2019-09-02, 08:17
Medlem
Vänsterns anti-demokrati är Sveriges enda och stora problem.

Fängsla nuvarande regering och Reinfeldt på köpet.

Först då kommer vi kunna börja resan med demokrati.

Sinnessjukt att just Stefan Löfven babblar om att "nu måste vi enas och lösa problemen tillsammans", sen direkt börjar neka 18% av folket att vara med.

Fängelse räcker inte för Stefan Löfven. Där måste vi gå lite medeltid.
Citera
2019-09-02, 08:17
Medlem
De kommer att komma fram till att de ska vara tydliga med att skjutningar är oacceptabelt och att de inte ska finnas i vårt samhälle.
Citera
2019-09-02, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Tyvärr tror jag Löfven har rätt i sin analys, man kan komma till ett bättre resultat utan Sd. För om Sd hade varit med i förhandlingarna hade fem av sju partier ägnat sig åt att distansera sig maximalt från Sds politik och struntat i att försöka lösa sakfrågan. Då hade resultatet blivit en ny värnskatt för att bygga fler fritidsgårdar och fotbollsplaner. Nu kanske någon vågar vara tuff utan att bli beskylld för att gå i Sds ledband.

Så øvelsen går altså ud på at Indføre SD politik men kalde det syvkløver politik?
Citera
2019-09-02, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Vad har SD för revolutionerande lösningar som gör att de absolut ska vara med?

Och vad har de andra förutom att skapat alla problem vi har? Menar du deras anti-demokrati?

Du är inte så smart... Men det ligger tydligen i tiden bland kommunister.
Citera
2019-09-02, 08:22
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Ändå har S 30% eller mer på massor av ställen.

Hoppas alla förstår att det aldrig kommer att bli rätsida på det här landet.
Citera
2019-09-02, 08:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Varför ska dom bjuda in SD?

Dels behöver dom inte dom till någonting men framförallt har deras partiledare ägnat säkerligen 50% av sin politiska gärning åt att själva på exakt alla sätt som går ta avstånd från och förklara allt vad S är och står för som helt ointressant.

Sen var det dessutom moderatledaren som tog initiativet till detta och där kan man ju verkligen diskutera varför han inte agerade och ställde krav på SDs medverkan.

Om jag ska ha ett kalas är det ganska självklart att jag inte bjuder in någon som öppet hatar mig.

Blir jag däremot själv inbjuden och jag tycker det är orättvist att min partner inte får följa med tackar jag nej med beskedet att endera får du bjuda oss båda eller så kommer ingen.
Det är inget jävla barnkalas det handlar om. Det handlar om en politisk ödesfråga för hela Sverige.

Kristersson har faktiskt också uttalat sig & vill att SD och deras 17% av väljarna också skall vara representerade.
Citera
2019-09-02, 08:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
SD är det enda parti som inte aktivt, medvetet & i samförstånd varit med & skapat problemet.
Så det finns ju en chans att dom har ett lite annorlunda perspektiv på frågorna.
Citera
2019-09-02, 08:24
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Tyvärr tror jag Löfven har rätt i sin analys, man kan komma till ett bättre resultat utan Sd. För om Sd hade varit med i förhandlingarna hade fem av sju partier ägnat sig åt att distansera sig maximalt från Sds politik och struntat i att försöka lösa sakfrågan. Då hade resultatet blivit en ny värnskatt för att bygga fler fritidsgårdar och fotbollsplaner. Nu kanske någon vågar vara tuff utan att bli beskylld för att gå i Sds ledband.

Fast det kommer att bli så här:

De sju kommer att misslyckas.

Och så växer SD.

Enda nackdelen är såklart att 3-8 år till går, men svenskarna har ju röstat så.
Citera
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:

Byt ut SD mot V och MP haha.
Citera
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
De 7 partier som gemensamt & i samförstånd har orsakat dagens katastrofala situation skall alltså sitta & diskutera hur man skall lösa det man själv har skapat. En diskussion som kommer att handla om allt i hela världen, utom den egentliga orsaken & de enda fungerande lösningarna.
Bra sammanfattning.

Citat:
Förmodligen bättre lösningar än de 7 partier som orsakat problemen, tror du inte det?

OnT: Sossarna har missat en bokstav i partinamnet, ska vara socialodemokraterna.
Citera
2019-09-02, 08:26
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
De kommer att komma fram till att de ska vara tydliga med att skjutningar är oacceptabelt och att de inte ska finnas i vårt samhälle.
Jovars, men först tänker de konstatera att:
*Skjutningar, mord och sprängdåd är olagliga handlingar. Sedan att det är oacceptabelt, inte ska finnas och är en utmaning.
*De ska tillsätta en utredning.
*De ska bygga fler fritidsgårdar.
*Fler poliser, som måste vara HBTQ-certifierade och fler kvinnor och människor med etnisk bakgrund måste bli poliser. Att kraven måste sänkas ytterligare är ingen utmaning.

Om de faktiskt tänker försöka göra något åt situationen kommer jag måla ett kors i taket. De har inte försökt göra någonting åt någonting i decennier, i några frågor.
Citera
2019-09-02, 08:36
Medlem
smoerreboms avatar
Det är oerhört fräckt av Damberg. Det kommer generera oceaner av välförtjänt twitterhat. Att stå i teve och säga att problemen är för komplicerade för SD när det är det är de andra partierna som har ställt till med detta. Vi måste ha mer politikerförakt i Sverige, det här är värdelösa horor.

Kristerssons utspel är inte genuint. Han sa inget i Agenda utan det där gick han till konsulterna och kommunikatörerna och räknade ut att de skulle kunna använda sig av. Han kommer inta att kräva det där utan det är bara ett kalkylerande utspel för att locka avhoppare. Det här är en person som står i en debatt med Åkesson i tio minuter utan att se honom i ansiktet. Det här är en falsk person.

Sen är det ju en realitet att om SD får vara med så kommer det bli problem med dagisbarnen från MP och V.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in