2019-09-01, 14:27
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
PeterNoster..skrev inte JM
att HD medicin var utskriven av en förskrivare?
Skrev inte JM uttryckligen att HD inte knaprar tabletter?

Jag fick inte intrycket av att HD misskött sin medicin eller är tablettmissbrukare på något vis.

Det är tillåtet att tänka själv.
Auktoriteten JM anger fel färg på pillren enligt en mer tillförlitlig skribent.
JM har alltså indirekt uppgett att HD knaprar dels på recept och importerar egna piller.
Citera
2019-09-01, 14:31
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Kanske för att:
I normala fall brukar vanligt folk stänga sin dörr efter att dom går ut.
Framför allt om man skall traska iväg en bit.
Man kanske inte låser dörren om man bara skall "ut o vända" en bit ner i kvarteret, men vanligast är väl i alla fall att man stänger sin ytterdörr.
Framför allt om det är mitt i natten.
Om någon då försvinner spårlöst i samband med att ytterdörren står öppen, mitt i natten, så kan det absolut ses som märkligt.
Framförallt om andra omständigheter, så som kvinnoskrik, personen lämnade boendet i all hast, och att personen är försvunnen, så kan en öppen dörr kanske betyda nåt för utredare.

Ville bara fiska fram om fler än jag tycker lika och det gjorde vi ju.
Hade jag skrivit det du skrev hade det blivit ett jävla liv.

Hur vet JM att öppningen var 1 dm?
Senast redigerad av PeterNoster 2019-09-01 kl. 14:34.
Citera
2019-09-01, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfotviol
Följt denna tråden sedan start då jag och min familj hade mycket att göra med SD och HD för många år sedan och för mig är detta helt obegripligt. Jag förstår intellektuellt att de förmodligen är skyldiga men kan inte få ihop det med de två människor jag kände. Båda var fina människor som var omtyckta, glada och förtroendeingivande. Ni vet sådana personer som man gärna skulle låta vara barnvakt åt sina barn och som man kände sig trygg med.

Har följt dem i sitt liv via sociala medier sedan vi inte längre sågs live, önskat dem gratis vid barnen födsel osv. Att något sådant här skulle ske är helt sjukt men å andra sidan kan ju folk förändras med tiden och sociala medier visar ju alltid upp den sida man vill att andra ska se. Djupt tragiskt för alla inblandade speciellt barnen som förlorat sin mamma som de aldrig kommer få se igen och de barnen som ska leva med att deras föräldrar i så fall är mördare. Jag hoppas fortfarande att åtminstone HD är oskyldig men verkar ju tyvärr osannolikt.

Förstår att det måste vara en hemsk chock för er som känner paret. Litet skönt att ni inte skriver "could see it happening" sedan många år. Det hade kännts så ännu mer onödigt om allas varningsklockor ringde. Och det hade varit värre för flickorna D. Precis som du hoppas jag också att HD ska visa sig oskyldig, men det ser mörkt ut.
Citera
2019-09-01, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Hade varit bättre hon sparat skrik och tårar för LW och LW´s barn istället. Vilken egoist hon är!

Äcklas av att folk med egna barn, tar livet av andra barns mammor och lever loppan i 15 månader - och sen tycker synd om sig själva?

Har tyvärr inte kvar artikeln, tror jag. Men vet att jag har skickat den till någon i tråden. Ska kolla sen. Påminn mig ikväll om du inte fått den, så ska jag leta.

Måste än en gång instämma med dig! Man kan separat ömka för Hannas öde, ifall det vore så att hon var driven till att utföra/delaktig i mordet t ex och för hennes barns skull men ser man i det stora perspektivet så har hon varit mycket ego och spelat ett högt spel som påverkat många - allt för att (eventuellt) komma undan själv/a.
Citera
2019-09-01, 14:38
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja! All heder till ShHolmes. 🙏🏻
Och till alla er andra som stått vid Lenas sida under 15 månaders hårt kritiserande, hånande och ständiga kränkingar - av såväl Lena, hennes närstående och hennes vänner. 👍🏻

I början famlade väl många av oss i mörkret och skrev saker som vi idag inte tycker. Men under tiden har ju saker klarnat. Särskilt den senaste veckan. Men de som idag - eventuellt - fortsätter skriva sånt har jag inget förbarmande med.

Nej, precis.

Nu kan vi sluta spekulera och låta
rättsväsendet sköta resten.

Vi har gjort vad vi har kunnat och nu
kan vi gå vidare.
Citera
2019-09-01, 14:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Med den enastående vändning fallet tagit dom senaste dagarna med häkning av partet Davidsson så vill jag framföra:

Till er som säkert tagit illa vid sig och känt sig uthängda och kränkta av mina spekulationer ber jag ödmjukt om ursäkt då mina teser turligt nog var helt uppåt väggarna. En ärlig ursäkt till speciellt NW och UW. / Snor-johan

Kudos 👍🏻 det ska du verkligen ha cred för ”Snoris”!
Trots våra ibland hårda ordväxlingar i tråden ;-)
Citera
2019-09-01, 14:42
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Måste än en gång instämma med dig! Man kan separat ömka för Hannas öde, ifall det vore så att hon var driven till att utföra/delaktig i mordet t ex och för hennes barns skull men ser man i det stora perspektivet så har hon varit mycket ego och spelat ett högt spel som påverkat många - allt för att (eventuellt) komma undan själv/a.

Om hon är delaktig och döms för mord kommer hon inte ut som vårdnadshavare och sjuksköterska igen. Det livet är över.
Citera
2019-09-01, 14:43
Medlem
Citat:
Det kom uppgifter i tråden att JG dagen efter att SD gripits avföljt denne på Facebook. Det kom från någon som var än med båda på där...

Ok, det har jag missat. Alltså, att det skulle ha varit i samband med gripandet. Det är ju intressant. Har han gjort det för att han "äntligen kan, och kan stå för det" eller i tron att slippa bevakning/sammankoppling? Och här vill jag direkt kommentera mig själv att jag misstänker att polisen torde ha sett kopplingar för länge sedan.
Citera
2019-09-01, 14:44
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det finns ju medvetna läckor med. Dvs polisen läcker sådant som kan få vissa att agera åt något

Som tex att fotograf fiinns på plats när en insatsstyrka gör tillslag...
Citera
2019-09-01, 14:48
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det var intressant. Det ökar min tro på att hon faktiskt är skyldig. Hon skriker av ren panik för att hon inser att hennes frihet går förlorad för många år framöver.
Nej, hon skriker rakt ut för att hon förstår att det hon innerst inne fruktat nu förvandlats till en realitet: Man hade funnit fler bevis mot mannen hon trott och litat på: Hela hennes liv raserades; hon skriker i skräck och förtvivlan; beter sig aggressivt som människor i stor sorg kan göra när de in i det längsta söker förneka att en älskad människa är död.
Citera
2019-09-01, 14:48
Medlem
Citat:
Det kom uppgifter i tråden att JG dagen efter att SD gripits avföljt denne på Facebook. Det kom från någon som var än med båda på där...

Det var jag som skrev. Jag vet dock inte tidpunkt för när han avföljde så det kan ha skett tidigare, men det känns som att det var ungefär i samband med gripandet eftersom han i samma veva rensade bland sina inlägg. Jag är inte vän med båda på Facebook utan bara SD och han står inte längre som gemensam vän medan flera andra gör det.
Citera
2019-09-01, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Om hon är delaktig och döms för mord kommer hon inte ut som vårdnadshavare och sjuksköterska igen. Det livet är över.

Precis! Och det är det som är så obegripligt att man kan offra, i första hand sin familj/barn på det sättet. Man tycker att de tankarna skulle ha scannats genom huvudet ett antal gånger innan/konsekvensanalys- och om det nu är så att hon är "medlurad" i detta mord så har hon haft chansen i 15 månader att erkänna vad hon vet och ev inblandning, för att få ett lindrigare straff.
Det måste ju vara så att hon/de trott att det var vattentätt, att det hon ev gjort inte skulle komma fram/ha betydelse, eller så är hon oskyldig mer el mindre och att det vi ser är SD som nu försöker få dit henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in