2019-09-02, 16:25
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Toppenprogram!

Jag satt med ett leende på läpparna under i princip hela programmet, men då var jag i och för sig stenad också.
Gillar att alla är ifrån samma samhälle som dom gör stöten i, och att det var ett ställe där dom har lite småkul dialekt, det förhöjde stämningen.
Hade dock varit ännu roligare om dom talat med Linköpingsdialekt.

Nog det första programmet som jag känner ett sug efter att själv vara med i faktiskt.
Citera
2019-09-02, 17:45
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Chrille rejält insatt i vad som behöver göras för att inte lämna några spår efter sig. Det är definitivt inte första gången han planerar ett brott
Dom sa i inledningen att han tycker om att läsa om brott och polisutredningar.
Citera
2019-09-02, 20:00
Medlem
JymdKjams avatar
Helt skandalöst och ogenomtänkt! Att våra skattepengar förslösas på förringade av brott är ju helt oacceptabelt!

SVT borde stämmas för uppvigling, minst!!
Citera
2019-09-02, 20:51
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Helt skandalöst och ogenomtänkt! Att våra skattepengar förslösas på förringade av brott är ju helt oacceptabelt!

SVT borde stämmas för uppvigling, minst!!
Varför har folk ingen humor nu för tiden.
Citera
2019-09-02, 22:03
Medlem
Det sänds i åtta avsnitt, vilket gör riggen rätt uppenbar. Vad hade de visat i sju och ett halvt avsnitt om alla åkt dit direkt. Så hade det troligen blivit om det varit verklighet, polisen fick larmet någon minut efter att de lämnat brottsplatsen. Med riktig polisjakt, som gjorts vid en riktig kupp på 50 miljoner, med helikopter m.m. så är jag övertygad om att alla blivit gripna omedelbart.
Citera
2019-09-02, 22:46
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalamityJane
Vad tror ni om detta? Börjar 1 september

"Tio helt vanliga Askersundsbor ska planera och genomföra en spektakulär kupp. De ska stjäla 50 miljoner kronor, gömma bytet och fortsätta sina vanliga liv. Samtidigt sätter fjorton av Sveriges mest erfarna poliser igång en jakt på att hitta både pengarna och "tjuvarna". Polisstyrkan gör allt i deras makt för att försöka lösa brottet och använder samma metoder som om det hade varit en riktig brottsutredning. Är det den osannolika stöldligan eller polisen som kommer att gå segrande ur spelet? Del 1 av 8."

Varför gör SVT så mycket skit som snarare hör hemma i komersiella kanaler?
Citera
2019-09-02, 23:35
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Varför har folk ingen humor nu för tiden.

Du missade själv ironin i inlägget du citerade, så jag säger detsamma.
Citera
2019-09-03, 03:50
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Var hade ni gömt pengarna om ni fick bestämma? Jag fick uppfattningen att vissa gömde dem i direkt anslutning till sina arbetsplatser vilket inte känns särskilt begåvat.

Sen undrar jag om det inte hade funnits en poäng med att få övervakningskamerorna ur funktion. De visste ju ändå var de var placerade.
Senast redigerad av -SchmergliN- 2019-09-03 kl. 04:03.
Citera
2019-09-03, 09:07
Medlem
Joe Blows avatar
Banandemokraturen Sverige i ett nötskal.

Om gamla poliser med erfarenhet av brottsutredningar vill jobba extra och avlönas av staten borde dom väl utföra riktigt polisarbete. Eller?
Citera
2019-09-03, 09:10
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Var hade ni gömt pengarna om ni fick bestämma? Jag fick uppfattningen att vissa gömde dem i direkt anslutning till sina arbetsplatser vilket inte känns särskilt begåvat.

Sen undrar jag om det inte hade funnits en poäng med att få övervakningskamerorna ur funktion. De visste ju ändå var de var placerade.

Man ska inte glömma, att även om det så långt det är möjligt ska vara realistiskt så är det också en tv-produktion. Det finns lagar att förhålla sig till osv.
Precis som många varit inne på så kan man därför inte ringa Telia och göra en "Riktig" mast-tömmning osv.
Jag kan tänka mig samma problem vad gäller fastigheter när det gäller husis.
Det måste alltså finnas ett regelverk att förhålla sig till, därför kan man nog tycka vissa saker är lite "korkade".

Lite samma sak som att det vore en enkel sak att låta en polare smuggla ut mat i skogen om man är med i Farmen, men man bryter då mot regler osv...
Citera
2019-09-03, 12:59
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Du missade själv ironin i inlägget du citerade, så jag säger detsamma.
Okej. Dock är det ju fler som sagt detta på allvar.
Citera
2019-09-03, 15:41
Medlem
Är det inte olagligt att åka med falska skyltar ? Då har de ju faktiskt begått ett riktigt brott redan. Men det kanske räknades som inhägnat område det där när de "spanade".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in