2019-08-31, 15:55
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tror inte att de vill endast behålla henne ett litet tag, då hade de ju kunnat ta till "skyddande av brottsling" t.ex, de verkar vilja ha henne med fullt ut.
Kan det möjligen ha uppstått en ny teori om brottsplats? Tidigare har SD:s resp. LW:s bostad diskuterats, och senare verkade det fastna vid bullerplanket/fyndplatsen.

Någon teknisk undersökning gjordes väl aldrig av några andra bostäder i den första vändan i fjol. Kan man ha hittat något nu vid de nya undersökningarna som ger anledning att tro att LW dog i HD:s bostad?
Citera
2019-08-31, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Det var bara ett exempel, tänkte mer på att polisen bara hittat blodet.

OK. Blir lite mycket, med följa förhandlingen också.
Jag uppfattade fyrans reporter igår att det fanns ny teknisk bevisning och vittnesuppgift-er.
Lyssnade fler ggr. Men kan vara fel ändå, löpet gick i nederkant att de hade anhållit en man, var felaktigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Undrar om de har fortsatt förhandlingen nu, eller om pausen - av någon anledning - drar ut på tiden?

Någon kanske mår dåligt?
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Varför har åklagaren inte med alternativa rubriceringar? Har hon inte satt käppar i hjulet för sig själv? Du kan givetvis inte veta det men jag minns att du tidigt reagerade på det. Hur f*n kan det komma sig?

Inte en blekaste om jag ska vara ärlig, man tycker ju att de borde ha garderat sig för vad HD eventuellt kan misstänkas för men icke.
Citera
2019-08-31, 15:57
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Kan det möjligen ha uppstått en ny teori om brottsplats? Tidigare har SD:s resp. LW:s bostad diskuterats, och senare verkade det fastna vid bullerplanket/fyndplatsen.

Någon teknisk undersökning gjordes väl aldrig av några andra bostäder i den första vändan i fjol. Kan man ha hittat något nu som ger anledning att tro att LW dog i HD:s bostad?

Tveksamt, de har ju redan gått ut och sagt att FP=BP så det tror jag inte.
Citera
2019-08-31, 15:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Någon kanske mår dåligt?

Det är ju bra i så fall. Då kanske det kommer ett erkännande under pausen.
Citera
2019-08-31, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Hur tänker ni kring att Hiding inte är på plats? Borde tyda på att det de har på HD är vattentätt va? Annars borde hon ha prioriterat att vara med ganska högt tänker jag.
Ja det tror jag att de har. Kristallklara bevis tror jag. Förr eller senare begår mördare misstag och har de låtit HD tro att hon inte är inblandad så har hon kanske varit oförsiktig. Avlyssning och kanske någon spanare som lånat grannens rum ett tag
Hade jag varit SD hade jag tagit på mig hela skulden innan det var för sent med tanke på barnen. Bättre med en bakom spröjsade fönster än två. Men så tänker väl inte en grandios person som SD.
Citera
2019-08-31, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu blandade jag ihop.
Menade ÅK är jour -Åk och hon är inte insatt som Åsa Hiding.

Jag är nervös, det fattar du?

Nej. Något över min förmåga att göra specifika nervdalleranalyser innan varje inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Hur tänker ni kring att Hiding inte är på plats? Borde tyda på att det de har på HD är vattentätt va? Annars borde hon ha prioriterat att vara med ganska högt tänker jag.

Hon kanske inte fick godkänt av chef att gå in på övertid?
Citera
2019-08-31, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Inte en blekaste om jag ska vara ärlig, man tycker ju att de borde ha garderat sig för vad HD eventuellt kan misstänkas för men icke.

Borde inte ordinarie åklagare även tagit denna häktning. Om rätten har ev frågor så är det väl ordinarie som är uppdaterad.
Citera
2019-08-31, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det beror kanske på karaktären på bevisen? Kan det vara enklare att argumentera för ”gemensamt o i samförstånd” (på skälig misstanke) än för skyddande? Det senare kräver kanske en annan form av handfast bevis?

Låter logiskt.
Gemensamt och i samförstånd, används ju när det är lite luddigt med "vem" som faktiskt mördade, men att fler var på brottsplatsen.

Exempelvis:
Två maskerade killar på en moped.
Ena killen kör mopeden, den andra killen sitter bakom och tar fram en pistol och skjuter ett offer.
Båda torskar, trotts att bara en sköt, för dom gjorde det Gemensamt och i Samförstånd.

Troligtvis har Åkl bevis att HD antingen verkligen ville se LW död och fick SD att utföra mordet, eller så har HD helt enkelt varit på mordplatsen tillsammans med SD.
Citera
2019-08-31, 16:03
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Borde inte ordinarie åklagare även tagit denna häktning. Om rätten har ev frågor så är det väl ordinarie som är uppdaterad.

Kan de ha planerat att dela upp rättegångarna sinsemellan, ifall både SD och HD åtalas? Och därför redan börjat dela upp arbetet mellan sig nu. En gissning.

Alternativt att ÅH helt enkelt hade andra lördagsplaner.
Citera
2019-08-31, 16:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Ja det tror jag att de har. Kristallklara bevis tror jag. Förr eller senare begår mördare misstag och har de låtit HD tro att hon inte är inblandad så har hon kanske varit oförsiktig. Avlyssning och kanske någon spanare som lånat grannens rum ett tag
Hade jag varit SD hade jag tagit på mig hela skulden innan det var för sent med tanke på barnen. Bättre med en bakom spröjsade fönster än två. Men så tänker väl inte en grandios person som SD.

Aldrig.
Han skulle nog inte prioritera varken barnen eller HD framför sig själv.
Jag vill leva i min lilla bubbla och tänka att SD kan ha planterat någon misstanke om henne om han har märkt att de börjat fråga om henne.

Kanske vet han med sig att de kan finna något där .
Något som han har gömt där?

Han hade ju ett kort i rockärmen sa han ju...
Som han skulle spara till sen.

Det kanske är nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in