2019-09-02, 12:35
Medlem
Jobbar inom lackering och baltar en del med tinner när jag ska rengöra sprutan. Börjar bli lite trött på att konstant få byta handskar då tinner går rakt igenom och dessutom förstör handsken. Finns det några handskar som är bra emot detta, eller behöver jag helt enkelt bara sluta balta?
Citera
2019-09-02, 12:40
Medlem
Amazon-mannens avatar
Jag använder vanliga kirurghandskar vid thinner hantering, både i jobb och på fritid.
Köp inte billiga Feltema-handskar utan märkning, utan handskar med märkning om kemikalieresistens.
Jag kör TouchnTuff-handskar.
Citera
2019-09-02, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Jag använder vanliga kirurghandskar vid thinner hantering, både i jobb och på fritid.
Köp inte billiga Feltema-handskar utan märkning, utan handskar med märkning om kemikalieresistens.
Jag kör TouchnTuff-handskar.

Ska absolut kollas upp! Var köper du dessa?
Citera
2019-09-02, 12:48
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cykelpump69
Ska absolut kollas upp! Var köper du dessa?

Har 2-3 st lådor jag fick på ett jobb när de skulle byta leverantör och nån stirrig EHS-typ ville slänga ut allt gammalt
Tack säger man.
Citera
2019-09-02, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Har 2-3 st lådor jag fick på ett jobb när de skulle byta leverantör och nån stirrig EHS-typ ville slänga ut allt gammalt
Tack säger man.

De går inte sönder vid användning? Googlade och det ser ut som vanliga gummihandskar nästan?
Blir att dra hem en låda och prova iallafall, tackar som fan för tipset!
Citera
2019-09-02, 17:56
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cykelpump69
De går inte sönder vid användning? Googlade och det ser ut som vanliga gummihandskar nästan?
Blir att dra hem en låda och prova iallafall, tackar som fan för tipset!

Vi använde handskarna vid lättare monteringsarbeten i verkstadsmiljö, där grejerna ofta var indränkta i olja/lösningsmedel. Visst, du får byta då och då för handskarna håller inte en hel arbetsdag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in