2019-08-31, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Sant, tycker du att jag citerar i onödan? Tänkte mest att det är bra att skriva ner här så det finns kvar, eftersom de låser artiklarna rätt snabbt och alla inte hinner läsa i realtid.

Nej, nej, ....jag är tacksam. Just när jag läste ditt ....såg jag att den låg öppet.
Bra tanke dessutom att spara här.
Citera
2019-08-31, 14:27
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Mord....
Inga andra alternativ....
Endast för mord...
Det var jäkligt stöddigt av åklagaren.
Vanligtvis så brukar det låta: Mord alternativt Xxxxxxx.
Men denna gången lämnade inte åklagaren några alternativ.
Hon går All In på Mord.

Undra vad fan dom har hittat för bevis som styrker att hon direkt skall häktas för Mord.

Jag menar - misstanken är ju bara skäligen misstänkt... Men ändå så vill dom häkta henne för Mord.

Spännande
Blir nervös här hemma i soffan - men de måste ju veta vad de gör.. Inte dråp, inte grov misshandel.. etc
Citera
2019-08-31, 14:29
Medlem
GilGrissom82s avatar
En röd tråd efter mordet verkar ha varit att alla har gått på tå runt HD utan att våga rikta några anklagelser mot henne.

Så även NT och övrig media i samband med gripandet och häktningsförhandlingen. SD omnämns som "han" eller "man," däremot HD är man väldigt noga med att inte skriva "hon" eller "kvinna".
Citera
2019-08-31, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Blir nervös här hemma i soffan - men de måste ju veta vad de gör.. Inte dråp, inte grov misshandel.. etc
Väldigt förvånad jag också. Och bedrövad för flickorna Ds skull. Hoppas att vi snart får veta vad som hänt.
Citera
2019-08-31, 14:31
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
En röd tråd efter mordet verkar ha varit att alla har gått på tå runt HD utan att våga rikta några anklagelser mot henne.

Så även NT och övrig media i samband med gripandet och häktningsförhandlingen. SD omnämns som "han" eller "man," däremot HD är man väldigt noga med att inte skriva "hon" eller "kvinna".
NA skriver 45-åringen och personen!!

Hyggligt att inte avslöja en kvinnas ålder.
Citera
2019-08-31, 14:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Ja jag är förvånad att HD är sekretessmarkerad. Varför visas sådan hänsyn till en vuxen mordmisstänkt kvinna?
Citera
2019-08-31, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

Exakt...
Undra vad fan dom har hittat.
Skyddande av brottsling trodde jag stenhårt på, men Mord kom som en överraskning.
Det innebär ju Åkl måste ha bevis för att HD var på platsen och handgripligen deltog i mordet.
Annars hade Åkl gått på medhjälp, eller nåt annat lindrigare.
Men nu går dom på just Mord.
Citera
2019-08-31, 14:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Det kanske ändå är för att man direkt gör den kopplingen att det gäller HD om man skriver kvinna?
Citera
2019-08-31, 14:35
Medlem
Verkligen ett högt spel från åklagaren att bara föreslå mord. Hoppas bevisningen håller! Mycket spänd över vad resultatet blir. Om båda ska fällas för mord betyder det att det måste finnas mycket god bevisning för att det utom tvivel dka vara så att SD och HD i samförstånd och tillsammans mördat kvinnan. Om de inte kan bevisa bådas skuld kommer den ene av dem i bästa fall dömas till medhjälp eller ”bara” brott mot griftefriden.
Citera
Medlem
Igår fanns SD med i Tyréns personallista, nu borttagen!!!
Citera
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
NA skriver 45-åringen och personen!!

Hyggligt att inte avslöja en kvinnas ålder.

Apropå ålder, undrar var hon firar sin 45-årsdag nästa vecka
Citera
2019-08-31, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Exakt...
Undra vad fan dom har hittat.
Skyddande av brottsling trodde jag stenhårt på, men Mord kom som en överraskning.
Det innebär ju Åkl måste ha bevis för att HD var på platsen och handgripligen deltog i mordet.
Annars hade Åkl gått på medhjälp, eller nåt annat lindrigare.
Men nu går dom på just Mord.

Precis detta tänker jag också, ska de få båda fällda för mord måste bevisningen vara orimligt jävla bra. Håller såklart tummarna för att båda döms till mord om så är fallera men man undrar ju som du säger vad fan det är de hittat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in