2019-09-02, 08:36
Medlem
muppliberals avatar
Bra.

Alla araber, afrikaner och afghaner SKALL visiteras dagligen.

En gång i veckan husrannsakan.

Addera indragna bidrag för alla, så kommer det bli ett vackert skådespel.
Citera
2019-09-02, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Nu skulle som sagt inte den här tråden handla om mig som person men eftersom det är relevant för diskussionen i stort ska jag ändå svara.

Jag tillhör varken vinnar eller förlorarsidan utan flyter obehindrat där i mellan och är hemtam i båda lägena

Det är just därför det är så enkelt för mig att glasklart se hur olika polisen redan i dag kan välja att agera i dom olika miljöerna och situationerna.

Och jag tror dessutom att vi är ganska många som ibland gör gästspel i andra läger än dom vi vanligtvis rör oss i och har erfarenheter där i från.

Frågan handlar inte om hur patetiska vi som helt eller delvis tillhör förlorarsidan är, frågan är vad konsekvenserna blir om polisen får dessa utökade befogenheter för den enskilde och för brottsbekämpningen och samhället i stort.

Huvudmålet är att bekämpa gängbrottsligheten men för att nå dit är tex ett delmål att få över fler människor på polisens sida för att bryta tystnadskulturen, våga vittna och ena samhället mot brottsligheten osv

Upplevd omotiverad kroppsvisitering bör rimligen kunns motverka detta syfte och i stället göra att fler ser polisen som ett negativt inslag i vardagen.

I Danmark virker visitationszoner og bliver brugt løbende af politiet:

https://stiften.dk/aarhus/Flere-samm...artikel/565550

https://www.tv2ostjylland.dk/artikel...fter-skyderier

Det handler om at få fængslet bandemedlemmer hurtigst muligt og få dem væk fra gaderne - til det brug er visitationszoner et vigtigt redskab i værktøjskassen.
Citera
2019-09-02, 08:54
Medlem
Det låter som en import av Terry stop eller Stop and frisk som dom kallar det i staterna.
En del av mig säger bra, är detta ett sätt att klämma åt kriminellt avskum i förorten så kör på, jag kan precis som du säger, inte bry mig mindre. Men den förnuftiga delen av mig säger Nej, vi accepterar inga fler övergrepp på individens frihet, inte från er som varit med och skapat situationen vi nu sitter i.

Hela regeringen och alla som varit inblandade i nedmonteringen av landet de senaste 30 åren måste avsättas och ställas inför rätta innan nationen kan gå vidare. Innan det sker kan ingen rättvisa skipas på riktigt. Alla lögner och manipulering av svenska folket kan inte ursäktas med den demokratiska viljan längre, vad Ahmed och Mohammed har för sig ute i förorten är faktiskt ett mindre problem fram till dess.

När det skett kan nationen börja läka och vi kan börja diskutera vad som krävs för att återupprätta ordningen i landet. Jag kan faktiskt tänka mig 99 andra, mycket effektivare sätt att komma åt kriminella än att utöka polisens befogenheter när det gäller visitering av hus och person.
Citera
2019-09-02, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Precis som det var planerat från början.
Det är därför vi haft fejkade terrorattacker och massinvandring, för att kunna införa en totalitär polisstat.
Det kommer bli mycket värre...

Exakt.
Det hela är för perfekt. Problemen man skapar är av den typen som ska leda till att den enda lösningen man kommer fram till är totalövervakning av medborgarna. "För deras egen säkerhet och trygghet".

Löfvén och co. har nog inte så mycket att säga till om. Vad hade hänt om Sverige sagt nej till massinvandringen? Utfrysning?
Citera
2019-09-02, 09:19
Medlem
Stones avatar
Ge polisen frihet. De dem möjlighet att rasprofilera. Ge de den makt de behöver för att vara poliser.
Citera
2019-09-02, 09:20
Medlem
Lottalakejs avatar
Jag ser inga problem med att folk som släpar sig runt i orten och som ser ut som knarkarjävlas ska få utstå visitation. Polisen har två sätt att hantera detta drägg, antingen så arbetar man pk och tar alla överallt (finns inte resurser) eller så arbetar man effektivt och fiskar direkt där stimmen av brottslighet uppträder, just de områden som Uffe föreslår.

Är man emot detta så kanske man behöver se över sina livsval eller undvika dessa platser )vilket faktiskt blir brottsförebyggande för en del). Jag har absolut inget emot att bli visiterad då jag inte springer runt med olagligt skit på mig och de som gnäller är oftast små "hashplantor" som bor i kvartar med kniv i fickan eller en magväska full av skit.

Om det krävs av mig att jag låter min integritet begränsas för att få ett Sverige som inte fylls av brottsliga element så ställer jag mig först i kön som laglydig medborgare.
Citera
2019-09-02, 09:25
Medlem
Jag tycker det är bra

Har man inget och dölja så vad spelar de för roll helst skulle man gjort husrannsakan i allas bostäder o plockat bort alla vapen
Citera
2019-09-02, 09:31
Medlem
Ordbokens avatar
Det är en extremt korkad idé från en helt unikt korkad grupp politiker som skapat problemet från första början (med stöd från en unikt korkad befolkning som röstat på dem).

Tror de på allvar att kriminella konstant vandrar runt med vapen? Varför tror de att dessa kommer vandra runt med vapen i visiteringszonerna?

Om den svenska polisen hittills inte lyckats arrestera dessa personer och beslagta deras vapen så kommer de inte att lyckas bara för att de flyttar till förorten.

Vilka idioter.
Citera
2019-09-02, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Det är väl ganska rimligt. Att åka runt med en gamla bil , som ägare förekommer man fler ggr belastningregistret då skall man kontrolleras. Ingen tvinga att den är som livsstilla kriminella skall stanna i Sverige, känner man sej trakasserad av polisen så kan man byta land.

Vilken bra logik du har, Nigger!
Tycker du samma om allt annat också? Om man det är något man inte gillar i ett demokratiskt land så ska man byta land helt enkelt? Istället för att kanske försöka göra en ändring?

Då kan man ju argumentera att du ska dra från landet om du inte gillar invandrarna och multikulturella Sverige.
Citera
2019-09-02, 09:43
Medlem
Tropicalss avatar
Profilering är mycket bra och ska användas i polisens dagliga arbete. Databaser bör även byggas upp för individer med suspekta beteenden eller aggressivt/allmänt störande uppträdande. Övervakning är bra och ska användas intensivt i områden där det finns en överrepresentation av dömda kriminella. Allt som gör smutsfolket upprörda är bra för samhället.

"Slumpmässiga" trafikkontroller ersätts av standardiserade öppna kontroller av misstänkta fordon eller beteenden. Civilpolisbilar bör användas i mycket högre grad än idag och stanna samtliga fordon med aggressiv eller avvikande körstil.

I stadskärnan ska kontroller inklusive visitering genomföras av samtliga grupper av unga män som gemene man gärna skulle undvika. Visuell observation bör användas av poliser för att identifiera dessa grupper. Detta bör ske helt öppet trots att omfattande protester skulle komma från kriminellt skräp och dylika vänstertomtar.
Citera
2019-09-02, 09:45
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Den enda frågan som ska diskuteras i den här tråden är vad "hårdare tag" mot kriminella får för negativa konsekvenser för den skötsamma delen av befolkningen som råkar bo eller på annat sätt åka med om polisen får ytterligare befogenheter.

Hej,

Väldigt få negativa konsekvenser för alla skötsamma svenne och utlänningar skulle jag tro.

De flesta konstaplar har bra människokännedom, och kompletterat med underrättelseinformation gällande vem som är vem på gatan skulle ’visiteringszoner’ sannolikt bli väldigt störande för de personer som är målet för lagstiftningen - överlag problemfritt för Svensson & Co. som inte bor i innerstan
Citera
2019-09-02, 09:48
Medlem
itsurewasntmes avatar
Utmärkt förslag som bör verkställas asap. Gärna CCTV på alla utsatta platser och överhuvudtaget där det är mycket folkrörelse. Utöka möjligheterna till avlyssning. Fyll verktygslådan till max och anställ fler poliser i fält. Skit samma om några av oss hederliga människor blir kränkta i processen. Ändamålet helgar medlen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in