2019-09-02, 02:26
Medlem
ItchyNScratchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Min känsla inför derbyt är som vanligt att jag vill inte ens se matchen. Skånederbyn är inga höjdpunkter och det är inget som vi trycker upp några tröjor om vi vinner för även om HIF skulle vinna så har vi slagit mycket större klubbar. HIF-mff har aldrig varit någon win-win-situation såsom vissa andra derbyn och mff-FC Thun är t ex ett mycket fetare minne för mig än någon derbyvinst, delvis pga Patrik Anderssons skada som avslutade hans karriär. Samma sak med Christian Järdlers incident med Raoul Kouakou. Den glädjen kan jag inte alls känna på samma sätt bara för att det blir fullsatta arenor och hausse kring arrangemangen.
Jag hoppas inte ens på att vi blir många i malmö. Helst skulle jag vilja ha en bojkott där, istället för att slösa energi i viktiga matcher på att bevara 51%-regler. Över huvud taget att ha några åsikter som ni delar är något som äcklar mig.

Jag tycker att man bör hitta vägar för att ta ut sitt hat som inte gynnar den klubb som man hatar, för då blir hatet kontraproduktivt. Därför tycker jag det är bättre t ex att fokusera på läggmatcher mot era huvudmotståndare än på att bygga upp derbyhets. Jag vill att hatet ska bli mera påtagligt i vardagen istället.

Så för att svara på din fråga; skånederbyt känns absolut stendött på förhand. Bra så. Död åt mff.
Årets töntigaste inlägg går till dig. Lillebrorskomplexet lyser igenom.
Citera
2019-09-02, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mugabelover
Det här med 72% bollinnehav, stämmer det eller har det blivit en forumsanning?

Dyker framförallt upp på djurgårdens forum men har inte hittat dom siffrorna någonstans alls.

För att inte gå offtopic för mycket och byta ämne eller jargong - djurgården är verkligen hela Stockholms knulldocka.
Mvh derbyspöket

Men serieledare. Hoppas ni är nöjda med Norling
Citera
2019-09-02, 03:54
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Ja södra nedre. Vad menar du med det fetmarkerade?
Att man endast hör sektionen man befinner sig på och i synnerhet i klacken
Citera
2019-09-02, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mugabelover
Det här med 72% bollinnehav, stämmer det eller har det blivit en forumsanning?

Dyker framförallt upp på djurgårdens forum men har inte hittat dom siffrorna någonstans alls.

För att inte gå offtopic för mycket och byta ämne eller jargong - djurgården är verkligen hela Stockholms knulldocka.
Mvh derbyspöket

72 procent är från CMORE.

Såg att nån klassade 7-backlinjen för ickefotboll... Knulla på med era plastfår...;0)
Citera
2019-09-02, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Kompisvallen är en riktig pissarena på alla sätt och vis men särskilt när det kommer till att bedöma stämning. Hörde seriöst knappt gnaget och om det berodde på kass stämning därifrån eller inte är svårt att veta.

Det är som att skrika rakt ut i rymden på den där skitarenan.

Riktigt bra tifo från vår sida! Extra kul med ett tema och något "speciellt" aiks såg ut som... aik, återanvänder de gamla prylar?

Det fetade.
För mig känns det lite som att man tappar momentumet när man inte får "feedback" från arenan.
På Tele2 känner man när man har trycket med sig.
Lite flummigt kanske.
Jag kan inte bedöma vår egen insats då jag stog på södra, men aik gjorde allez allez allez bra i slutet.
Citera
2019-09-02, 08:04
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItchyNScratchy
Årets töntigaste inlägg går till dig. Lillebrorskomplexet lyser igenom.
Det som du menar med "lillebrorskomplex" är ju att hatet går starkare i en riktning. Det ser jag som ett ideal, för det är så som maktstrukturer rubbas. En vacker dag får vi ett nytt 1999, då er publik sviker, ni åker ur och vi ska hata er när vi spelar i Champions League. Sannolikheten ökar bara för att mff:are inte tar riskerna på allvar. Det är ett problem för er att ni inte har ett genuint hat och inte riktigt kan njutav av den horribla situation som finns i Helsingborg. För oss är det snarast en fördel att er kultur är så tam.

Själva ska vi givetvis föregå med gott exempel och jubla när klubbar som GAIS och Landskrona BoIS tvingas härva i Division 1, trots att det är långt under vår nivå. Aldrig ska man unna sina fiender någon framgång, bara för att få "kul matcher". Motstånd är ändå knappast en bristvara för någon europeisk klubb.
Citera
2019-09-02, 12:09
Medlem
over9ks avatar
Åh vad skönt att vakna efter ännu en enkel derbyvinst. Smörstekarna var ju helt uddlösa, och det blev inte direkt nån läktarkamp heller.
Citera
2019-09-02, 16:16
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
..då er publik sviker..
Du menar på det sättet som er publik sviker just nu?
Citera
2019-09-02, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Åh vad skönt att vakna efter ännu en enkel derbyvinst. Smörstekarna var ju helt uddlösa, och det blev inte direkt nån läktarkamp heller.

Nä, för läktaren vann DIF på knock.

Vaknar 12.00, arbetslös, korta jeans, bomberjacka, tygmärke, rullad mössa, fula brudar..;0)

Grattis!
Citera
2019-09-02, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
DIF vann läktarkampen på knock i dag. Fråga era vänner på långsidan.

AIK vann på planen med en smart 7-backslinje i 75 minuter.

DIF hade bollen i 72 procent av tiden men var veka och Norlings gäng grisade sig till 3 välförtjänta poäng.

Det ser ändå lovande ut inför sista 8 matcherna. Guldet bör gå till DIF men bred marginal.
Du påstår att Djurgården har bollen till 72%. Djurgården har ett skott på mål per halvlek. Sedan anklagar du AIK för att spela tråkigt? Är det inte Djurgården som rullar bollen i sidled som är tråkiga?

https://www.flashscore.com/match/AJFKG8ed/#match-statistics;0
Citera
2019-09-02, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Du påstår att Djurgården har bollen till 72%. Djurgården har ett skott på mål per halvlek. Sedan anklagar du AIK för att spela tråkigt? Är det inte Djurgården som rullar bollen i sidled som är tråkiga?

https://www.flashscore.com/match/AJFKG8ed/#match-statistics;0

Packet försvarar sig bra. 7 backar, maskning, brottning.

Grattis.

3 pinnar är 3 pinnar.

Men DIF leder serien.
Citera
2019-09-02, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Packet försvarar sig bra. 7 backar, maskning, brottning.

Grattis.

3 pinnar är 3 pinnar.

Men DIF leder serien.

Faktum är att det inte bara var AIK som försvarade sig bra, utan DIF va faktiskt svaga framåt.

Och vinsten "på knock" på läktarplats är rent skitsnack. Bättre tifo. That's it.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in