2019-09-01, 19:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback91
Flashback i ett nötskal, hon var varken prostituerad eller gift, hennes kille skulle precis fråga om hennes hand angående giftermål och hennes pappa blev förd bakom ljuset han är en bra man

Hade de inte precis kommit hem från Afrika var de gift sig (fastän de måhända ännu inte hunnit registrera in äktenskapet hos svenska folkbokföringen)?
Citera
2019-09-01, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Det är en typ av brott som man inte ingriper mot på sin fritid av naturliga skäl, poängen är att de är få . I övrigt ingriper man inte mot trafikbrott eller narkotikabrott heller. Man kan och en del gör det, men det är inte populärt hos högre chef. Blir många öt timmar då. Det hade varit enkelt så att säga gällande extra pengar.

Du vet inte vad du pratar om gällande säkerhetsklassning gällande tjänst som polis. Du vet ej vad som diskvalificerar i processen för att bli antagen till polisutbildningen.

Och slutligen, att förlora sin säkerhetsklassning som polis leder till avsked.
Jag tror du har noll koll och mycket av detta här har jag redan tagit upp här i tråden.Och eftersom du har missat detta så ser jag som att du flamsar omkring uppe i det blå och flyger halvblint omkring.

Det är inte meningen att man skall behöva repetera saker för var en gång på gång och för att flashbackare är lata och inte kan hitta mina tidigare inlägg.Varför går du inte kommenterar dom inläggen istället?Varför börja om här med sånt jag redan har skrivit om igen och igen?

Och nu skall du låta "sakkunnig" med en typ av information som folk på insidan polismyndigheten har patetiskt värre..

Den här informationen angående hur säkerhetsprövningen går till är hämtade från polisen hemsida.

Skriv istället och var mer specifik när du säger jag att jag inte vet jag pratar om angående säkerhetsklassningen då blir det lättare förstå vad du menar.

Det är väl bara och gå in titta på antagningskraven på polisens hemsida för att se vad som diskvalificerar i den processen...resten är väl man smart att fylla i själv eller hur?

Sen har du läst på nätet att några poliser har förlorar sina anställningar efter domar i AD.Och drar den slutsatsen att dom förlorar jobbet efter deras skyddsklassning inte gäller längre vilket är helt riktigt vilket du borde veta att jag visste om du hade läst mitt(mina) tidigare inlägg jag har skrivit här i tråden.

Så jag utgår ifrån att du har läst domarna ifråga och att du har sån insyn hos polismyndigheten att du vet att omplacering ej har skett med bestämdhet i andra liknade fall som inte gått till AD.Detta apropå att du påstår att det är bara avsked gäller!Själv så lämnar jag detta öppet.Detta har jag skrivit om i ett annat inlägg här på tradera..(gud hjälpe mig!)
Citera
2019-09-01, 20:17
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback91
Flashback i ett nötskal, hon var varken prostituerad eller gift, hennes kille skulle precis fråga om hennes hand angående giftermål och hennes pappa blev förd bakom ljuset han är en bra man

Jodå, båda sakerna har bekräftats av flera i tråden samt i artiklarna runt mordet.

Förstår inte att hennes horande ska vara en sådan stor sak, det är väl det minsta problemet i sammanhanget. Det var ju knappast någon av hennes torskar som sköt henne utan någon av hennes nyblivne makes affärsbekanta. Problemet är väl att det finns fler som vill se honom död än som vill se honom levande. Polisen har 100-tals trådar att nysta i.

Citat:
Ursprungligen postat av mijoow
Jag tror du har noll koll och mycket av detta här har jag redan tagit upp här i tråden.Och eftersom du har missat detta så ser jag som att du flamsar omkring uppe i det blå och flyger halvblint omkring.

Det är inte meningen att man skall behöva repetera saker för var en gång på gång och för att flashbackare är lata och inte kan hitta mina tidigare inlägg.Varför går du inte kommenterar dom inläggen istället?Varför börja om här med sånt jag redan har skrivit om igen och igen?

Och nu skall du låta "sakkunnig" med en typ av information som folk på insidan polismyndigheten har patetiskt värre..

Den här informationen angående hur säkerhetsprövningen går till är hämtade från polisen hemsida.

Skriv istället och var mer specifik när du säger jag att jag inte vet jag pratar om angående säkerhetsklassningen då blir det lättare förstå vad du menar.

Det är väl bara och gå in titta på antagningskraven på polisens hemsida för att se vad som diskvalificerar i den processen...resten är väl man smart att fylla i själv eller hur?

Sen har du läst på nätet att några poliser har förlorar sina anställningar efter domar i AD.Och drar den slutsatsen att dom förlorar jobbet efter deras skyddsklassning inte gäller längre vilket är helt riktigt vilket du borde veta att jag visste om du hade läst mitt(mina) tidigare inlägg jag har skrivit här i tråden.

Så jag utgår ifrån att du har läst domarna ifråga och att du har sån insyn hos polismyndigheten att du vet att omplacering ej har skett med bestämdhet i andra liknade fall som inte gått till AD.Detta apropå att du påstår att det är bara avsked gäller!Själv så lämnar jag detta öppet.Detta har jag skrivit om i ett annat inlägg här på tradera..(gud hjälpe mig!)

Släpp det där nu, du har skrivit om hur du tolkar lagen och vi andra hur vi gör detsamma. Nu kan alla bilda sig en uppfattning om vem som har rätt (alltså vi) och vem som har fel (alltså du).
Senast redigerad av Donald.Trams 2019-09-01 kl. 20:19.
Citera
2019-09-01, 20:18
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Man behöver inte vara rasist för att konstatera att hon inte var något oskyldigt offer, realist räcker gott. Negressen gjorde ett val att umgås med kriminella, ett val som kostade henne livet.

Resten av ditt inlägg efter första meningen känns för övrigt både off topic och förvirrat. En neger blir inte mer eller mindre civiliserad och förståndig beroende på val av sagobok. Du kan ta en neger ur Afrika, men du kan aldrig ta Afrika ur negern. Repatriering vore bäst för alla parter.

På gymnasiet hängde jag med en kille i samma klass som gillade att tatuera, vi drog och gymmade varannan dag, inget mer.
Senare visade det sig att han hängde med MC-gänget Brödraskapet som fanns i stan på den tiden.
Om jag blivit skjuten eftersom jag gymmat med denna kille, så hade det alltså varit mitt fel? Även om jag inte vetat om hans historia?
(kan sägas att killen ett par år senare blev tvungen att flytta till sthlm och leva under skyddad identitet efter att ha hamnat i bråk med gänget)
Citera
2019-09-01, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mijoow

Så, det är inte helt lätt att förstå vad du menar. Men för att förklara så tycker jag inte gällande säkerhetsprövning jag vet. Jag förstår inte vad du menar med att man kollar vad som diskvalificerar en och fyller i resten. Exempelvis LOB registreras i register, det är inget du kan undandra ansökningsprocessen. ASP har du ingen aning om ifall du finns men umgås du med kriminella så finns du där är en enkel regel.

Gällande att förlora säkerhetsklassning och att det innebär att man inte kan jobba som polis så hänvisar jag åter till PAN, behöver inte dra in några domar i det.

Sen har du inte skrivit på tradera vilket du anger, det här är flashback.
Citera
2019-09-01, 20:25
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donald.Trams
Jodå, båda sakerna har bekräftats av flera i tråden samt i artiklarna runt mordet. Förstår inte att hennes horande ska vara en sådan stor sak, det är väl det minsta problemet i sammanhanget.
Släpp det där nu, du har skrivit om hur du tolkar lagen och vi andra hur vi gör detsamma. Nu kan alla bilda sig en uppfattning om vem som har rätt (alltså vi) och vem som har fel (alltså du).
Du har ett problem med unga, vackra kvinnor. Att beteckna dessa som "horor" är ett uttryck för kvinnoförakt, tyvärr. Ber om ursäkt för being off-topic här. Snart är detta en cold case, precis som mordet på Karolin i Malmö. Sedan kommer någon skjutning att ha en anknytning till denna fall. Men även den kommer att förbli olöst. R.I.P., Ndella.
Citera
2019-09-01, 20:25
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
På gymnasiet hängde jag med en kille i samma klass som gillade att tatuera, vi drog och gymmade varannan dag, inget mer.
Senare visade det sig att han hängde med MC-gänget Brödraskapet som fanns i stan på den tiden.
Om jag blivit skjuten eftersom jag gymmat med denna kille, så hade det alltså varit mitt fel? Även om jag inte vetat om hans historia?
(kan sägas att killen ett par år senare blev tvungen att flytta till sthlm och leva under skyddad identitet efter att ha hamnat i bråk med gänget)

Det är väl ändå en stor skillnad? BO hade dejtat denne bandit sedan hon var 15 år gammal, varav han suttit på anstalt under en stor del av den tiden. Och nu när hon är 18 år gift sig med kräket. Han finns under 35+ avsnitt i belastningsregistret och är ökänd runt om i Stockholm.

Är det samma som att gå på gymmet och träna med en snubbe? Men visst, genom att umgås med honom ökade du definitivt risken att hamna i trubbel. Man har ett ansvar för sin egen säkerhet.
Citera
2019-09-01, 20:28
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Du har ett problem med unga, vackra kvinnor. Att beteckna dessa som "horor" är ett uttryck för kvinnoförakt, tyvärr. Ber om ursäkt för being off-topic här. Snart är detta en cold case, precis som mordet på Karolin i Malmö. Sedan kommer någon skjutning att ha en anknytning till denna fall. Men även den kommer att förbli olöst. R.I.P., Ndella.

Men vad du envisas, jag kallar inga kvinnor för horor, det är det blattarna som gör (vilket är förkastligt). De jag kallar för horor är <tada> horor (aka prostituerade och aka sexarbetare).

Det verkar vara du som har problem med att kvinnor har rätten till sin egen kropp, och om de så vill att sälja den för pengar.

Typisk gubbslem, du anser att det hon gjorde var omoraliskt och försöker skydda henne från något hon inte själv gjorde någon större hemlighet av.
Senast redigerad av Donald.Trams 2019-09-01 kl. 20:33.
Citera
2019-09-01, 20:34
Medlem
Erik Östs avatar
Nä nu tycker jag att vi gemensamt i denna sak sjunger-"we shall overcome"-!

https://www.youtube.com/watch?v=T0zkSP9ph9w

Har det blivit bättre i svärje efter det här skämtet, ärthjärnor ?

Den här förrvirrade stackars kvinnan Ndella var inte ens född då allt kaos började spåra ur i landet så jag har viss förståelse.

Oskuldsfull men inte oskyldig för man måste hålla sig till moral och etik i alla delar av ett välfungerande samhälle ,inte bara några mer eller mindre väl valda.

Ett tips flickor!

KN*LLA INTE MED LOSERS!
Senast redigerad av Erik Öst 2019-09-01 kl. 20:42.
Citera
2019-09-01, 20:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Men hon gifte sig väl med en man som var dubbelt så gammal och grovt kriminell för hon tyckte antagligen det var spännande? Hon visste ju om hans historia och ville antagligen vara del av den framledes.
Citera
2019-09-01, 20:37
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men hon gifte sig väl med en man som var dubbelt så gammal och grovt kriminell för hon tyckte antagligen det var spännande? Hon visste ju om hans historia och ville antagligen vara del av den framledes.

"guilt by association" är bara något som existerar bland kriminella och inget som praktiseras av demokratiska rättstater, att du och andra skribenter förespråkar detta gör att ni hamnar på samma nivå som dessa kriminella.
Senast redigerad av kato85 2019-09-01 kl. 20:46.
Citera
2019-09-01, 20:50
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
"guilt by acquaintance" är bara något som existerar bland kriminella och inget som praktiseras av demokratiska rättstater, att du och andra skribenter förespråkar detta gör att ni hamnar på samma nivå som dessa kriminella.

Jag visste att ditt ”exempel från verkligheten” bara var ett taffligt försök att överbrygga BO taskiga livsval. Vilket du erkänner iom ovanstående dravel, ingen som säger att hon hade skuld i detta utan bara att hon hade sig själv att skylla.

Hon visste mycket väl vem han är, vilket liv han lever (han drar in pengar till sig själv genom att hota och skada andra). Genom att gifta sig med honom ställde hon sig på den kriminella sidan, det var knappast vi som tvingade henne att välja.

Man kan dock ana att det var förmånligt att ha honom som make i det yrket hon praktiserade, men det är knappast en förmildrande omständighet.

Edit: Men men, intresset att få klarhet i vad som ligger bakom mordet verkar begränsat i jämförelse med viljan att begrava de delar av hennes liv som ligger utanför den ”söta lilla flickan”.
Senast redigerad av Donald.Trams 2019-09-01 kl. 20:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in