2019-09-01, 01:12
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag ser det inte som ett hot. Han visar öppet vem han är, han känner personerna och de sitter och snackar skit om honom i en tråd. Klart som fan han blir förbannad, det skulle jag också bli.

Detta som har kallats för hot har jag trott varit något helt annat. Han är ju rakryggad och står för vem han är, hur kul är det att bli förtalad på nätet av dina vänner/bekanta/grannar. Att de har känt sig illa till mods beror väl på att de visar en sida för honom när de träffas, sedan sitter de och skriver något helt annat.

Ska jag vara helt ärlig tycker jag det är märkligt att människor i allmänhet är så undfallande för vad som skrivs om dem på nätet. Kolla bara hur illa UW:s ex blev behandlad t ex..

Men nu handlade mitt inlägg inte om att någon svärtade ner JGs rykte.

Ta en titt på bilden en gång till så ser du att det inte handlar om JG överhuvudtaget. Det handlar om att JG inte gillar att mirdidjul har en åsikt om SD! Eller rättare sagt med några få ord håller med en annan postare. Det är en helt annan sak.

https://forumfiles.com/BdF18041n4/D9A640A7-B1F5-4655-B1E0-B3E708D19A53_jpeg
Citera
2019-09-01, 01:12
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Kanske är det lättare att förstå om man själv blivit utsatt för eller kommit i kontakt med någon som blivit direkt hotad. Att bli påhoppad i en tråd eller få ett otrevligt pm är en sak.

Men att få ett pm från en anonym avsändare, ja vi är ju alls bara anonyma nick här på fb, med uppgifter som visar att denne känner till din faktiska bostadsadress det är nåt helt annat. Dessutom i en tråd som länge handlade om ett olöst mord, med en GM som var på fri fot. Jag förstår inte hur det kan tolkas som nåt man s.a.s får räkna med.

Sitter man och skriver så avslöjande saker som gör dig lätt identifierbar så förstår jag inte hur man kan bli förvånad! Men, men, dumheten på flashback saknar gräns!

Dessutom så sitter dessa lättskrämda människor inte bara och avslöjar sig själv utan skriver en massa påhittade historier. Ibland kommer det ett "jag spånar bara" efteråt. Det kan ju JG använda sig av om han har träffat rätt på sin grannes adress "nej men tänk att det var du, jag spånade bara, jag skulle bara se om du reagerade"

För inte fan är det någon okänd användare uppe i Norrland som har fått något PM, även om det med bestämdhet kommer att hävdas nu. Jag kan ge mig fan på att det dyker upp en Remarkare om en stund..
Citera
2019-09-01, 01:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Yes! Tack! Min spontana reaktion är att JG verkar oerhört naiv! Fattar han inte eller vill han bara låtsas det?

Ja eftersom det inte ens handlar om honom själv utan om SD, som ju länge varit misstänkt för mord på deras gemensamma bekant.

Och mirdidjul uttrycker bara en åsikt, egentligen bara genom att hålla med en annan postare.

Det tycker jag overkill- att kontakta denne och beskylla denne för att vara feg.

Jag hade tyckt att det vore RAKRYGGAT och ICKE-FEGT, dvs just det JG själv efterfrågar, om han själv öppet skulle skriva här i tråden. Man får skriva öppet, dvs outa sig själv.

Han är ju uppenbart här inne och läser eftersom han kartlagt, identifierat och kontaktat ett flertal postare.

Så JG, om du läser detta: du är varmt välkommen att skriva öppet i tråden!
Citera
2019-09-01, 01:26
Medlem
why123s avatar
Citat:
Men nu handlade mitt inlägg inte om att någon svärtade ner JGs rykte.

Ta en titt på bilden en gång till så ser du att det inte handlar om JG överhuvudtaget. Det handlar om att JG inte gillar att mirdidjul har en åsikt om SD! Eller rättare sagt med några få ord håller med en annan postare. Det är en helt annan sak.

https://forumfiles.com/BdF18041n4/D9A640A7-B1F5-4655-B1E0-B3E708D19A53_jpeg

Ja men han skriver ju bara att "personen är en ynkrygg som inte vågar stå för vad hon tycker och skriver under eget namn."

Får han inte tycka det? Har vi åsiktsförbud utanför flashback? Lever vi i en diktatur där den enda friheten finns på flashback under anonymitet.
Citera
2019-09-01, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Den teorin har Hiding haft länge.

Hur länge?

(vet att du inte svarar på ifrågasättande inlägg men frågar ändå, eller just därför)
Citera
2019-09-01, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
När det gäller misstanke om brott som är så allvarligt att det kan ge straff på minst ett års fängelse har vårdpersonal rätt att bryta mot tystnadsplikten genom att göra en polisanmälan om brottet och svara på frågor från polis, åklagare och domstol. Exempel på sådana brott är mord, våldtäkt och grov misshandel.”

https://www.vardgivarguiden.se/Patientadministration/Patientens-stallning/Tystnadsplikt-och-sekretess/

@Coli och @Rosamund: Precis det jag menade! Tack för hjälp med förtydliganden!
Citera
2019-09-01, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jag har inte hela tiden följt tråden slaviskt och läst alla inlägg så det kan jag inte gå till godo för. Men de övriga som jag läst har varit ganska mycket ute och cyklat ja. Jag kan heller inte till fullo ge JM korrekt för alla tider för jag var inte där. Bara att hens tidslinje är klart bättre än de andra jag läst och att detta var något jag reagerade över.
Ok, jag menar inte att tjafsa. Jag har sett antagen tidslinje i tråden som verkar stämma väl,
bra mycket långt innan JM ens började i tråden.
Citera
2019-09-01, 01:34
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ja eftersom det inte ens handlar om honom själv utan om SD, som ju länge varit misstänkt för mord på deras gemensamma bekant.

Och mirdidjul uttrycker bara en åsikt, egentligen bara genom att hålla med en annan postare.

Det tycker jag overkill- att kontakta denne och beskylla denne för att vara feg.

Jag hade tyckt att det vore RAKRYGGAT och ICKE-FEGT, dvs just det JG själv efterfrågar, om han själv öppet skulle skriva här i tråden. Man får skriva öppet, dvs outa sig själv.

Han är ju uppenbart här inne och läser eftersom han kartlagt, identifierat och kontaktat ett flertal postare.

Så JG, om du läser detta: du är varmt välkommen att skriva öppet i tråden!

Nej, är det något han inte ska göra så är det att gå in och skriva på flashback under eget namn. Varför ska han underkasta sig flashbacks regler? Om han går in och skriver under eget namn GÖR NI DET DÅ OCKSÅ?

Det har visat sig att personer som går in och skriver under eget namn som anhörig eller vän till en misstänkt alltid blir påhoppad oavsett vad denne skriver. Så han ska hålla sig så långt ifrån flashback som tänkas kan.
Citera
2019-09-01, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nej, är det något han inte ska göra så är det att gå in och skriva på flashback under eget namn. Varför ska han underkasta sig flashbacks regler? Om han går in och skriver under eget namn GÖR NI DET DÅ OCKSÅ?

Det har visat sig att personer som går in och skriver under eget namn som anhörig eller vän till en misstänkt alltid blir påhoppad oavsett vad denne skriver. Så han ska hålla sig så långt ifrån flashback som tänkas kan.
Du är urtypen för en FB-tuffing va? Anonym och tuff? Det är inte ok att ge sig på folk utifrån info de har fått från detta forum.
Citera
2019-09-01, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jag har inte hela tiden följt tråden slaviskt och läst alla inlägg så det kan jag inte gå till godo för. Men de övriga som jag läst har varit ganska mycket ute och cyklat ja. Jag kan heller inte till fullo ge JM korrekt för alla tider för jag var inte där. Bara att hens tidslinje är klart bättre än de andra jag läst och att detta var något jag reagerade över.
Vem är JM och JG ? Kan nån lägga upp den där bilden igen på SDs vänner ? Jag hittar den inte i tråden.
Citera
2019-09-01, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
Om det nu kan uppfattas som ett hot eller inte, är väl mer den som blir drabbad som kan avgöra det, alltså om hen känner sig hotad... Om det sedan kan räknas som hot i juridisk mening... Ingen aning... Jag tycker det ser lite klent ut...

Sedan håller jag i övrig med, ingen ska behöva bli hotad och ”skrämd” till tystnad här... Men blir ni verkligen rädda på allvar? Jag menar, folk som hotar är sällan dom man behöver vara rädd för, ofta mycket snack och lite verkstad... Sen när man vet vem det är som ”hotar” en med... Beroende på hur långt personen hade bott ifrån där jag bor, så hade jag inte haft några problem och åka och konfrontera människan... Det är fega människor som hotar...

Hot från anonyma personer däremot... Det kan jag förstå kan kännas väldigt jobbigt!

På ett anonymt forum som Flashback där det finns starka regler kring anonymitet och hot, blir dylika mer subtila och förtäckta. Dom går under alla "radar" och skickar ett till synes harmlöst inlägg. Den drabbade vet däremot direkt att nicket bakom skärmen vet allt bara via specifika ord. I ett slag Var du bor, familj, släkt, arbete mm mm.

Förstår ni Isduschen, klumpen i magen, Rädslan, Skräcken ????

Innan det händer känner många just obehag. Därför skall det tas på allvar. Anser jag.

Aldrig någonsin upplevt detta tidigare men just i detta fall tycks det förekomma. Nick tystnar och bara försvinner. Får en känsla att flertalet har kopplingar till SÖS.
Senast redigerad av Remark 2019-09-01 kl. 01:59.
Citera
2019-09-01, 02:00
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
Bland patienter som sitter intagna på psyket, är det helt andra spelregler som gäller! Där ges stesolid i viss mån, beroende på hur illa läget är... Även en fet dos zyprexa kan bli aktuell om det vill sig illa, även Xanor... Det beror helt på, hur ”sjuk” den intagne är!

Inte en chans att personer med lite ”lätt hypokondri” ordineras stesolid till natten, inte en chans! Och att de senare skulle få detta på recept för fortsatt bruk... Löjligt... Isåfall kommer den läkaren bli av med sin legitimation tillslut... En hypokondriker är nog den sista man vill skriva ut bensodiazepiner till! KBT gäller för dessa, och kanske lite atarax, lergigan och någon SSRI eventuellt...

Du kan påstå hur mycket du vill att du har en ”anhörig”, som jobbar på psyk... Kunde inte bry mig mindre... Det du säger... Det stämmer inte!

Konstigt. En vän till mig hade Stesolid på recept som han tog strax innan sänggående. Det är även vad som står i FASS, att det används så. Så det är ju uppenbarligen inte så omöjligt som du verkar vilja påskina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in