Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
Klart att det är tråkigt att hetsen mot Greta gått så lågt som till mordhot. Det var väl en galning. Tror att de flesta i denna tråd som är kritiska mot henne och hennes åsikter är sundare.
När jag frågat en som hetsat en hel del mot henne om hen anser att allt är Gretas fel och om han hatar henne personligen för det. Svarade hen att han bara "irriterar" sig på henne. Jag hoppas och tror att det inte går längre än så.
Sen säger någon att hon som offentlig person får stå ut med att granskas. Och det är ju självklart.
Men stegen mellan å ena sidan granskning och å andra sidan personförföljelse och i sin extrema form, mordhot, måste upprätthållas.
Jag håller med dig om att det är viktigt att hålla en god ton när det gäller Greta. Den som vill kan se i tråden om jag lyckats eller inte i mina intentioner.
Tyvärr bortser du från att det också finns en annan sida, de som är helt okritiska följare av fenomenet Greta.
Hur bemöter de kritik? Jo, som lehs gör nedan. Helt osakligt och i form av personangrepp.
Jag tycker att det borde vara möjligt att diskutera Greta kritiskt
utan att vare sig ses som klimatskeptiker eller någon som gör narr av människor med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Men tyvärr är det inte möjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
lehs
Det återstår också att se vilken potential du har. Kommer du att kunna genomskåda dig själv på den piedestal där du sitter och försöker att överblicka någon som är högt ovanför dig..?
Det är löjligt dumt att tro att du har rätt att behandla Greta nedlåtande därför att hon är så ung. Det finns många som är än yngre och som är dig (och de flesta av oss) totalt överlägsna.