2019-08-31, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Men kära du, jag gav ju länken till det meddelande där du själv skrev "Titta för två veckor sedan."
Du skrev det den 20:e.
Du skrev också samma dag:
"Titta på inläggen som skrevs till dig för exat 2 veckor sedan."
(FB) vill tro men kan inte

Och även andra liknande formuleringar samma dag, så vilket datum du avsåg var det ingen tvekan om.
Jag hänvisade till perioden mellan 27 juli och 9 augusti därför att du inte skrev något alls på Flashback under den perioden. Du kan alltså omöjligen hänvisa till något som du skulle ha skrivit den 6:e augusti eftersom det inte existerar något alls som du skrev mellan 27 juli och 9 augusti, och du började heller inte att skriva i den tråd du hänvisade till förrän den 11:e, alltså 5 dagar senare än de "exakt två veckor" som du upprepade gånger hänvisade till.

Den här sidan visar tydligt i din historik att du inte skrev något alls mellan 27 juli och 9 augusti och inte heller skrev något i den tråd du hänvisade till förrän den 11:e:
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=886019&page=10

Tydligare nu?

Idiot!! återigen Idiot!! 1) Jag har inte skrivit ett specifikt datum utan har skrivit för några veckor sedan eller för 2 veckor sedan. Du ljög med andra ord om att jag ska ha sagt ett visst datum. 2) Det skrivs 10 tals inlägg och kommentarer här dagligen. två veckor sedan räknat från 20/8 innebär att gå tillbaka 2 veckor och leta efter mina inlägg som kan vara placerade allt ifrån 1/8 tom 19/8 just på grund av alla andra inläggen som kommer och skjuter undan mina inlägg. Använder du inte ditt förstånd?
Citera
2019-08-31, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Det är något gravt fel på dig och din intellekt. Vem har ens påstått att jorden är 6000 år? Handlar vår diskussion om en viss religions syn på universums ålder? Vi diskuterar inte vad en viss religion anser om universums ålder. Du kommer med nåt som inte ens har diskuterats. Vilken idiot du är!

Du sade att vi visste hur gammalt universum är. Jag ställde dig mot väggen och lärde upp dig att vi inte alls visste utan har en vedertagen teori. Är detta så svårt att förstå?
Har du några gudsbevis idag då?
Citera
2019-08-31, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Vad har uppstått av sig själv? (1)
Belägg för att gud finns, tack.
Sedan kan vi diskutera guds eventuella egenskaper.

Hur tror du att det kommer sig att den gud du tror på finns?

(1) Edit: Det jag menade: Vem påstår att något uppstått av sig själv?
Förklaringarna finns i de föregående inläggen.

Du: Varför har ett hus dörrar och fönster och är inte helt öppet.

Jag: Därför att ägaren ska kunna vara i fred och skydda sig mot utomståendes blickar, kyla och värme.

Du: Varför vill ägaren skydda sig mot utomståendes blickar, kyla och värme.

Jag: Därför att ägaren kan känna sig fri och kan bestämma över sin tillvaro i sitt hem.

Du: Varför känner sig ägaren fri och kan bestämma över sin tillvaro i sitt hem.

Jag: Därför att ägaren är skyddad mot yttre faror.

Du: Varför är ägaren skyddad mot yttre faror i sitt hem?

Jag: Därför att utomstående är utestängda.

Du: Varför är utomstående utestängda?

Jag: Väggarna, fönstren och låsen utestänger utomstående?

Du: Varför utestänger Väggarna, fönstren och låsen utomstående?

Jag: Därför att utomstående inte kan passera väggar och stänga fönster och därmed känner sig ägaren skyddad från ofrivillig påträngning från andra.

Du: Har du belägg för detta?

Jag: Beläggen finns i föregående inlägg.

Du: vilka inlägg?

Jag: de föregående inläggen för några veckor sedan.

Du: kan du hänvisa mig till dem.

Jag: Du kan hitta om du letar.

Du: hittar inte. Hänvisa mig till dem.

Jag: Jag gör inte ditt jobb.

Du: Finns inget belägg för ditt påstående.

Detta har du producerat i snart en månadstid. Anser du att du har varit produktiv och lärt dig nåt nytt?
Citera
2019-08-31, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Har du några gudsbevis idag då?
Hur många gånger ska bevisen upprepas för att du och dina gelikar ska förstå?
Citera
2019-08-31, 13:36
Medlem
Citat:
Hur många gånger ska bevisen upprepas för att du och dina gelikar ska förstå?
En gång, om det är bra bevis.
Citera
2019-08-31, 15:22
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Det är något gravt fel på dig och din intellekt. Vem har ens påstått att jorden är 6000 år? Handlar vår diskussion om en viss religions syn på universums ålder? Vi diskuterar inte vad en viss religion anser om universums ålder. Du kommer med nåt som inte ens har diskuterats. Vilken idiot du är!

Du sade att vi visste hur gammalt universum är. Jag ställde dig mot väggen och lärde upp dig att vi inte alls visste utan har en vedertagen teori. Är detta så svårt att förstå?

Den som jag svarade talade om Bibelns åldersbeskrivning. Du bröt in i diskussionen.
Om universum är 14 miljarder år eller 6 miljarder år eller ens bara 1 miljard år spelar ingen roll i det sammanhanget.
Fattar du verkligen inte det.
Citera
2019-08-31, 15:28
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Idiot!! återigen Idiot!! 1) Jag har inte skrivit ett specifikt datum utan har skrivit för några veckor sedan eller för 2 veckor sedan. Du ljög med andra ord om att jag ska ha sagt ett visst datum. 2) Det skrivs 10 tals inlägg och kommentarer här dagligen. två veckor sedan räknat från 20/8 innebär att gå tillbaka 2 veckor och leta efter mina inlägg som kan vara placerade allt ifrån 1/8 tom 19/8 just på grund av alla andra inläggen som kommer och skjuter undan mina inlägg. Använder du inte ditt förstånd?

Menar du att jag hittat på att du själv skrivit "exakt två veckor sedan" trots att jag länkade till ditt eget av dig själv skrivna inlägg?

Snacka om att kunna ljuga utan att ha någon skam i kroppen.

Det finns heller inte ett skit i de inlägg som du skrev under de tio dagarna innan du hänvisade till "exakt två veckor", så du har inte ett ben att stå på hur du än vänder dig.

Men det är klart ett troll som du vill bara fortsätta att sprida skit och försöka att förolämpa så många som möjligt under en dag.

Är det så som du som muslim och invandrare försöker att hämnas på att du inte gillar att leva i Sverige?
Citera
2019-08-31, 19:38
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:

Jag: Därför att ägaren ska kunna vara i fred och skydda sig mot utomståendes blickar, kyla och värme.

Jag: Därför att ägaren kan känna sig fri och kan bestämma över sin tillvaro i sitt hem.

Jag: Därför att utomstående inte kan passera väggar och stänga fönster och därmed känner sig ägaren skyddad från ofrivillig påträngning från andra.

Detta har du producerat i snart en månadstid. Anser du att du har varit produktiv och lärt dig nåt nytt?
Exakt så är det, du svamlar om att du gett bevis men kan/vill inte presentera dem.
Citera
2019-08-31, 20:03
Medlem
Smesos avatar
Citat:

Av detta framgår tydligt att du inte fattar vad som menas med belägg, vilket jag och andra påpekat flera gånger. Att påstå att belägg finns i tidigare inlägg när de inte alls finns är att ljuga.

Alltså, med belägg menas något som tjänar till att antingen stödja eller motbevisa ett påstående eller en hypotes. Sådana belägg förväntas vara empiriska (datainsamling genom undersökningar av verkligheten, exempelvis genom experiment samt observation) och lämpligt dokumenterade (registrerade på något mätbart sätt eller på annat sätt som kan verifieras av någon annan), alltså inte enbart flummiga påståenden utan substans i verkligheten.

Var är alltså de belägg som du påstår att du har presenterat?
Citera
2019-09-01, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
En gång, om det är bra bevis.
Jag har redan gett bevis mer än en gång.
Citera
2019-09-01, 13:09
Medlem
Citat:
Den som jag svarade talade om Bibelns åldersbeskrivning. Du bröt in i diskussionen.
Om universum är 14 miljarder år eller 6 miljarder år eller ens bara 1 miljard år spelar ingen roll i det sammanhanget.
Fattar du verkligen inte det.

Vad i hela fridens namn kacklar du om?

Vi diskuterar inte bibeln syn på universums ålder. Om det nu skulle med all tydlighet gick att bevisa hur gammalt universums är och det visade sig att bibeln och kristna har fel om universums ålder så påverkar inte detta beviset på Guds existens, vilket vi diskuterar här.

Fin logik är:

Biblen säger att universum är 6000 år.

Vetenskapen säger att universum inte är 6000 är

Därför kan Gud inte finnas.

Vilken förvrängd logik.

Att du ens för in biblens syn på universums ålder i ekvationen i en diskussion som inte behandlar religion i sig är belägg nog för att du bör uppdatera dina hjärnceller.

Jo, det spelar roll om det finns en osäkerhet kring universums ålder. Du kan inte ha ett spann mellan 1 miljard år till 14 miljarder och kalla det vetenskap. Detta kallas gissningar på måfå. Det bevisar inget mer än att universums ålder inte kan bestämmas med exakt matematik.

Universum kan vara 3 sekunder gammalt. För dig kan detta vara en paradox men du kan inte bevisa att universum inte kan vara 3 sekunder år gammalt. Vi snackar tid här och vi har ingen aning om vad tid är och ännu mindre kan undersöka tid.
Citera
2019-09-01, 13:13
Medlem
Citat:
Menar du att jag hittat på att du själv skrivit "exakt två veckor sedan" trots att jag länkade till ditt eget av dig själv skrivna inlägg?

Snacka om att kunna ljuga utan att ha någon skam i kroppen.

Det finns heller inte ett skit i de inlägg som du skrev under de tio dagarna innan du hänvisade till "exakt två veckor", så du har inte ett ben att stå på hur du än vänder dig.

Men det är klart ett troll som du vill bara fortsätta att sprida skit och försöka att förolämpa så många som möjligt under en dag.

Är det så som du som muslim och invandrare försöker att hämnas på att du inte gillar att leva i Sverige?

Du är verkligen okunnig! Jag diskuterar inte med dig i egenskap av att vara muslim eller invandrare. Jag har förövrigt inte vandrat in i landet utan blev till här. Jag struntar i religion, vilken religion som helst här. Jag har inte sagt så mycket som ett enda ord om en viss religion i min diskussion med dig och dina gelikar. Inte heller har jag pratat om etnicitet och invandring. Vi pratar om Guds existens.

Jag har sagt att du och dina gelikar kan titta tillbaka exakt 2 veckor för att hitta de bevisen jag har lagt fram men det du inte förstår är att räkna exakt i datum tillbaka exakt 14 dagar utan att inse att mina föregående inlägg skjuts undan när andra skriver sina inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in