2019-09-01, 10:34
Medlem
Följt denna tråden sedan start då jag och min familj hade mycket att göra med SD och HD för många år sedan och för mig är detta helt obegripligt. Jag förstår intellektuellt att de förmodligen är skyldiga men kan inte få ihop det med de två människor jag kände. Båda var fina människor som var omtyckta, glada och förtroendeingivande. Ni vet sådana personer som man gärna skulle låta vara barnvakt åt sina barn och som man kände sig trygg med.

Har följt dem i sitt liv via sociala medier sedan vi inte längre sågs live, önskat dem gratis vid barnen födsel osv. Att något sådant här skulle ske är helt sjukt men å andra sidan kan ju folk förändras med tiden och sociala medier visar ju alltid upp den sida man vill att andra ska se. Djupt tragiskt för alla inblandade speciellt barnen som förlorat sin mamma som de aldrig kommer få se igen och de barnen som ska leva med att deras föräldrar i så fall är mördare. Jag hoppas fortfarande att åtminstone HD är oskyldig men verkar ju tyvärr osannolikt.
Citera
2019-09-01, 10:36
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Poliser läcker ju fortfarande, finns exempel på detta. Handlar kanske då inte om pengar, utan snarare om aningslöst pladder om saker som kan vara av vikt vid en utredning och bör vara hemlig för att kunna få till en fällande dom.
Det du tar upp här är ju en sida av saken, att läckande av hemlig information kan försvåra att få till en fällande dom. Har dock inte sett några exempel på några sådana läckor i just det här fallet.

En annan sida av saken är den typ av läckor som verkar ha förekommit här, som kan underlätta att få till en fällande dom. Läckor som alltså ger en överdrivet negativ bild av en misstänkt i allmänhetens ögon. Sådant kan ju t.ex. ha påverkat vittnesmålen i de över 700 förhören på ett för den misstänkte negativt sätt. Om man redan "vet" att han är gärningsmannen (som det ju faktiskt tycks vara på flera håll här) så är det nog lätt hänt.

Det som antagligen startade jakten på SD i fjol var alltså artiklarna om eventuellt ofredande och misshandlande längre tillbaka i tiden. Sedan rullade det på (kanske utifrån föreställningen att SD var en våldsam typ) med läckan om "de blodiga kläderna" och "flykten utomlands". Man bör ha i åtanke att kanske ingenting av det här var sant.
Citera
2019-09-01, 10:37
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Jag tror inte SD har lättat på förlåten. Dock håller jag med dig om att man troligen hade stenkoll på HD:s beteenden både före och efter gripandet av SD. Började hon nervöst ringa runt, plockade hon bort saker i huset eller började hon packa en resväska?
Om jag ska gissa så kör Stefan en ”Börjesonnare” dvs nekar i sten fast polisen presenterar en stadig bevisning.
Tror att polisen är rätt klar över Hannas inblandning men vill se vad gripandet av Stefan får för reaktioner.
Citera
2019-09-01, 10:38
Medlem
Snor-Johans avatar
Med den enastående vändning fallet tagit dom senaste dagarna med häkning av partet Davidsson så vill jag framföra:

Till er som säkert tagit illa vid sig och känt sig uthängda och kränkta av mina spekulationer ber jag ödmjukt om ursäkt då mina teser turligt nog var helt uppåt väggarna. En ärlig ursäkt till speciellt NW och UW. / Snor-johan
Citera
2019-09-01, 10:39
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det du tar upp här är ju en sida av saken, att läckande av hemlig information kan försvåra att få till en fällande dom. Har dock inte sett några exempel på några sådana läckor i just det här fallet.

En annan sida av saken är den typ av läckor som verkar ha förekommit här, som kan underlätta att få till en fällande dom. Läckor som alltså ger en överdrivet negativ bild av en misstänkt i allmänhetens ögon. Sådant kan ju t.ex. ha påverkat vittnesmålen i de över 700 förhören på ett för den misstänkte negativt sätt. Om man redan "vet" att han är gärningsmannen (som det ju faktiskt tycks vara på flera håll här) så är det nog lätt hänt.

Det som antagligen startade jakten på SD i fjol var alltså artiklarna om eventuellt ofredande och misshandlande längre tillbaka i tiden. Sedan rullade det på (kanske utifrån föreställningen att SD var en våldsam typ) med läckan om "de blodiga kläderna" och "flykten utomlands". Man bör ha i åtanke att kanske ingenting av det här var sant.
Det finns ju medvetna läckor med. Dvs polisen läcker sådant som kan få vissa att agera åt något
Citera
2019-09-01, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Åter igen förvränger du saker och ting, jag har inte prata om "Psyket" och inte PIVA därtill heller, jag pratade om Psykiatri-vården den så kallade öppenvården och inte själva dårhuset.

Nu undrar jag ut över all denna abundanta gallimatias om du har något relevant att komma med beträffande mordet på Lena Wesström och även SD👤 samt HD👤 ❔
Du har redan svarat på det här inlägget en gång tidigare... Är du full!???

Du svarar på detta redan i inlägg 55197. Där du också påstår att du aldrig sagt att en person som är ”inbillnings-sjuk” får diazepam utskrivet... och i det inlägget har du inga invändningar mot att vi pratar om intagna patienter, du påstår vidare att du har en bekant som jobbar på psyk och som är översköterska där. Du avslutar det inlägget med att du ska sluta diskutera det här mer i tråden... Men nu verkar du fortsätta ändå, din tönt!

Jag svarar dig i inlägg 55180, där jag också fetmarkarat en del av vad du skrivit i ditt föregående inlägg...

Du skriver i inlägg 55170
- ”Till exempel, inom Psykiatrins vård bland intagna patienter, patienter som endast lider av lätt hypokondria ordineras Diazepam som lugnande till natten.

Jag svarar dig (inlägg 55180) att det råder helt andra spelregler bland patienter som sitter intagna på psyket, vad gäller att t.ex ge stesolid till sänggående etc. Sedan säger jag även att de med ”lätt hypokondria” inte får diazepam utskrivet på recept bara sådär (detta är något du också påstår), och sen ger du ett ännu fler korkade svar...

I mitt inlägg 55172, svarar jag på en annan användares inlägg angående ”valium”, varav du väljer att svara på detta hela 2 gånger (inlägg 55179 & 55181) .. Vilket inte ens berörde dig...

Du har tappat det helt...
Citera
2019-09-01, 10:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Om jag ska gissa så kör Stefan en ”Börjesonnare” dvs nekar i sten fast polisen presenterar en stadig bevisning.
Tror att polisen är rätt klar över Hannas inblandning men vill se vad gripandet av Stefan får för reaktioner.

Tror som du, MGM kommer att neka i sten oavsett vad för bevisning som läggs fram mot honom, lite mer osäker på MGK (HD) dock, om Hiding och utredarna har rätt i sina misstankar så tror jag att hon kommer att erkänna men som sagt det är vad jag tror.

Vad tror du nu om tidsaspekten för åtal?

MGK är ju en ny parameter att ta in i ekvationen, jag tror på minst tre omhäktningar efter den 27/9.
Citera
2019-09-01, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
När du nämner Börjesson så får jag rysningar. Jag var väldigt nära honom innan jag fått kännedom om att han var misstänkt för mordet på Ewa. Detta var dock O/T i det här ämnet.
Citera
2019-09-01, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det handlar om att skaffa sig själv kontroll över läget, för att skaffa sig kännedom om vad andra vet och känner till, för att sedan därefter kunna anpassa sig till detta.

Mvh/@JokerMannen

Orädd, charmig, kontrollfreak, manipulativ, lögnare, fräck och samvetslös..
Den listan kan säkert göras längre och med tanke på hur glad och lycklig alla sagt han varit utåt när han oberörd vandrat runt i örebro..ville tom gå på Lenas begravning.
Allt detta beteende är bara för mycket, så gör inte en skyldig person som är normal, jag får inga bra känslor alls, och sjuk verkar han dock inte vara.

HD däremot tror jag, efter vad människor beskrivit henne, som mycket frånvarande från jobbet, grubblande, munnen ler men inte ögonen, likgiltigt beteende (som iofs skulle kunna bero på mediciner),att hon kan varit sjuk en länge tid.
Det är iofs ingen ursäkt men det är lättare att förstå varför, lättare att förlåta även för andra, hon har upprepat flera ggr enligt uppgift i tråden att SD är oskyldig utan att någon ens frågat som får mig att undra om hon är helt hjärntvättad eller om det är hennes samvete som gnagt i henne..att hon inte mått bra är i alla fall solklart tycker jag.
Jag tänker därför att sanningen ligger närmre för HD och hoppas att hon berättar sanningen, då jag inte tror att SD kommer att göra det, inte så länge HD nekar alla fall.
Citera
2019-09-01, 11:00
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tror som du, MGM kommer att neka i sten oavsett vad för bevisning som läggs fram mot honom, lite mer osäker på MGK (HD) dock, om Hiding och utredarna har rätt i sina misstankar så tror jag att hon kommer att erkänna men som sagt det är vad jag tror.

Vad tror du nu om tidsaspekten för åtal?

MGK är ju en ny parameter att ta in i ekvationen, jag tror på minst tre omhäktningar efter den 27/9.
Skulle inte allt för förvånad om det nu givet att Hannas misstankar stärks och hon omhäktas att det läggs på ytterligare två till fyraveckor.
Citera
2019-09-01, 11:02
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
När du nämner Börjesson så får jag rysningar. Jag var väldigt nära honom innan jag fått kännedom om att han var misstänkt för mordet på Ewa. Detta var dock O/T i det här ämnet.
Får känslan av lite samma människotyp
Citera
2019-09-01, 11:05
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
IDIOT! Jag lägger inte skuld på någon! Med du lägger ut en massa skuld utan att någon är dömd!

Jag använder ord som:
jag TROR
jag ANAR
jag MISSTÄNKER

t.o.m
jag är SÄKER PÅ (som tex att SD är GM)

Det är ju spekulationer.
Och är stor skillnad mot JAG VET.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto