2019-09-01, 21:03
Medlem
Nu skall vi inte moralisera över Ndellas livsval.
Hon kanske hellre valde ett kort och spännande,än långt och förutsagt liv...
Citera
2019-09-01, 21:04
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
"guilt by association" är bara något som existerar bland kriminella och inget som praktiseras av demokratiska rättstater, att du och andra skribenter förespråkar detta gör att ni hamnar på samma nivå som dessa kriminella.

Nehej du. Dels är det ingen som förespråkar "guilt by association", det är nog ingen i tråden som motsäger sig att GM döms till ett hårt straff ifall man får fatt i hen. Men en beskrivning i exempelvis media som utmålar det som att oskyldiga svenssons blivit drabbade stämmer väl inte om man valt att leva med en grovt kriminell. Om Ndella bor i lägenhet där kriminella partnern någon gång betalar hyran eller avgiften, så är det väl formellt sett häleri. För det förtjänar hon såklart inte att skjutas. Men "larmen" om att svensson drabbas stämmer inte i dessa fallen när offren medvetet vistas i riskmiljö. Det är mer "synd om" de som hotats av pappan till läkarens barn (och barnet såklart, barnet har inte haft möjlighet att välja föräldrar).
Citera
2019-09-01, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashback91
Flashback i ett nötskal, hon var varken prostituerad eller gift, hennes kille skulle precis fråga om hennes hand angående giftermål och hennes pappa blev förd bakom ljuset han är en bra man

Citat:
Ursprungligen postat av Donald.Trams
Jodå, båda sakerna har bekräftats av flera i tråden samt i artiklarna runt mordet.

Har det verkligen bekräftats i media att hon prostituerade sig? Är inte det bara en trådsanning av typen "min grannes kusins hund hävdade att han hört ryktas..."
Citera
2019-09-01, 21:27
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten.Skorsten
Har det verkligen bekräftats i media att hon prostituerade sig? Är inte det bara en trådsanning av typen "min grannes kusins hund hävdade att han hört ryktas..."

Du menar att det finns en konspiration i tråden där en handfull skribenter falskt vittnar om hur det låg till och dessutom lägger upp falska annonser på sexsajter? Allt för att försöka skamfila denna helt oskyldiga ”söta lilla flicka som likt en blixt från klarblå himmel blev skjuten”?

Har du någon teori om syftet bakom denna massiva kampanj? Jobbade hon undercover för SÄK eller MUST?

Och nej, jag kommer inte länka till andra inlägg, artiklar eller andra sajter för det har antagligen inget att göra med varför hon mördades. Alla får tro vad de vill!

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Skitsamma ,hon måste få ha lite fritidsintressen i det nya fria svärje också, under tiden hon söker till polishögskolan! det måste vi ju förståss förstå (kränk mig inte nu)

Det här är feminism i praktiken. De slåss för att tjejer ska bli självständiga och självsäkra, men när en tuff tjej sen ställer sig upp och tar betalt för fitta blir det kortslutning. Det om något är ju pussy-power, men inte på det sätt feminazis hade tänkt sig.
Senast redigerad av Donald.Trams 2019-09-01 kl. 21:32.
Citera
2019-09-01, 21:49
Medlem
Citat:
Bla bla bla

Och nej, jag kommer inte länka till andra inlägg, artiklar eller andra sajter för det har antagligen inget att göra med varför hon mördades. Alla får tro vad de vill!

Tonårsungar hittar ofta på skitsnack om andra tonårsungar och idioter sväljer det sedan samt sprider gärna skitsnacket vidare utan att reflektera över sanningshalten. Jag kände inte tjejen så jag efterfrågar källor till påståendet. Eftersom du inte har några länkar att bidra med antar jag att du hittade på att informationen återfinns i media.
Citera
2019-09-01, 22:07
Medlem
Zentowers avatar
Citat:
Det är väl ändå en stor skillnad? BO hade dejtat denne bandit sedan hon var 15 år gammal, varav han suttit på anstalt under en stor del av den tiden. Och nu när hon är 18 år gift sig med kräket. Han finns under 35+ avsnitt i belastningsregistret och är ökänd runt om i Stockholm.

Är det samma som att gå på gymmet och träna med en snubbe? Men visst, genom att umgås med honom ökade du definitivt risken att hamna i trubbel. Man har ett ansvar för sin egen säkerhet.
"Gymma ihop" brukar ibland vara nåt rätt intimt. Har hört om en del som smörjer in, posar, fotar och bedömer varandra mest hela tiden men är noga med att balansera precis på rätt sida om vad som skulle kunna ses som otillbörligt.
Citera
2019-09-01, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
"guilt by association" är bara något som existerar bland kriminella och inget som praktiseras av demokratiska rättstater, att du och andra skribenter förespråkar detta gör att ni hamnar på samma nivå som dessa kriminella.
Snyggt, helt rätt. Vad hade varit nästa steg skyldig tills du kan bevisa din oskuld?
Citera
2019-09-01, 23:12
Medlem
Trollhunter42s avatar
Ingen som har namn eller bild på hennes man? Otroligt. Jag brukade se henne i fisksätra men aldrig med någon kille
Citera
2019-09-01, 23:17
Medlem
DonPapacito38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback91
Flashback i ett nötskal, hon var varken prostituerad eller gift, hennes kille skulle precis fråga om hennes hand angående giftermål och hennes pappa blev förd bakom ljuset han är en bra man
Så tror jag också det är. Så låt henne vila utan att klanka ner på henne. Finns många tjejer där i Västerort som sysslar med prostitution men ingen vet om hon var en av dom, dessutom är hon död, respektera detta . Och respektera hennes pappa genom att prata med värdig respket om hans dotter , fan den som skulle skiva så här om min dotter
Citera
2019-09-01, 23:25
Medlem
DonPapacito38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Nej, jag gick i samma skola som henne. Vet folk som betalat henne och det allmänt känt att man kunde betala henne
Stämmer säkert finns ingen anledning att säga emot dig, men oavsett vad så är hon död och det påverkar hennes pappa och familj , presic som den andra tjejen ifrån malmö , hon har ett barn som kommer växa upp utan biologisk mamma . Så pågrund av deras familj tycker jag att man ska respektera dessa döds offer. Hora eller inte . Det är ganska irrelevant i frågan. Många tjejer där i Västerort är slampor det vet jag med extremt låg självkänsla
Citera
2019-09-01, 23:35
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollhunter42
Ingen som har namn eller bild på hennes man? Otroligt. Jag brukade se henne i fisksätra men aldrig med någon kille

Se: (FB) 18-åriga Ndella Jack ihjälskjuten, Västra Stockholm (Råcksta) 2019-08-28

Där finns några länkar till Lamin Dibba.
Citera
2019-09-02, 01:37
Medlem
Jag tycker det är konstigt att Expressen skriver att hon blev skjuten alldeles efter att hon kom hem från en kärleksresa som vore det en slump. Jag tolkar det som att hennes man visste att han var i blåsväder och därför åkte till Ghana. Det förklarar också giftermålet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in