Ursprungligen postat av
Manda96
Jag fattar! Det är oerhört tragiskt detta. Inte bara för Lenas barn, utan deras egna också...
Jag tycker ändå att hela den här historian är konstig... Om man ska mörda någon och sedan komma undan, då planerar man ju bättre än vad som har skett i detta fall!
* LW hittades död 100m från där hon bodde, vid en plank.
*På samma plats som hon hittades, har hon också mördats på.
* Samma kväll som hon försvinner hörs fruktansvärda skrik från en kvinna i området.
* Någon granne ska ha hört en man och en kvinna samtala i området, den aktuella kvällen.
* LW ska ha blivit utsatt för kraftigt övervåld mot huvud och ansikte, vilket lett till hennes död.
Man har alltså inte mördad henne på någon annan plats, för att senare placera dit kroppen vid planket... Man har heller inte försökt att flytta på kroppen från brottsplatsen, och placera den någon annanstans (göra den svårare att hitta)...
Även en svagbegåvad individ förstår att det bara var en tidsfråga innan man skulle hitta LWs kropp. Mordet skedde också på en så pass ”öppen plats” att ”förbipasserande” hade kunnat bli vittne till allt detta.
Detta säger oss ett flertal saker...
1: GM är en idiot, och tyckte att planeringen och utförandet av mordet var perfekt.
2: GM hade svårt att besinna sig, och därav var mordet helt oplanerat. Det var en ”olycka” (dråp).
3: Gärningen var helt random, och begicks av en labil, och psykiskt sjuk människa, som ej har någon koppling till LW.
4: GM syfte var att döda LW, och använde troligtvis mer våld än vad som krävdes för att ta död henne. GM var känslomässigt engagerad i LW på något sätt (känner offret).
Och i nuläget:
* SD sitter häktad för mord
* HD sitter häktad för mord
Båda känner, och har någon typ av relation till offret.
* SD och HD låg i skilsmässa
* SD har varit otrogen med LW
* HD har blivit bedragen av SD och LW
* LW är samma person som vigde SD och HD när dom gifte sig
* HD riktar all sin ilska mot LW, och hatar i stort sätt människan (av flera olika anledningar).
* SD och LWs relation är inte heller så bra.
Jag tror dock på punkt nr 4! Sen om mordet skett i samförstånd mellan SD och HD, det vet vi inte... Dock tror jag att båda har varit på mordplatsen vid själva händelsen.
SD verkar heller inte vara en idiot, så om han ville mörda LW, tror jag han hade ”planerat” detta lite bättre. Såvida han inte fick psykbryt då... HD däremot... Hon hatar LW, hon har definitivt motiv för att döda, samt är labil och har uppträtt ”konstigt” efter mordet på LW.
Jag tror SD besökte LW den där kvällen, och att de sedan gick ut på en liten ”promenad” för att tala ut. Vad som sedan händer vet vi inte... Men jag står fast vid att både SD och HD samtidigt befann sig på mordplatsen vid själva händelsen.
Men sedan är det mååånga frågor som uppstår... Om detta inte är ett planerat mord (vilket det nog inte är), vad hände egentligen sedan...
* Hur kommer det sig att man hittade LW bakom planket? Varför just där? För det var ju där hon mördades eller hur!?
* Om hon hade mördats någonstans i närheten (nära där hon hittades), eller släpats dit, så borde polisen funnit spår som tyder på detta och gått ut med detta??? Nu sägs det ju att fyndplatsen är samma som platsen för mordet...
* Har man på något sätt övertygat LW om att följa med bakom planket? och vad trodde hon skulle ske där bakom?
Ett möjligt scenario kanske
Jag tror HD såg när SD gick över till LW den där kvällen (dom bodde nära varandra), och sen följde efter... SD och LW kanske skulle ha lite ”mys” bakom planket, och sen dök HD upp med ett tillhygge som hon började slå LW med i rent raseri... LW hade väl inga avskrap från hud under naglarna, eller avvärjningsskador på armar etc., så attacken måste ha kommit plötsligt...
SD fick blod över alla sina kläder, och sedan blev han indragen i allt det där... Tog på sig att försöka städa undan alla bevis, eftersom HD fått psykbrytt och han kände sig skyldig... Kanske tänkte han på barnen i första hand, och att HD aldrig skulle klara av att komma undan utan hjälp... Kanske var det där kompisen JG också kom in...
Det är inte helt omöjligt faktiskt...
Jag säger det återigen... Jag tror att det var HD som höll i mordvapnet, samt slog ihjäl LW...