2019-09-02, 00:54
Medlem
Det är bara passande att partierna som har skapat problemen, får ägna sig åt självrannsakan. Dock visar detta bara att de ännu inte på allvar har förstått vidden av deras misstag.
Citera
2019-09-02, 00:57
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jag blev så djävla förbannad men inte förvånad. Sossarna ser SD som större fara än skjutningar och allt som hör till. Hoppas att varenda människa tänker till när dom hörde hur SD inte var inbjudna. Jag ville bara spy.

Mötet handlar om läsningar på problem. Inte att sitta och älta problem som tycks vara det enda SD klarar av.

Det är ett klokt och bra beslut att inte bjuda in SD.
Citera
2019-09-02, 01:02
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCreepy
Enligt expressen så bjuder S in alla partier förutom SD för att försöka hitta en lösning till det ökade kriminella klimat som råder i Sverige.

Vad tycket ni om detta? Gynnar detta SD? Gör S fel i att inte bjuda in SD?

För mig själv så är jag inte längre förvånad över regeringens barnsliga fasoner. Men tyvärr sticker det i ögonen på mig när hela västvärlden skrattar åt detta sjuka beteende i den svenska regeringen. Man skäms ju.

Artikeln finns att läsa här:

https://www.expressen.se/nyheter/ulf-kristersson-och-mikael-damberg-mots-i-debatt-/

SD gynnas naturligtvis av att uteslutas, och jag tycker faktiskt inta att dom bör samarbeta med nuvarande ledningar i dom övriga partierna. Bättre att löpa linan ut.
Citera
2019-09-02, 01:19
Medlem
Från och med idag kommer jag att bojkotta alla partier förutom SD tills de andra partierna förhandlar med JÅ . I söndags t e x så bojkottade jag Agenda exempelvis för att bara sossarna och Moderaterna fick komma till tals. Jag kommer f o m idag stänga av teven så fort Röfven eller någon annan politiker pratar skit, inte läsa några artiklar heller förutom SD:s då. då får de smaka sin egen medicin samt att jag tror att det missgynnar de andra partierna om fler gör så.
Citera
2019-09-02, 01:19
Medlem
Europes avatar
När man vill diskutera den situation man har skapat med den gemensamma politiken och komma överens om att lösa det genom att fortsätta med exakt samma politik, så vill man av naturliga skäl inte ha med ett oppositionsparti.
Citera
2019-09-02, 01:25
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
De 7 partier som gemensamt & i samförstånd har orsakat dagens katastrofala situation skall alltså sitta & diskutera hur man skall lösa det man själv har skapat. En diskussion som kommer att handla om allt i hela världen, utom den egentliga orsaken & de enda fungerande lösningarna.
Som att be stenbergapyromanen vara brandchef.
Citera
2019-09-02, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Klart man inte tar med SD, det är bara Åkesson som vågar kalla sakerna för vad de är. De andra är så upptagna med att vara politiskt korrekta!

Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Damberg vågat väl inte resonera med SD då SD redan sitter med facit.

Ingen rabatt på fängelsetiden, sänk nivån till 15 år för brott. Alltma brott som görs av ungdom under 15 år bör drabba föräldrarna. De kan sitta av tiden när ungarna sitter på ungdomshem.
Så är det nog, sen så är man på sveavägen rätt oroliga då den importerade väljarkåren ser ut att starta egna partier.
Sossarnas parti är nog på väg att dö, de kör mad gamla idéer för de har inga nya och i sin desperation recyclar man utsparkade sossar gång efter gång... De blir allt mer kraftlösa i sitt agerande och låter man de går för långt så har vi inget sverige kvar...

I thailand kör det med softa straff för ungdomar, med undantag om de är grova, då döms de efter de vuxna skalan. Bra.
Finns ett annat kul klipp där våldsamma ungdomar misshandlat såna som inte kunde försvara sig... Detta löste polischefen med att tvinga upp dem på en scen inför publik där deras motståndare var äkta thaiboxare... Gissar att de tog med sin denna lärdom i resten av sina liv.

sossarnas förslag blir mer inriktat på att kontrollera vitas vapeninnehav, islamisterna får nog mest 50 varianter av bullvagnar som terapi mot att skjuta.

Lösningen är annars att stänga gränsen och återinföra riktig gränskontroll.
Skicka ut alla ur landet när de begår vad som för brott när de söker asyl eller bara är bidragstagare.
Citera
2019-09-02, 01:29
Medlem
Man kan ju inte leka med alla. Regeringen verkar var som 3-åringar. De kan för fan sätta sig i sandlådan och leka.
Citera
2019-09-02, 01:38
Medlem
53....so whats avatar
Löfven vill inte höra "vad va de vi sa" han tål det inte.

S skall nu med medverkan av de återstående partierna hitta på en lösning som skall redovisas som deras plan, men alla vet att det inte är sant, för allt har föreslagits i riksdagens plenissal av ett parti som inte får nämnas.
Bevisligen har SDs blåslampa påverkat mer än vad man förstår i media, det går åt rätt håll, men alldeles för långsamt och alldeles för trögt.
Hade SD fått vara med och direkt påverka hade vi kanske varit på väg att se ett land som hyst viss tilltro på framtiden, inte som nu.
Det som nu sker kommer bara vara ett röstfiske ty senaste barometer var ett slag i huvudet på de etablerade regeringpartierna.
Citera
2019-09-02, 01:39
Medlem
Så de sju partierna som skapat dagens problem genom sina handlingar skall ha ett möte där de diskuterar utfallet av sina handlingar. Får man gissa att det blir lite av ryggdunk deluxe och high-five av hela grejen? Alternativt kommer de sitta där som ugglor, stirra på varandra och undrar lite hur det blev så här -- för de hade bara den den bästa av intentioner när de skulle bygga den humanitära stormakten Sverige, eller vad det nu var de intalade sig själva.

Det enda partiet som har haft "rätt" de senaste tio åren eller så i frågan är alltså inte inbjuden eller välkommen, deras analys är så att säga överflödiga på grund av icke-gemensamma brister i "värdegrunden". Så det enda partiet som har analyserat och dragit de korrekta slutsatserna får inte vara med. Det verkar onekligen då lite som att övriga sju kommer att komma fram till vad som i bästa fall kan beskrivas som fel analys, slutsatser och åtgärder. Alternativt skall de alla komma fram till SD:s förslag själva på egen hand och därefter försöka övertala media att så här har de alltid tyckt, de var först med att tycka så här och nu jävlar i min lilla låda skall det bli åka av och action?

Presskonferensen efter detta möte får nog avslutas med att de alla sju går upp på scen och gör ett handhjärta och sedan stämmer Damberg upp i We shall overcome.
Citera
2019-09-02, 01:42
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Det var rekorderligt handlat att inte bjuda in Smutsdemokraterna. De har ju ändå inga lösningar. De kan ju bara kritisera.

Och ändå kommer de åtgärder som lags fram tidigare och säkert de som kommer nu, i pricip oxå från SD.. vänta och se.
Citera
2019-09-02, 01:42
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Jag tänkte just samma sak. Varför sluta nu? Det är ju inte så att de av misstag ägnat decennier till att söndra Sverige.

Det enda man kommer diskutera på mötet är vilka villospår och diversionsmanövrar de ska använda för att mörka förfallet.

Nej. Det är mycket medvetna val tusentals politiker ur sjuklövern gjort under decennier.
Ja, söndringen skall fortsätta med alla medel som står till buds.
Och Svensson vill ha det så då de fortsätter att ge dessa politiker mandat i val efter val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in