2019-09-02, 10:20
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Och vad har de andra förutom att skapat alla problem vi har? Menar du deras anti-demokrati?

Du är inte så smart... Men det ligger tydligen i tiden bland kommunister.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
SD är det enda parti som inte aktivt, medvetet & i samförstånd varit med & skapat problemet.
Så det finns ju en chans att dom har ett lite annorlunda perspektiv på frågorna.

Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Bra sammanfattning.

Förmodligen bättre lösningar än de 7 partier som orsakat problemen, tror du inte det?

OnT: Sossarna har missat en bokstav i partinamnet, ska vara socialodemokraterna.

Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
Byt ut SD mot V och MP haha.

Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
jag tror v fixar detta med höjt flerbarnstillägg så att det lönar sig att skaffa några extra barn i förorterna som föds till utanförskap?

dessutom är det en feministisk reform

"V får igenom höjt flerbarnstillägg
Vänsterpartiet har fått igenom sju ekonomiska reformer i budgetförhandlingarna med regeringen.

– Det är feministiska reformer, säger partiets ekonomisk-politiska talesperson Ulla Andersson."

https://www.svd.se/v-far-igenom-hojt-flerbarnstillagg
Så svaret på min fråga är alltså ingenting. SD har suttit i riksdagen i snart 10 år och blir fortfarande inte inbjudna till den här typen av samtal. Säger lite om hur inkonstruktiva de är.
Citera
2019-09-02, 10:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Så svaret på min fråga är alltså ingenting. SD har suttit i riksdagen i snart 10 år och blir fortfarande inte inbjudna till den här typen av samtal. Säger lite om hur inkonstruktiva de är.
Det måste vara det med ologiska jag sett uttryckas i skrift på ett bra tag.

Det andra partierna har sagt att det inte finns något problem & kallat SD för "rasister".

När det nu inte längre går att sopa kaoset under mattan, så är alltså det stora problemet att SD inte är konstruktiva?
Citera
2019-09-02, 10:27
Medlem
GeleZachas avatar
Det är ju fan sjukt att inte sossarna kommit längre när det gäller SD... Men i ärlighetens namn tror jag att de vet att SD delar sossarnas värdegrund, och att de bara är rädda att förlora PK-väljare... Jag är själv sosse, och tycker att sossarna borde samarbeta med SD istället för det där löjliga "Miljöpartiet" . Känner även många andra sossar som är lite högre upp i hierarkin, och även de stöder ett SD-samarbete (!), och menar att det är ungefär 50-50 kring SD-samarbete när det gäller aktiva sossar, men att typ 80-90 % av väljarna är starkt kritiska, vilket gör att man inte vågar riskera att förlora dem...
Citera
2019-09-02, 10:32
Medlem
Citat:

Ja, tyvärr är set ju så att för varje steg Sd tar i en lite mer ”rumsren” riktning måste de fem partierna i regeringsunderlaget ta två steg till vänster för att visa att de distanserar sig från Sd. Därmed driver Sd genom sin kompromissvilja politiken hästlängder åt vänster. Så länge vi har fem partier i riksdagen som tycker att det är viktigare att markera rågången mot Sd inför ”journalisterna” (jag använder citationstecken eftersom det borde stå media-aktivisterna) än att bedriva realpolitik kommer frågan aldrig närmare en lösning.
Citera
2019-09-02, 10:33
Medlem
LucioFontanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Det är ju fan sjukt att inte sossarna kommit längre när det gäller SD... Men i ärlighetens namn tror jag att de vet att SD delar sossarnas värdegrund, och att de bara är rädda att förlora PK-väljare... Jag är själv sosse, och tycker att sossarna borde samarbeta med SD istället för det där löjliga "Miljöpartiet" . Känner även många andra sossar som är lite högre upp i hierarkin, och även de stöder ett SD-samarbete (!), och menar att det är ungefär 50-50 kring SD-samarbete när det gäller aktiva sossar, men att typ 80-90 % av väljarna är starkt kritiska, vilket gör att man inte vågar riskera att förlora dem...
Du e en riktig sosse! Du vet vad de gör för fel och är ändå sosse? Idot med andra ord! Du hör inte din egen motsägelse i det du säger. PK och hycklare.
Citera
2019-09-02, 10:35
Medlem
Citat:
Hur konstruktivt är det av de andra partierna att stoppa huvudet i sanden och låtsas att de inte finns?
Citera
2019-09-02, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha

Fast när truckförare och undersköterskor och andra ”riktiga sossar” ser att se betalar socialbidragen åt Hassan och hans familj som åker splitterny BMW så undrar även de om Löfven har rätt.
Citera
2019-09-02, 10:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Med andra ord är S kvar i sandlådan. Inget har förändrats.

Värdegrundspartierna kan gott sitta och gaffla med varandra. Inget kommer hända, förutom att SD fortsätter sin resa uppåt. Sakta men säkert.

Jag hatar ordet värdegrund för varje dag som går. Det är alldeles uppenbart att det är nånting som är väldigt ytligt för att slippa ta de stora frågorna. Det är nånting som är baserat på ren konflikträdsla med andra ord. S borde därför göra upp med sitt maktmissbruk till att börja med. Värdegrund är inget annat än en social konstruktion.
Senast redigerad av Grus-Olle 2019-09-02 kl. 10:46.
Citera
2019-09-02, 10:42
Medlem
sinewaves avatar
Jag finner det mest intressant att nästan samtliga här på Flashback väljer att lägga allt fokus på S kontra SD istället för problemet med alla skjutningar. Det ökande våldet bör trots allt vara en viktigare sak än att S leker i sandlådan, något som man kan tänka sig är väl etablerat här på FB redan.

Ur det perspektivet vinner trots allt S då "oppositionen" nu är upptagna med en massa gnäll istället för att göra (eller tycka...) något konkret. Ur det perspektivet har dessutom den här typen av "opposition" oerhört mycket gemensamt med dårarna på den yttersta vänsterkanten.
Citera
2019-09-02, 10:42
Medlem
fendadens avatar
Detta är lite som att ha ett brinnande hus framför sig och kalla på alla förutom brandkåren.
Citera
2019-09-02, 10:45
Medlem
Insyn5s avatar
Som Trump sa: Har dem en plan? Eller är dem bara dumma?

Börjar allt mer luta åt det sista, detta måste ju dem ha sett komma?
Citera
2019-09-02, 10:48
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Detta är lite som att ha ett brinnande hus framför sig och kalla på alla förutom brandkåren.

Ja genom att bjuda in till samtal om skjutningarna sprider man skulden för dessa på övriga partier så man inte ska sitta ensam med svarte petter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in