Citat:
Ursprungligen postat av
ellabellak
Det är en typ av brott som man inte ingriper mot på sin fritid av naturliga skäl, poängen är att de är få . I övrigt ingriper man inte mot trafikbrott eller narkotikabrott heller. Man kan och en del gör det, men det är inte populärt hos högre chef. Blir många öt timmar då. Det hade varit enkelt så att säga gällande extra pengar.
Du vet inte vad du pratar om gällande säkerhetsklassning gällande tjänst som polis. Du vet ej vad som diskvalificerar i processen för att bli antagen till polisutbildningen.
Och slutligen, att förlora sin säkerhetsklassning som polis leder till avsked.
Jag tror du har noll koll och mycket av detta här har jag redan tagit upp här i tråden.Och eftersom du har missat detta så ser jag som att du flamsar omkring uppe i det blå och flyger halvblint omkring.
Det är inte meningen att man skall behöva repetera saker för var en gång på gång och för att flashbackare är lata och inte kan hitta mina tidigare inlägg.Varför går du inte kommenterar dom inläggen istället?Varför börja om här med sånt jag redan har skrivit om igen och igen?
Och nu skall du låta "sakkunnig" med en typ av information som folk på insidan polismyndigheten har patetiskt värre..
Den här informationen angående hur säkerhetsprövningen går till är hämtade från polisen hemsida.
Skriv istället och var mer specifik när du säger jag att jag inte vet jag pratar om angående säkerhetsklassningen då blir det lättare förstå vad du menar.
Det är väl bara och gå in titta på antagningskraven på polisens hemsida för att se vad som diskvalificerar i den processen...resten är väl man smart att fylla i själv eller hur?
Sen har du läst på nätet att några poliser har förlorar sina anställningar efter domar i AD.Och drar den slutsatsen att dom förlorar jobbet efter deras skyddsklassning inte gäller längre vilket är helt riktigt vilket du borde veta att jag visste om du hade läst mitt(mina) tidigare inlägg jag har skrivit här i tråden.
Så jag utgår ifrån att du har läst domarna ifråga och att du har sån insyn hos polismyndigheten att du vet att omplacering ej har skett med bestämdhet i andra liknade fall som inte gått till AD.Detta apropå att du påstår att det är bara avsked gäller!Själv så lämnar jag detta öppet.Detta har jag skrivit om i ett annat inlägg här på tradera..(gud hjälpe mig!)