina rader och kommer att ersätta den med en annan bild.
Största problemet med den bilden var väl att han var svår att känna igen utan utstickande tunga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in