2019-08-10, 23:27
Medlem
Vad tror ni om detta? Börjar 1 september

"Tio helt vanliga Askersundsbor ska planera och genomföra en spektakulär kupp. De ska stjäla 50 miljoner kronor, gömma bytet och fortsätta sina vanliga liv. Samtidigt sätter fjorton av Sveriges mest erfarna poliser igång en jakt på att hitta både pengarna och "tjuvarna". Polisstyrkan gör allt i deras makt för att försöka lösa brottet och använder samma metoder som om det hade varit en riktig brottsutredning. Är det den osannolika stöldligan eller polisen som kommer att gå segrande ur spelet? Del 1 av 8."
Citera
2019-08-10, 23:35
Medlem
Helt klart en kopia på ett liknande program i USA som gick på TV12 eller vad det nu var. Inte helt enkelt att hålla sig borta utan att lämna spår efter sig. De åker dit vad det lider och vissa snabbare än andra. Men visst kan det bli spännande om det är underhållande personer.
Citera
2019-08-10, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Helt klart en kopia på ett liknande program i USA som gick på TV12 eller vad det nu var. Inte helt enkelt att hålla sig borta utan att lämna spår efter sig. De åker dit vad det lider och vissa snabbare än andra. Men visst kan det bli spännande om det är underhållande personer.

Jag visste inte att det gått på Tv 12, vad hette det då?
Citera
2019-08-10, 23:51
Bannlyst
Aldrig sett något liknande men jag har haft en liknande program-ide´i mitt huvud under många år.
Citera
2019-08-10, 23:57
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Det låter ju i alla fall intressant . Mycket möjligt att jag kollar för och se om det är underhållande
Citera
2019-08-11, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Det låter ju i alla fall intressant . Mycket möjligt att jag kollar för och se om det är underhållande

Eftersom jag antar att tjuvarna blir filmade av svt när de utför "brottet" är det väl bara för poliserna att begära ut svt's filmmaterial. Boom, busted.

Är det något fiktivt bankvalv de ska råna eller?
Är tjuvarna en och en eller alla tio i grupp. Ju fler som vet en hemlighet, ju svårare är det att behålla hemligheten.
Citera
2019-08-11, 09:29
Medlem
Det blir svårt att lyssna av informationen på gatan om brottet bara begåtts fiktivt.
Inga kontakter kommer tas med andra brottslingar.

Sedan kan jag personligen tycka att man kan göra om programidén lite.

"14 erfarna poliser förstärker upp i Västerås för att beta av alla våldtäktsfall som bara blivit liggandes."
Men det är kanske inte lika spännande i TV?
Citera
2019-08-11, 12:35
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggypigglet
Eftersom jag antar att tjuvarna blir filmade av svt när de utför "brottet" är det väl bara för poliserna att begära ut svt's filmmaterial. Boom, busted.

Är det något fiktivt bankvalv de ska råna eller?
Är tjuvarna en och en eller alla tio i grupp. Ju fler som vet en hemlighet, ju svårare är det att behålla hemligheten.
Ja, jag är nyfiken på hur det lägger upp det . De borde ju kunna fånga in "tjuvarna " på noll tid .
Men jag antar att de kommer inte bli så lätt vad man får se i alla fall . Annars inget tv-program
Citera
2019-08-11, 12:53
Medlem
Pirre77s avatar
Som om inte det här landet har tillräckligt så det både räcker och blir över med riktiga brott för eviga tider, så ska man nu alltså sätta ”14 av landets mest erfarna poliser” att göra ”allt i sin makt” för att lösa ett fiktivt brott?

Varför inte sätta dessa 14 erfarna poliser på att göra ”allt i sin makt” för att lösa verkliga brott istället?
Citera
2019-08-16, 01:39
Medlem
Uninteresteds avatar
Det är helt enkelt gamla poliser som är med i tv-serien, ingen förutom hundförarrna/en jobbar nu som polis(dessa var med på ledig tid).

Jag tror detta kommer bli succe.

https://www.svtplay.se/klipp/23289646/smygtitt-tjuv-och-polis
Citera
2019-08-17, 15:57
Medlem
C.H.Ts avatar
Det är som sagt inte aktiva poliser, utan poliser som idag jobbar med annat eller har gått i pension.

Här finns trailern

https://www.svtplay.se/klipp/23289646/smygtitt-tjuv-och-polis?start=auto
Citera
2019-08-20, 01:57
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Det är som sagt inte aktiva poliser, utan poliser som idag jobbar med annat eller har gått i pension.

Här finns trailern

https://www.svtplay.se/klipp/23289646/smygtitt-tjuv-och-polis?start=auto
Palmegruppen på jobbet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in