2019-09-02, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia65
Hur vet du att han hittar på? Vet du mer än vad vi läst här inne eller har fakta som stämmer? Kan du inte dela med dig i så fall.
För att han är ett välkänt troll här på Flashback! Det hade du också förstått om du gått igenom hans tidigare posthistorik... Jag känner till användaren JM sen tidigare...

Sen så är det många gånger helt uppenbart att han ljuger... Sen så har han inte presenterat några bevis för det han lägger fram som fakta här i tråden... Han är mytoman...

Sluta va så naiv... Det är önsketänkande från din sida, att han sitter på en massa känsliga uppgifter, som han sedan väljer att läcka till oss här i tråden!

Sedan till JM: Du kan fortsätta att massanmäla mina inlägg! Jag bryr mig inte...
Citera
2019-09-02, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Jag har också varit med från början till idag, fastän jag i huvudsak bara har läst i tråden. Det som förvånar mig är att man kan ha en tes som är så stark att man vägrar omvärdera den när ny information dyker upp, den typen av starka försvarsmekanismer visar att du inte är saklig utan partisk. Varför behöver du vara det när du inte själv känner de inblandade personerna i fråga? Det är min huvudsakliga bryderi.

Att de som känner team Davidsson däremot har jag full förståelse för att de inte kan tro det om sina vänner, barn, kollega etc. Det är helt naturligt, men den kategorin är inte heller något som juridiken i första hand värderar som de mest åtråvärda vittnen vid en mordrättegång, av förklarliga skäl. De bedöms ha större risk för att vara jäviga eller partiska.

Vet inte varför du tycker att jag skulle vara partisk, nu förvånar du mig verkligen...eller vill du bara provocera mig eller få mig att framstå som oseriös? Inte snyggt av dig i så fall..!!

Jag har gett olika spekulationer hela tiden utifrån nya uppgifter som kommit fram. Och vinklat både SD och HD ur olika synvinklar för att kunna komma fram till en så logisk sanning som möjligt...!! Ingen mer än du har anklagat mig för detta, så hur du kan tolka mig så fel, medvetet eller omedvetet, hoppas jag att du vill förklara nu!

Vad är det för nya uppgifter du tycker att jag missat i så fall???? Borde du inte vara saklig och skriva det om du ändå ska klaga........????

Jag tycker du ska läsa om nu för den enda jag kan påstås vara partisk med är just LW i så fall, just för att det är just Lena som ska få upprättelse, om jag nu skulle vara partisk med någon på något vis!!
Citera
2019-09-02, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
HD va så vitt jag vet inte anhållen, då blev hon
troligen aldrig kroppsbesiktigad.

Nej, just det, det blev hon nog inte då. För kroppsbesiktning krävs väl misstanke om brott som skulle leda till fängelse? Och hade hon varit misstänkt då, hade hon anhållits. Skit.

Tillägg:
Om det stämmer att husrannsakan utförts hos HD, måste misstanke funnits. Jag försöker att bli klok på vad som krävs för det det ena och det andra. Någon kunnig kring detta som kan hjälpa till?
Senast redigerad av lndigo 2019-09-02 kl. 15:15. Anledning: Tillägg
Citera
2019-09-02, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
jag fattar -- jag såg ett "ömt" foto på LW och JG när jag googlade. De har ju iaf varit mycket goda vänner /trio t o m och två killar och en tjej..ja kanske JG gjort närmanden och LW försvarat sig med att hon vill bibehålla vänskapen och sen uppdagas LW och SDs relation och då faller ju det argumentet platt..plus att JG också var/är god vän med HD (en del säger att han kände henne först s a s) så han hade inte rygg nog att stå upp för båda (neutral) plus att hans manliga ego fått sig en törn.

Asså om de nu haft en relation så gissar jag att det är nog väldigt längesedan, alltså långt innan hennes relation med SD började. Om det nu är sms mellan JG och LW, det vet vi ju inte helt säkert.
Citera
2019-09-02, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Spekulerar följande nu:
Jag tänker att det där där ”flippandet” grannarna fick bevittna, kanske inte är ett ovanligt raseriutbrott hos Hanna, även om det var just nytt för grannarna?
Kanske ligger det och pyr i HD rätta personlighet under den annars tillsynes likgiltiga beteendet? Det skulle kunna förklara varför många verkat tassat på tå för henne? Även SD som inte verkat våga skiljas från henne? Kanske kände han att han inte hade något annat val för barnens skull, kanske han även var orolig för barnens säkerhet och samtidigt inte ville ta ifrån barnen deras mamma som de älskade även om han själv inte gjorde eller gör det? Om man tänker att SD inte litade på hennes pga hennes humör och ev vad hon kan ta sig till, så kan han också mycket väl oroat sig för att hon tex är mycket labil och kanske ev skulle kunnat skada barnen, kanske rent av farlig för dom). Lägger till att jag tänker såhär för jag har svårt att tro att både SD och HD skulle vara precis lika farliga. Någon bör ha stannat kvar i äktenskapet mot sin vilja pga att barnen var små när SD inledde sin relation med LW.

Kanske var det just precis samma raseri och flippande den kvällen 14 maj 2018?
Obs menar inte att SD är oskyldig, det var bara en spekulation om HD som kan förklara SD situation före mordet och varför han inte skiljdes från henne?
Om man nu tänker att bara en person är farlig av paret D...!?

Spinner man vidare på det...så kan det ju också vara möjligt att SD utnyttjade HD raseri till att mörda LW, att han är anstiftare för att slippa HD, och samtidigt straffa LW för att hon inte längre ville ha honom?

Jag tänker alltså att någon av HD och SD lurat den andre..frågan är bara vem?
Men de är givetvis skyldiga båda två fast med olika motiv i så fall...??
Så tänker jag eftersom jag har svårt att få ihop, att båda två planerat detta tillsamman i samförstånd, under en längre tid, men påminner att det bara är spekulation som sagt.

Smartamarta, din förställningsförmåga är det inget fel på men vad är rimligt? Vad som är rimligt i detta fall är jag högst osäker på. HD, vem är hon egentligen? Bilden av henne är motsägelsefull, precis som det mesta i tråden. Låt mig säga som så att det här avtrubbade, likgiltiga, avstängda beteendet som du nämner, tror jag är ett direkt resultat av medicinering. Sedan tror jag hon är introvert, i betydelsen att hon har ett rikt inre reflekterande liv, som gör henne mindre beroende av yttre respons, som exempelvis extroverta personer vanligtvis är. Introverta personer begrundar och har vanligtvis en stark integritet. Du får förtjäna din plats, om du ska nå innanför skalet. De brukar inte heller falla för smicker lika lätt som extroverta personligheter. Det kan ta tid att lära känna en introvert person.

Som jag sa tidigare, så tror jag att SD periodvis förde HD bakom ljuset både när han var otrogen, och även efteråt då otroheten avslöjats, åtminstone en period då han ånyo dubbelspelade som "offer"för Lws efterhängsamhet. Fast han själv var delaktig i att vara och nalla ur syltburken, när andan föll på.

Vad gäller HD:s eventuella lynnighet, och gällande att vara obalanserad, att stanna kvar för barnens skull etc. kan jag bara säga att jag vet inte alls, Hon ballade ur på slutet, ja, men hon är ursäktad, som förälder .Men sedan...njaee då måste jag läsa in massa annat jag saknar stöd för. Men det är inte omöjligt. Känner till sådana fall in real life där det du beskrivit ovan stämmer in bra.

Angående att ngn har stannat kvar i förhållandet mot sin vilja när barnen var små tror jag inte stämmer. Jag tror att HD alltid ville behålla Stefan, och fortfarande i högsta grad. Skilsmässan ser jag som ett sätt för dem att få bort fokuset på dem som ett par och team, som samarbetar ända in i döden för att lösa ett problem: LW. Jag tror inte heller att SD någonsin ville förlora fru och barn, inte för närvarande heller. Däremot ville han under en lång period ligga med LW. Han tänkte med Petter- Niklas. Ville både äta och behålla kakan. Till slut tvingades han välja, och ville satsa på familjen. Han älskar barnen mycket mer än någonsin Lena. Hon kunde aldrig konkurrera mot familjelivet när allting ställdes på sin spets. Just därför och av fler anledningar har han och Hanna levt som siamesiska tvillingar sedan mordet på SD. Tajtare än någonsin.
Citera
2019-09-02, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Kan det vara så att SD hade en ny "erövring" på gång och en av tre måste bort?
Jag menar nu smset om om min fru ringer så känner inte du mig.

Ja det var en ny intressant och spännande tanke...fast skulle han orka tampas med tre kvinnor som fightas om honom??
Kanske bara ännu mer spänning för honom?? Han kanske är helt omättlig på draman???
Citera
2019-09-02, 15:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Varför åkte han då en rundtur med en mugglartjej... fyra dagar före mordet:
https://www.relive.cc/view/e1117735551
Si**en verkar mer ha varit en vän hon kunnat geocacha och prata med.

Om båda ville göra varandra svartsjuka; varför skulle då LW bort..?

Jag pendlar som en vindflöjel i vinden...

- Jag ser en kvinna som skiljer sig, som flyttar. Som är ute mycket med S*llen tiden innan mordet.
Jag kan inte se mycket konstigt i att hon flyttar i en lgh som visserligen via baksidan är vänd mot LWs baksida. Om de verkligen kan se in till varann? Är inte övertygad. Träd och buskar mellan. Kanske vintertid går det att ha mer insyn, men hur mycket ser man in från det hållet och in i vardagsrummet?
Usch, hemsk tanke; kikare?
Perfekt avstånd för tjejerna som ska byta hem varannan vecka, lätt för dom att hämta saker, alternera vb. Nya Hjärsta är inte stort, och en bostad i den prisklass som den bostaden hade är mer i klass med vad hon kan betala på sin sjuksköterskelön. Det blir inte billigare att ha delat boende. Det är mest villor annars i Hjärsta.

- Jag ser en man som har en fru som har flyttat ut och med vilken han ligger i skilsmässa. Den går igenom någon gång i januari 19. SD som tidigare cachat mycket tillsammans med andra ses nu strax före mordet cacha med en fd studiekamrat/mugglare före och efter mordet (minns jag fel?)

- medan LW cachar frenetiskt med en mängd olika personer. Bl a är hon i Stockholm och hälsar på BeholderX med vilken hon planerar att tälta med på Norgeresan som ska ske strax efter mordet.

https://www.google.com/maps/place/F%C3%A4rdemansgatan+45,+703+60+%C3%96rebro/@59.2897716,15.1841734,138m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x465c1531dfcc5319:0x2eb8a c1c70b9803f!8m2!3d59.290229!4d15.1843752
Citera
2019-09-02, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tror inte att lW använde kryckor för tillfället. Hon hade kommit igång ganska bra efter skadan.
Och om kryckan skulle saknas hade säkerligen polisen märkt det.
Man kan bara hoppas att de kollat om det funnits blod på olika redskap som fanns tillgängliga. Även om man tvättar rent ett redskap/tillhygge är det otroligt svårt att få bort alla rester...
Det fetade... Precis! Sen vet jag inte om det är helt bekräftat att ett tillhygge faktiskt har använts för att döda LW, även om detta är högst troligt... Men om så är fallet, så tror jag isåfall att man redan nu vet vad för tillhygge som har använts.
Citera
2019-09-02, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Svartsjuka kan vara motiv till mycket och upphov till hämndbegär på olika nivåer, dock inte mord vanligtvis.
Känslor och begär är något annat som är svårare att stå emot och där de flesta inte gör ett konsekvenstänk innan, oftast har man ju förhoppningar och drömmar i samband med detta.
Flytten behöver inte betyda så mycket mer än att det finns poänger med att separerade föräldrar bor nära, samt att hon absolut såg för- (och nack-)delar med att bo nära LW. När hon väl är på plats kan andra känslor uppstå och eventuellt utnyttjande av densamma.

Jag tycker sammanfattningsvis att det finns många teorier som är troliga - eftersom vi inte har tillgång till avgörande detaljer om hur SD och HDs relation fungerade t ex, inte heller SD och LW eller som trio för den delen. Men det jag menar är att diskutera svartsjuka som ett självklart och enahanda motiv det tror jag är för lättvindigt.
Otroligt många olika trådar man kan dra i som tillsammans väver detta nät som sedan drogs åt kring LW och hur illa hon än kan ha betett sig enligt vissa så är man inte förtjänt av att dö - varken för att man vill att saker ska gå rätt till i GCsammanhang, man dissar någon, olycklig kärlek eller bidrar till otrohet för någon annan.

De vanligaste motiven till mord brukar vara svartsjuka, hämnd, pengar etc. Så ja, det är och förblir det troligaste motivet.
Citera
2019-09-02, 15:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mormedkoll
Har man gått ut med att Lena dog samtidigt som hon försvann? Tänker att mordplats och fyndplats är densamme men hur i hela friden kan man ha missat henne under fem dygn? Hundar, katter och fåglar borde ju ha dragits dit och de flesta i området visste ju att en kvinna försvunnit?? Jag förstår att ni gått igenom detta förut men jag har verkligen så svart att förstå, varför gick inte dessa människor förbi hennes kropp dagarna innan? Eller någon annan för den delen? Kan någon ha räknat fel?

Man måste väl utgå ifrån att kvarterets frigående huskatter varit där och kalasat några kvällar innan de krupit upp i tv-soffan hemmavid.
Citera
2019-09-02, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag ber högaktningsfullt om ursäkt för att jag spred desinformation och käpphästen, jag måste nog läsa LW-tråden från början

Din rackare där hahaha
Ja men då var det klart och färdigfiskuterat alla fall!
Men anledningen till att det kom upp til diskussion var pga diskussion om HD föräldrars hus eller sommarstuga har genomsökts??
Ber om ursäkt om det redan kommit fram svar om det..ligger lite efter i tråden just nu 😬
Citera
2019-09-02, 15:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Jag har fortfarande svårt att ta in att det skulle vara HD som ensam utförde dådet. Om misstankegraden skulle ändras till sannolika kanske det kan ligga något i din teori...
Jag har funderat lite mer på "tillhygget" som användes vid dådet. Vad kan det ha varit? Visst diskuterades det i början av tråden? Men då hade det inte framkommit hur LW dog. Jag vill minnas att jag läst något om ett försvunnet basebollträ (som tillhörde LW eller något av barnen)?

Nån funderade på LWs krycka , som hon fortfarande använde vid den tiden...

Nån annan funderade på spaden/snöskyffeln(?) som syns på NA foto vid avspärrningen när gon just försvunnit...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in