2019-09-01, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Av detta framgår tydligt att du inte fattar vad som menas med belägg, vilket jag och andra påpekat flera gånger. Att påstå att belägg finns i tidigare inlägg när de inte alls finns är att ljuga.

Alltså, med belägg menas något som tjänar till att antingen stödja eller motbevisa ett påstående eller en hypotes. Sådana belägg förväntas vara empiriska (datainsamling genom undersökningar av verkligheten, exempelvis genom experiment samt observation) och lämpligt dokumenterade (registrerade på något mätbart sätt eller på annat sätt som kan verifieras av någon annan), alltså inte enbart flummiga påståenden utan substans i verkligheten.

Var är alltså de belägg som du påstår att du har presenterat?
hahahaha wow! grattis! Nu till nästa steg.

Hur skulle du vilja samla empirisk data gällande Guds existens? Vill du boka en intervju med Gud? observera Gud och se hur Gud är och vad Gud gör? mäta och väga Gud? experiment kanske? Dessa är de enda sätten att emirsikt samla in data och dra slutsatser. Du förstår föga.
Citera
2019-09-01, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Exakt så är det, du svamlar om att du gett bevis men kan/vill inte presentera dem.
Du förstår inte och din brist på intelligens gör det hela svammel för dig. Bevisen har getts och därmed presenterats.
Citera
2019-09-01, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Jag har redan gett bevis mer än en gång.
Du glömde det viktigaste ordet i min uppmaning ...
Det är väldigt lätt att komma med belägg för saker och ting. Det svåra är att komma med BRA belägg.
New York är ju ett belägg för Spindelmannens existens, men det är ett väldigt svagt belägg.
Citera
2019-09-01, 13:59
Medlem
Citat:

Hur skulle du vilja samla empirisk data gällande Guds existens? Vill du boka en intervju med Gud? observera Gud och se hur Gud är och vad Gud gör? mäta och väga Gud? experiment kanske? Dessa är de enda sätten att emirsikt samla in data och dra slutsatser. Du förstår föga.
Ja, för att tro att gudar existerar så krävs något i den stilen. Annars kan man ju bli lurad till att tro på vad som helst.
Citera
2019-09-01, 14:15
Medlem
Smesos avatar
Citat:

Det var du som påstod att du hade belägg, så då är det upp till dig att visa det. Det har du inte gjort.
Det har påpekats flera gånger, men du fattar inte, så jag försökte förklara.

Så, hur var det nu, har du presenterat några belägg eller inte?
Citera
2019-09-01, 14:25
Medlem
KungPungPats avatar
Gudarna har redan bevisat sig genom deras designade system i universum och i naturen.

Mänskligheten skapades dock av utomjordingar som behövde slavar för att samla guld efter att deras tidigare slavar gjorde uppror mot sina slavdrivare, och blev nästan utrotade på samma gång.
Utomjordingarna som ser ut som människor med extra mörk hy, dom tog därför sitt egna DNa och blandade det med den förhistoriska människan, vilket skapade en slav som var så dålig på att slava på grund av sin spirituella natur och kontakt med gudarna genom sitt speciella DNA.. att dom fick lov att skapa en till version som var mindre spirituell än den första versionen av människan.. en version som var enklare att lura till att slava.

Eftersom människan är intelligent så skrev skaparna av mänskligheten ner diverse spirituell kunskap om människors DNa, och vad som skulle hända i framtiden med mänskligheten som helhet.. eller rättare sagt vad som skulle hända ateister och alla som inte kollar i biblar eller gamla monument som är proppfyllda med symbolism som översatts och blev till biblar.. dvs mänsklighetens domedag.

Skaparna ansåg att ett fåtal som är spirituella , kommer att kunna tolka symbolismen eller lyssna på nån som tolkat symbolismen i bibeln.. eller på monumenten.. medans resten kommer får ligga som dom bäddat.. enligt gudarna som såklart ligger bakom allt från solsystemens och galaxernas design till cellens design.. och då även biblar och monument där ateisternas öde står tydligt beskrivet.. liksom dom som valde andra vägen att gå.. en väldigt smal väg som väldigt få kommer att hitta, enligt våra skapare som skrev ner massa info på monument och som sen blev till biblar.
Citera
2019-09-01, 14:31
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Du är verkligen okunnig! Jag diskuterar inte med dig i egenskap av att vara muslim eller invandrare. Jag har förövrigt inte vandrat in i landet utan blev till här. Jag struntar i religion, vilken religion som helst här. Jag har inte sagt så mycket som ett enda ord om en viss religion i min diskussion med dig och dina gelikar. Inte heller har jag pratat om etnicitet och invandring. Vi pratar om Guds existens.

Jag har sagt att du och dina gelikar kan titta tillbaka exakt 2 veckor för att hitta de bevisen jag har lagt fram men det du inte förstår är att räkna exakt i datum tillbaka exakt 14 dagar utan att inse att mina föregående inlägg skjuts undan när andra skriver sina inlägg.

Tack för det. Då vet jag att du bara ljuger och ljuger och ljuger och ditt enda uppsåt är att ha roligt på andras bekostnad.

(FB) Jag mår inte riktigt bra i detta land

Här skrev du "Jag var 4 år gammal när mina föräldrar flyttade till Sverige."

Du borde skämmas, men det kan du förstås inte för det är ju bara en lek enligt dig.

Hoppas att du tar ditt förnuft till fånga och söker hjälp.

Ha det!
Citera
2019-09-01, 15:55
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Du förstår inte och din brist på intelligens gör det hela svammel för dig. Bevisen har getts och därmed presenterats.
Det är vad du påstår. I vilket/vilka inlägg finns det bevis?
Citera
2019-09-01, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Gudarna har redan bevisat sig genom deras designade system i universum och i naturen.

Mänskligheten skapades dock av utomjordingar som behövde slavar för att samla guld efter att deras tidigare slavar gjorde uppror mot sina slavdrivare, och blev nästan utrotade på samma gång.
Utomjordingarna som ser ut som människor med extra mörk hy, dom tog därför sitt egna DNa och blandade det med den förhistoriska människan, vilket skapade en slav som var så dålig på att slava på grund av sin spirituella natur och kontakt med gudarna genom sitt speciella DNA.. att dom fick lov att skapa en till version som var mindre spirituell än den första versionen av människan.. en version som var enklare att lura till att slava.

Eftersom människan är intelligent så skrev skaparna av mänskligheten ner diverse spirituell kunskap om människors DNa, och vad som skulle hända i framtiden med mänskligheten som helhet.. eller rättare sagt vad som skulle hända ateister och alla som inte kollar i biblar eller gamla monument som är proppfyllda med symbolism som översatts och blev till biblar.. dvs mänsklighetens domedag.

Skaparna ansåg att ett fåtal som är spirituella , kommer att kunna tolka symbolismen eller lyssna på nån som tolkat symbolismen i bibeln.. eller på monumenten.. medans resten kommer får ligga som dom bäddat.. enligt gudarna som såklart ligger bakom allt från solsystemens och galaxernas design till cellens design.. och då även biblar och monument där ateisternas öde står tydligt beskrivet.. liksom dom som valde andra vägen att gå.. en väldigt smal väg som väldigt få kommer att hitta, enligt våra skapare som skrev ner massa info på monument och som sen blev till biblar.
Att vi lever i Matrix bevisas av att vi ibland har deja vu-känslor. ”A glitch in the system”.
Andra bevis för Matrix är att jag verkligen, verkligen, jättemycket tror på Matrix.
Citera
2019-09-01, 16:16
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Gud borde väl veta det?
Jag vet inte hur gudar, ponerat att gudar finns, bevisar sin existens.
När jag frågade vad som övertygat dig, så såg jag inga bevis alls, du hänvisade bara till att självreproducerande organismer finns. Det bevisar inte att gud finns.

Problemet för mig är att ingen kan svara på hur man skiljer någon som har kunskap om gud från någon som påstår sig ha kunskap om gud. Därför vet jag inte vem jag ska fråga om hur guds existens kan bevisas.
Citera
2019-09-01, 16:17
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Bevisa att systemen är designade av gudar, tack.
Citera
2019-09-01, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Du glömde det viktigaste ordet i min uppmaning ...
Det är väldigt lätt att komma med belägg för saker och ting. Det svåra är att komma med BRA belägg.
New York är ju ett belägg för Spindelmannens existens, men det är ett väldigt svagt belägg.
Jag spottar snett på dina uppmaningar. Du och dina gelikar har fått BRA belägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in