2019-09-05, 09:52
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Tror att det är den vita man ser blir bogserad det är nog N bil.
Njaeee, den är väl inte "av en typ som väcker uppmärksamhet". Den vita bilen som blir bogserad är väl den bilen från filmningen på balkongen som mördaren råkar ta i innan han upptäcker att det är fel bil och springer vidare?
Citera
2019-09-05, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Tror att det är den vita man ser blir bogserad det är nog N bil.

Står på bildinfon att det är den bilen GM tog i. Varför skulle GM springa till hans bil? Det är väl en Audi Q7. Knappast en bil som väcker den uppmärksamheten som det står om i artikeln. Rätt vanlig familjebil.
Citera
2019-09-05, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Njaeee, den är väl inte "av en typ som väcker uppmärksamhet". Den vita bilen som blir bogserad är väl den bilen från filmningen på balkongen som mördaren råkar ta i innan han upptäcker att det är fel bil och springer vidare?

Helt rätt fel av mig!
Citera
2019-09-05, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amdyhlm
Står på bildinfon att det är den bilen GM tog i. Varför skulle GM springa till hans bil? Det är väl en Audi Q7. Knappast en bil som väcker den uppmärksamheten som det står om i artikeln. Rätt vanlig familjebil.

Det var väl denna bilen som GM sprang till först på filmen:

https://www.pppress.se/wp-content/uploads/2019/08/PPSKOTT17-20190826-300x200.jpg

Med benämningen "uppseendeväckande" så tänker jag mig en bil som väcker uppseende för allmänheten kanske någon form at sportbil ala Ferrari, sportig Porshe eller liknandande. Någon sådan stod inte på Sergelsväg vid skjutningen.
Citera
2019-09-05, 10:01
Medlem
Är den släppte 19-åringen, som bilen var registrerad på, en de där bilmålvakterna som ”äger” ett par tusen bilar? Då är vi inne och nosar på ännu ett förhållande i de mesiga regelverken som gör Sverige till ett paradis för de kriminella. En annan möjlighet är förstås att registreringen på honom var en engångsföreteelse, vilket kan indikera att har ett visst hum om vilka mördarna är. Då bör han leva rätt farligt, minst sagt...
Citera
2019-09-05, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molboj
Är den släppte 19-åringen, som bilen var registrerad på, en de där bilmålvakterna som ”äger” ett par tusen bilar? Då är vi inne och nosar på ännu ett förhållande i de mesiga regelverken som gör Sverige till ett paradis för de kriminella. En annan möjlighet är förstås att registreringen på honom var en engångsföreteelse, vilket kan indikera att har ett visst hum om vilka mördarna är. Då bör han leva rätt farligt, minst sagt...

Nej.
Citera
2019-09-05, 10:09
Avstängd
dacks avatar
Klurigt rättegång = alibi och ett mord vid samma tillfälle.
Citera
2019-09-05, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murmelskuff

https://www.pppress.se/wp-content/uploads/2019/08/PPSKOTT17-20190826-300x200.jpg

Med benämningen "uppseendeväckande" så tänker jag mig en bil som väcker uppseende för allmänheten kanske någon form at sportbil ala Ferrari, sportig Porshe eller liknandande. Någon sådan stod inte på Sergelsväg vid skjutningen.
Gissar på att det är en ny mercedes eller bmw
Citera
2019-09-05, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dedu2018
Polisen vet precis vad dom gör. Dom släppte inte killen för intet. Dom låter honom löpa så att han eller någon i hans omgivning gör bort sig med ev info eller liknande för att knyta honom eller andra till brottet. Underskatta inte polisen. Det dom inte fick fram ur honom i förhör kanske dom får fram ur honom nu när han är ute och kanske gör bort sig. Killen kan räkna med att vara punktmarkerad nu.
Nej de vet inte precis vad de gör!
Citera
2019-09-05, 10:15
Medlem
Sainsburyss avatar
8,4 miljoner läsare har denna tråd haft, en av Flashbacks största trådar?
Otroligt tragiskt det som hände, oavsett situationen (om det nu fanns en sådan).
Citera
2019-09-05, 10:18
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Gissar på att det är en ny mercedes eller bmw
Den typen av bilar brukar ju vara populära i de kretsarna (och även Audi), men det känns ju som att det borde vara något mer udda eftersom det ska vara "av en typ som väcker uppmärksamhet"... Konstigt att polisen inte går ut med bilmodellen och bild(jag gissar, helt fördomsfullt, att brukaren gärna har lagt ut bilder av bilen på Instagram och liknande sociala medier för att skryta om "sin" bil)
Senast redigerad av Mimur 2019-09-05 kl. 10:21.
Citera
2019-09-05, 10:31
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murmelskuff

Det kan det nog vara. Jag tycker det ser ut som en VW Passat kombi, men jag är inte någon kännare av den sortens bilar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in