2019-09-02, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akkemaxish
Håll er till ämnet. Hyresrätt i stan får man genom rätt kontaktnät, stå i kö eller genom att köpa. Vilket ni som blir så förvånade inte verkar ha.

Det var ingen hyresrätt hon bodde i, utan en BRF. Du behöver inte vara otrevlig, du vet ingenting om mig. Om du köper en hyresrätt begår du ett brott...
Citera
2019-09-02, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Det var ingen hyresrätt hon bodde i, utan en BRF. Du behöver inte vara otrevlig, du vet ingenting om mig. Om du köper en hyresrätt begår du ett brott...

Vad spelar det för roll vad hon bodde i? Vad har det med ämnet att göra ens. Ska ni inte undra över vilken bil hon körde också. Helt onödiga och oväsentliga diskussioner...
Citera
2019-09-02, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Han kanske har någon form av stolthet och hederskänsla i sig och vill inte bli ihågkommen som en liten råtta som sjöng ut för polisen?

Alternativt så kan det ju t.ex. vara så att om han pekar ut GM så blir det uppenbart att det var en hämndaktion, varpå han själv plötsligt blir huvudmisstänkt för något annat mord...
Alla kriminella är egoister och fega Nu sitter NA och tänker hur han ska rädda sitt liv.Ni förstorar för mycket dessa skit
Citera
2019-09-02, 00:48
Medlem
Citat:
Det framgår inte alls. Tvärtom påstår en att huset tillhör en brf. Jo, huset är en BRF. Så hur hade hon råd att köpa lgh efter alla år som student? Utbildningen i Polen var inte heller gratis.

Undrar även om hon gjorde högskoleprovet någon gång.

Hennes bröder tjänar enligt tråden 1 miljon per år. Hennes pappa är framgångsrik egenföretagare och bör ha i alla fall ett par miljoner. Det är bara svenska familjer som inte hjälper varandra.
Citera
2019-09-02, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akkemaxish
Vad spelar det för roll vad hon bodde i? Vad har det med ämnet att göra ens. Ska ni inte undra över vilken bil hon körde också. Helt onödiga och oväsentliga diskussioner...

Inte alls, om man undrar om hon är helt oskyldig eller om hon fått några tvättade miljoner att spendera på studier och boende. Jag vet inte, jag frågar. Väljer man att bosätta sig på parkett i Malmö precis efter examen så kommer ju frågorna. Vem har råd med det? Det är ju i så fall klantigt att dra blickarna till sig på det viset. Hade varit bättre om man köpt en villa i något typiskt klanområde, för då hade det inte blivit lika stor irritation hos svenskarna. Man kan inte skjuta mot folk mitt i Malmös finaste kvarter, då får man folket emot sig.

Rasismen är rätt utbredd i Sverige, så hade man skjutit av kvinnan utanför någon BR i Rosengård hade inget hänt, mer än att man tyckt att det var jäkligt att barnet blev föräldralöst och att det var grymt att avrätta en mamma.
Senast redigerad av rappytt 2019-09-02 kl. 00:54.
Citera
2019-09-02, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Hennes bröder tjänar enligt tråden 1 miljon per år. Hennes pappa är framgångsrik egenföretagare och bör ha i alla fall ett par miljoner. Det är bara svenska familjer som inte hjälper varandra.

Egenföretagare på vad då?
Citera
2019-09-02, 00:54
Medlem
Citat:
I slottstaden i ribban var det många små fastighetsägare som ägde fastigheter som var hyresrätter sedan ombildades till BRF och vissa av hyresgäster valde att inte köpa lägenheten utan fortsätta hyra den av BRF.det finns många sådana hyresrätter i slottstaden och ribban.Jag bor en sådant och hyran är på 5900 på 68 kvm.
Citera
2019-09-02, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fenrika
I slottstaden i ribban var det många små fastighetsägare som ägde fastigheter som var hyresrätter sedan ombildades till BRF och vissa av hyresgäster valde att inte köpa lägenheten utan fortsätta hyra den av BRF.det finns många sådana hyresrätter i slottstaden och ribban.Jag bor en sådant och hyran är på 5900 på 68 kvm.

Ok, men hon flyttade till sin lgh för något år sedan. Man kan inte överta en HR om hon inte gjort ett superbyte och fått godkänt för det. Från typ studentetta i Polen till fyra i Slottstaden? Låter inte troligt.

Väljer du att flytta blir din bostad en BR. Så hon bör ha köpt sin lägenhet, om hon inte hyrde i andra hand. Frågan är om föreningen hade gett tillstånd för det dock. Jag lutar åt att hon faktiskt haft bra med cash att stoppa in i lgh, ensam.
Citera
2019-09-02, 00:58
Medlem
Citat:
Egenföretagare på vad då?

Kiosker mm. Han fuskar med skatten det framgår av företagets papper om man vill ha något att kritisera.
Senast redigerad av Stanislaus 2019-09-02 kl. 01:00.
Citera
2019-09-02, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Kiosker mm. Han fuskar med skatten det framgår av hans deklaration om man vill ha något att kritisera.

Ja, kiosker. Inte så lätt att förstå sådan verksamhet. Alla som kan, fuskar. Bryr mig inte, det där blir ett bekymmer för utredarna som försöker se om det fanns en hotbild mot henne. Nu blev ju alla grannar offer också, stackars de som fick uppleva detta. Livet blir inte sig likt, de var helt oskyldiga. Platsen är väl lite som om man skulle ha skjutit en mamma med barn i famnen på Strandvägen. Om det blev kriminella uppgörelser där hade statsministern inte vågat vänta med åtgärder. Men Malmö är väl Malmö. Långt bort. Ett enda stor Rosengård kanske.

Utlokalisera Morgan Johansson till Malmö. Inrätta ett kansli på något av innerstadstorgen där man skjuter, varför inte Lilla Torg? Då skulle det hända grejer!
Senast redigerad av rappytt 2019-09-02 kl. 01:07.
Citera
2019-09-02, 01:23
Medlem
Citat:
Ok, men hon flyttade till sin lgh för något år sedan. Man kan inte överta en HR om hon inte gjort ett superbyte och fått godkänt för det. Från typ studentetta i Polen till fyra i Slottstaden? Låter inte troligt.

Väljer du att flytta blir din bostad en BR. Så hon bör ha köpt sin lägenhet, om hon inte hyrde i andra hand. Frågan är om föreningen hade gett tillstånd för det dock. Jag lutar åt att hon faktiskt haft bra med cash att stoppa in i lgh, ensam.
Det har du lite fel .Det är märkligt nog att många små Brf i slottstaden och ribban har valt att ha kvar sina hyresrätter. Många poliser,läkare bor i området och de byter sina hyresrätter sinsimellan det kan vara en sådan bytesrätt eftersom hon hade egen lägenhet i möllan innan hon åkte till Polen och många år tillbaka blev möllan rikebarns kulturella område.En bytesrätt kan BRF kan aldrig neka.så det räcker med detta.Detta har inget med fallet att göra
Citera
2019-09-02, 01:32
Medlem
Citat:
Ja, kiosker. Inte så lätt att förstå sådan verksamhet. Alla som kan, fuskar. Bryr mig inte, det där blir ett bekymmer för utredarna som försöker se om det fanns en hotbild mot henne. Nu blev ju alla grannar offer också, stackars de som fick uppleva detta. Livet blir inte sig likt, de var helt oskyldiga. Platsen är väl lite som om man skulle ha skjutit en mamma med barn i famnen på Strandvägen. Om det blev kriminella uppgörelser där hade statsministern inte vågat vänta med åtgärder. Men Malmö är väl Malmö. Långt bort. Ett enda stor Rosengård kanske.

Utlokalisera Morgan Johansson till Malmö. Inrätta ett kansli på något av innerstadstorgen där man skjuter, varför inte Lilla Torg? Då skulle det hända grejer!
Lol, då kan ju Morgan skadas och det går ju inte. Den risken är endast ämnad för kriminella, skattebetalare och annat smuts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in