2019-09-01, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goaldigger

du hade oxå tyckt om din vän extra mycke om du gick runt med hans american expresskort o kunde handla va du ville

nä, är inte alls den typen så det är just det som gör det så svårt att fatta för mig, skulle aldrig kunna hänga med någon på det sättet, så intensivt, om jag inte tyckte genuint mycket om den människan. oavsett hur fett AE-kord hen har. kan inte heller fatta hur man kan förse någon som är beroende med piller på det sättet. så jävla sjukt. var det i LA eller sverige? han hade väl läkare som skrev ut i LA?

samtidigt får man inte glömma att ni väl hade äkta roliga stunder tillsammans också på den här "karusellen". jag hoppas att tim också fick "valuta" för pengarna, som någon form av trygghet och kanske det distraherade honom från ångesten någon gång. bilden av tims liv blir så himla svart och så var det ju inte jämt.
eller var det bara i studion som han kände sig lugn?

Citat:
sean har skött socialamedier o haft mycke åsikter om vilka tim träffat inte bara tim utan d andra vännerna oxå han ville styra d mesta o e kontrollerande o manipulativ

just det, glömde att han skötte den biten. klart att han hade kontroll då

tack för dina svar.
Citera
2019-09-01, 09:10
Medlem
Citat:
d som var i Oman efter dödsfallet hade oxå trevligt
syskonen???
Citera
2019-09-01, 09:11
Medlem
Citat:
föreställ dig att du en dag blir världsstjärna kontakten me familjen e inte jätte bra o föräldrarna e alkoholiserade o syskonen äldre inte mycke gemensamt
plötsligt dyker vännerna upp gamla o nya vännerna blir familj inalla vill vara me på resan alla e som gamar alla vill leva rockstarlivet me bekostnad av en person o ingen brydd om människan bakom stjärnan
alkohol droger tjejer vem avstod d va rena drömmen för oss alla vissa mer blodiglar en andra vissa mer djävulska en andra vissa mer kontrollerande en andra för egen vinning

resa jordenrunt - upplevelser - privatjet - betjänter - lyxbilar - folk som slickar röven på en för att komma in i kretsen för att komma in gratis för att komma nära världsstjärnan alla vill bli förknippad me en bara för att ens bästa vän e världsstjärna

Droger varje dag din bästa vän är din springpojke o förser dig med droger d blir vardag
vardagen blir att till slut bli skygg för dina vänner intalar dig att d e bäst att kretsen e sluten

vardagen blir att till slut bli skygg för dina vänner intalar dig att d e bäst att kretsen e sluten

Förstår verkligen vilken helvete ni gått igenom. Man känner sig så maktlös, bara att någon nära väljer drogerna om och om igen, sen psykisk ohälsa som är en krigare i sig OCH ett entourage som låser dörren. Ni kunde inte gjort något annorlunda ❤️. Det du nu gör är att restaurera resterna av det som var Tim, er vän. Du summerar mycket av de fragment som varit uppe här. Jag tror att de flesta av oss som följer tråden drivs av att hela bilden måste komma fram. Inte för att skuldbelägga men för att han är värd det. Så genuint snäll och ärlig, sjukt modig och rättvis, hans liv måste skildras ärligt. Tack GD, all kärlek till dig, ta det lugnt.
Citera
2019-09-01, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marimarej
nä, är inte alls den typen så det är just det som gör det så svårt att fatta för mig, skulle aldrig kunna hänga med någon på det sättet, så intensivt, om jag inte tyckte genuint mycket om den människan. oavsett hur fett AE-kord hen har. kan inte heller fatta hur man kan förse någon som är beroende med piller på det sättet. så jävla sjukt. var det i LA eller sverige? han hade väl läkare som skrev ut i LA?

samtidigt får man inte glömma att ni väl hade äkta roliga stunder tillsammans också på den här "karusellen". jag hoppas att tim också fick "valuta" för pengarna, som någon form av trygghet och kanske det distraherade honom från ångesten någon gång. bilden av tims liv blir så himla svart och så var det ju inte jämt.
eller var det bara i studion som han kände sig lugn?

just det, glömde att han skötte den biten. klart att han hade kontroll då

tack för dina svar.

i sverige skötte jean me att förse honom med droger
vi har haft en oförglömlig tid på hans bekostnad utan honom hade ingen fått uppleva d här finns ingen som inte tyckte om tim han var omtyckt av alla
hur många hade hängt me honom på d sättet om han inte hade varit världsstjärna o levde ett vanligt svenssonliv 8 till 17

hans frid var i studion men även där skulle entouraget hänga han var en högpresterande kille o ida tar vissa åt sig äran av låtar han skapat för att de satt i studion m honom just då
Citera
2019-09-01, 09:13
Medlem
Citat:
syskonen???
d vänner som åkte
Citera
2019-09-01, 09:22
Medlem
Citat:
d vänner som åkte
så några vänner hade redan bokat biljetter till oman och åkte ner ändå efter dödsfallet?
eftersom ju fricko var där men åkte hem innan han dog
Citera
2019-09-01, 09:27
Medlem
Citat:
d vänner som åkte

Ursäktar om jag inte riktigt hänger med.
Var några av vännerna kvar när det tragiska hände?
Om alla/några redan hade åkt hem, var datumet för hemresan bestämt sedan innan eller var det något som hände som gjorde att de åkte hem?
Citera
2019-09-01, 09:32
Medlem
Citat:
så några vänner hade redan bokat biljetter till oman och åkte ner ändå efter dödsfallet?
eftersom ju fricko var där men åkte hem innan han dog

Tim var egentligen på väg till Island för att fira systerns födelsedag har jag läst någonstans. Resan var redan förlängd eftersom han tänkt åka hem tidigare från början. Bara bröderna där enl tidigare uppgift. Men det fanns ju andra i den yttre kretsen kvar?
Citera
2019-09-01, 09:38
Medlem
Tropicanans avatar
Läst längre bak i tråden att Carl F var den största "snyltaren" av alla, är det Falk eller Fohlin det handlar om?
Citera
2019-09-01, 09:42
Medlem
Citat:
i sverige skötte jean me att förse honom med droger
vi har haft en oförglömlig tid på hans bekostnad utan honom hade ingen fått uppleva d här finns ingen som inte tyckte om tim han var omtyckt av alla
hur många hade hängt me honom på d sättet om han inte hade varit världsstjärna o levde ett vanligt svenssonliv 8 till 17

hans frid var i studion men även där skulle entouraget hänga han var en högpresterande kille o ida tar vissa åt sig äran av låtar han skapat för att de satt i studion m honom just då

Jv är väl även dömd för droginnehav!

Fyfan så sorgligt allt är. Föräldrarna och syskonen måste må så fruktansvärt dåligt. Hade jag varit dem så skulle inte jag kunna hålla tyst! Hoppas verkligen att boken ger en verklig bild av Tim.

Tim ville ju flytta hem till Sverige, Anton sa ju att han letade lägenhet ett år innan han dog. Var han på väg hem?
Citera
2019-09-01, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicanan
Läst längre bak i tråden att Carl F var den största "snyltaren" av alla, är det Falk eller Fohlin det handlar om?

Måste väl vara Falk, tänker jag. Fohlin verkar inte vara någon snyltare utan en genuin vän.
Citera
2019-09-01, 09:52
Medlem
hur var Otto Knows? Han verkar vara en bra kille
har de många låtar som inte släpps?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in