Citat:
Ursprungligen postat av
Dr King
Tror polisen är nöjda med vinklingen på denna serie. Poliserna framställls som kloka personer som jobbar smart och rationellt. Tjuvarna däremot är rejäla spån dummare än Jönssonligan som gör det ena nybörjarmisstaget efter det andra.
Roger och Jan verkar redan ha åkt dit eftersom de har använt sina vanliga mobiler alldeles för mycket i samband med brottet. Hur kan de inte ha snappat upp att brottslingar alltid använder kontantkort som kastas direkt efter brottet.

Hela idén är kul och just som du sitter jag hemma och tycker jag hade gjort det bättre och hade tyckt det varit kul att testa komma undan.
Det stora problemet är att tjuvarna är en stor grupp nybörjare. Även om självaste GW hade fått leda dom så är det som att ha hand om en grupp snoriga dagisbarn "jaha oj, jag glömde stänga av telefonen". Risken att åka fast ökar dramatiskt med antalet inblandade, speciellt när de har dålig koll. Sen har man en liten annan budget om det rör sig om ett riktigt brott på 50 miljoner, eller monopolpengar.