2019-08-31, 21:07
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Utlurad till planket för att söka efter en cache?

"Physical elements of different geocaches should be at least 0.10 miles (528 ft or 161 m) apart. "

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
En liten födelsedagscache till sonen, kanske. - Fanns det något klätterträd i närheten (koll av lämplig klätterhöjd?) - eller var det en mer jordad cache..?

Sanningen är att fanatiska Geocatchers kan lockas nästan vart som helst om de tror det finns en 4 eller 5 poängare i närheten.
Om någon sagt till LW att man nu skulle placera ut en cacher eller att det redan fanns en bakom planket skulle det naturligtvis vara jättelätt att få med henne dit.
Citera
2019-08-31, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Var det verkligen så att HD skulle med på den där resan till USA?

Jag kan köpa att det var meningen från början men sen då, under våren?

Nää det är nåt lurt med det där, jag tror hon ändrade sig i sista sekunden. Vad fick henne att göra det?

Det borde ju vara en smal sak att kontrollera tidpunkten/tidpunkterna för inköp av flygbiljett/er i så fall.

Eller menar du att SD köpte 2 biljetter samtidigt och den andra biljetten egentligen var ämnad för någon annan i burk-letar-gruppen, men som sedan överlät/avstod sin plats till förmån för HD?
Eller går det rent av att köpa flygbiljetter med så kort varsel till just den destinationen?
Citera
2019-08-31, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ytterst handlar det väl om hur hon tror att det har gått till, eller åtminstone vilken bild hon vill ge av hur det skall ha gått till. Och här är det väl ingen tvekan om att hon har bytt teori nu, från att SD skall ha mördat LW själv, till att SD och HD mördar LW tillsammans. Sedan exakt hur säker hon är på sin sak kanske är svårt att fånga i de här formella misstankegraderna.

Håller med, bra formulerat. Det är nog inte alldeles enkelt att med de grovt tillyxade begrepp som står till buds i dessa häktningssammanhang och med sekretess och alla möjliga hänsyn och allt därtill på något direkt för allmänheten begripligt vis återge vad man tycker och tänker.
Men just därför känns det lite 'onödigt' att precis efter en häktning på en grad gå ut med att man tycker att den borde ligga på en annan när den för tillfället rådande graden är den man yrkat på.
Sånt skingrar inga dimmor direkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
De var nog väldigt taijta alla tre tidigare. LW var parets Ds vigelsförättare. Det är ganska stort. Hon kanske hade själavårdande samtal med någon av dem också.
De bodde numera inom spottavstånd och hade samma närmast fanatiska intresse av Geocatching som tydligen kan uppfylla vuxna människors själ och fritid.

Om den här kvinnan LW som man har så många djupa band till plötsligt visar sig vara ormen som förfört maken - nog kan man börja hata som försmådd hustru.

Jo jag är medveten om att det finns flera bottnar beroende på hur relationerna har sett ut och såklart tycker man spontant att en annan kvinna ska hålla tassarna borta från ens man - men de facto är att man först bör ställa sin man till svars (och reflektera över sin relation) och det är här jag misstänker att SD lyckats vrida det till något helt annat, och få fokus och skuld enbart på LW. Tycker dock fortfarande att det är ett naivt förhållningssätt av HD isf.
Citera
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Eh? En person står och pratar med sig själv då eller....

Ser hon en person prata med någon som hon inte ser menar du?

Ja, det var just det som var konstigt med hur det uttrycktes. Därav spekulation om telefon. Men rent teoretiskt kan han ju ha samtalat med någon person som var skymd för tanten. Dessutom var det mörkt vid tidpunkten.
Citera
2019-08-31, 21:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja du har rätt, fallen är inte identiska. Däremot så finns det likheter med svartsjuka inblandat precis som i Askersundsmordet också där en tjej mördade sin kärleksrival.
Följande har jag inga belägg för utan det är mest egna tankar men;
Svartsjuka killar/män hämnas på sin fru/flickvän och misshandlar eller har ihjäl henne.
Svartsjuka tjejer/kvinnor hämnas på den andra kvinnan istället för på sin partner.

I aktuellt fall så tror jag att HD (precis enligt min teori om kvinnors hämnd) tog ut sina aggressioner, besvikelser och hämnd på den andra kvinnan istället för på sin partner.
Exakt hur fördelningen mellan HD och SD ser ut väntas med spänning på.

Vila i frid Lena

Inte helt omöjligt, vi får se vad som kommer ut när FUP släpps, det kan ju vara som så att det är HD som har varit drivande just som du skriver, vi får se hur skulden fördelas i slutändan, först måste vi få "sannolika skäl" på HD, då har vi ett riktigt bra fall att följa.
Citera
2019-08-31, 21:13
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
OM DET NU SKULLE VARA NÅGON SOM TROTS ALLT TVIVLAR PÅ ATT JG (Jerry Gray) FÖRSÖKT ATT KARTLÄGGA OCH IDENTIFIERA POSTARE

Det finns BEVIS

Här är en SKÄRMDUMP som tydligt visar att Jerry Gray gått på postare i denna tråd:

Skärmdump: https://myfile.is/l1Ne704dna/EC6AFB57-F4AE-4779-89E5-DC290CB10FEE_jpeg

Detta har redan tagits upp vid flera tillfällen tidigare av Sh.Holmes.
Detta inlägg skrev för ett tag sedan:

”JG hotade mig till att vara tyst efter att ha listat ut att jag skrev här och jag vet åtminstone en till han hotade med exakt samma mejl han skickade till mig. Hur många mejlade JG till egentligen?”

Källa: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Men vad i hela friden är den där JG för slusk egentligen!? Det verkar ju inte klokt på en fläck!!!
Citera
2019-08-31, 21:14
Medlem
GilGrissom82s avatar
Artikel i Expressen:

https://www.expressen.se/nyheter/krim/lena-wesstrom-vigde-de-misstankta-mordarna-/

Bl.a. LW's chef JH som uttalar sig om de senaste dagarnas utveckling.

"Det misstänkta paret är ostraffade människor som är väl förankrade i lokalsamhället. Det är vanliga familjemänniskor som man sett på stan. Det är många som tar skada från deras sida också".
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-08-31 kl. 21:21.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Rederade mitt svar tydligen försent. Trött på tjafs.
Kan man uppfatta det på annat sätt än att Honan6 kände sig hotad och kartlagd men blev det inte ? Är det detta "hot" ni polisanmält?
Fattar ingenting om det är skärmdumpen som presenterades som skall uppfattas som hot. Kanske är jag för gammal för att hänga med i lingot.
Citera
Medlem
Gillar att du presenterar olika scenarier men hm, tror inte att något mys funnits på agendan. Det har någon gång tidigt i tråden sagts att SD och LW unfriendat/avföljt varandra dagen innan mordet. Har sett den uppgiften även i media. Inget av det behöver betyda att det är sant visserligen och det behöver heller inte betyda att att man faktiskt var ovänner då. Det kan ha varit för att det ska se ut som att man tagit avstånd från varandra. Eller så var det LW som unfriendade och SD kände ett behov av att konfrontera henne angående det. Eller så var det HD som krävde detta av SD. Ja, det finns flera scenarier som något av dem skulle kunna stämma. Men mys bör nog kunna strykas. Jag tror att LW hade fullt upp med förberedelserna inför framförallt sonens födelsedag men säkert också resan till Norge.

Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
(...) SD och LW kanske skulle ha lite ”mys” bakom planket, (...)

⬆️ Från ⬇️

Senast redigerad av lndigo 2019-08-31 kl. 21:20. Anledning: .
Citera
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli

Sanningen är att fanatiska Geocatchers kan lockas nästan vart som helst om de tror det finns en 4 eller 5 poängare i närheten.
Om någon sagt till LW att man nu skulle placera ut en cacher eller att det redan fanns en bakom planket skulle det naturligtvis vara jättelätt att få med henne dit.
Precis; och tiden den lilla utflykten skulle ta för att vara FTF skulle hon betrakta som försumbar. - Och dörren skulle i hastigheten kanske inte hinna stängas ordentligt.
Citera
2019-08-31, 21:17
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja
Följande har jag inga belägg för utan det är mest egna tankar men;
Svartsjuka killar/män hämnas på sin fru/flickvän och misshandlar eller har ihjäl henne.
Svartsjuka tjejer/kvinnor hämnas på den andra kvinnan istället för på sin partner.

Tror du är väldigt nära sanningen här.
Allra helst om man har två döttrar ihop, delat liv och intresse med mannen innan HON plötsligt dyker upp och förvrider huvudet på MIN man. HENNE som man dessutom litat på och anförtrott sig till. Mannen var kanske inte heller sen att elda på bilden av den förföriska onda KVINNAN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in